logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Community Shopping” nowym marketingowym trendem

  PR 20.02.2023, przeczytano 703 razy
ilustracjastrzałka

Zamiast wspierać działania stricte sprzedażowe zaczynają, tak jak akcje typu community, łączyć interesy biznesu i społeczności lokalnych. Ubiegłoroczna kampania  „Szkoły Pełne Talentów” zapoczątkowała nowy marketingowy trend. Jej skuteczność i popularność potwierdziły, że tego typu akcja odpowiada na potrzeby klientów, którzy robiąc  zakupy, chcą wspierać konkretny, bliski im cel – w tym przypadki szkoły. Czy „Community Shopping” stanie się narzędziem marketingu? Wszystko wskazuje na to, że tak.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_community-shopping_-nowym-marketingowym-trendem,399038,artykul.html

Dopasowanie do konsumenckich zwyczajów, nadanie im dodatkowego znaczenia to czynniki, które determinują sukces kampanii marketingowej typu community. Ten nowy trend, z którego w Polsce skorzystała sieć Lidl, we Włoszech Coop, w Niemczech Rewe, a w Belgii Carrefour pozwala łączyć w działaniu dla wspólnej idei sieci handlowo-usługowe oraz ich klientów. A to według ekspertów międzynarodowej agencji marketingu lojalnościowego TCC Global sprawia, że tego typu kampanie są skuteczne, pożądane społecznie i po prostu potrzebne. Stanowią one wartość dodaną dla codziennych zakupów, angażują i pozwalają widzieć konkretny dla społeczności efekt. Zdaniem TCC Global twórców kampanii „Szkoły Pełne Talentów”, akcja ta zapoczątkowała nowy trend i uwydatniła nowe oblicze marketingu.

- Tworząc marketingowe rozwiązania, ważne jest to, by biznes był blisko potrzeb swoich odbiorców. W  branży retail klienci mają do wyboru wiele sieci usługowo-handlowych, dlatego ich decyzje zakupowe szczególnie w tym trudnym ekonomicznie okresie podyktowane będą dostępnością cenową, ale także innymi poza-cenowymi czynnikami. Popularność akcji typu community przeprowadzonej przez sieć Lidl Polska w 2022 roku pokazuje, że polscy klienci są gotowi, by pójść krok dalej i by swoimi codziennymi zakupami wspierać choćby szkoły, do których chodzą ich dzieci, wnuki i bliscy – wyjaśnia Carlos Kruszewski Pinto, Client Director Eastern Europe w TCC Global.

Kampania „Szkoły Pełne Talentów” podobnie jak te prowadzone we Włoszech, Niemczech i Belgii, zdobyła wielką popularność. Dzięki prostemu mechanizmowi działania, dobrze opracowanej instrukcji akcji wiele osób chętnie się w nią zaangażowało. W zaledwie 2,5 miesiąca 10 700 szkół wzięło w niej udział. Znalazła ona uznanie w tym środowisku, gdyż nauczyciele docenili fakt, że mogą wspólnie z uczniami i ich rodzicami zdobywać materiały dydaktyczne niezbędne do prowadzenia lekcji. Dzięki zaangażowaniu całej społeczności, intuicyjnym mechanizmie akcji oraz zaangażowaniu pracowników sieci handlowej szkoły otrzymały łącznie ponad 26 mln „talenciaków”, które wymieniły na 40 tysięcy nagród. Jej popularność zauważalna była także w social mediach, gdzie szkoły chętnie dzieliły się swoimi osiągnieciami w zbieraniu Talenciaków, dziękowały za zaangażowanie i pokazywały zdobyte nagrody. Akcja w mediach społecznościowych zdobyła tysiące wpisów i miliony reakcji.

Czy tego typu kampanie staną się częścią kanonu marketingu lojalnościowego? TCC Global przewiduje , że tak. Swoją tezę opiera na rosnącym zainteresowaniu sieci usługowo-handlowych w Europie, które poznawszy fenomen akcji typu community planują działania, za  którymi stoi coś więcej niż codzienne zakupy, które mają wartość dodaną  dla całej społeczności. 

Źródło: TCC Global

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Panasonic Connect Co., Ltd. zaopatrzy Igrzyska Olimpijskie w Paryżu 2024, trwające od 26 lipca do 11 sierpnia oraz następujące po nich Igrzyska Paraolimpijskie, od 28 sierpnia do 8 września, w najnowocześniejsze technologie audiowizualne. Jako jeden z kluczowych sponsorów, Panasonic dostarczy zaawansowane projektory i monitory profesjonalne, sprzęt do produkcji transmisji live i...
Bolton Polska wybiera agencję Streetcom
BOLTON Polska rozwija współpracę z agencją Streetcom od 2 lat i teraz ponownie wybrała ją do realizacji kampanii Influencer marketingowych dla swoich brandów. Streetcom odpowiada za działania przede wszystkim dla marek Rio Mare i Meglio.
Agencja mediowa Initiative (IPG Mediabrands) po raz trzeci z rzędu wygrała przetarg na kompleksową obsługę mediową FoodCare. Oznacza to kontynuację współpracy rozpoczętej w maju 2022 roku.
PR Hub oraz Instytut Psychologii Polskiej Akademii Nauk nawiązały współpracę pod kątem obsługi PR naukowego projektu badawczego podejmującego tematykę kulturowo wrażliwych miar rozwoju społecznego i dobrostanu społecznego. Projekt realizowany jest w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki w programie GRIEG.
More Bananas i Semcore partnerami biznesowymi
Agencje More Bananas i firma Semcore zostały partnerami biznesowymi. Mają wspólnie prowadzić i realizować działania marketingowe dla polskich i zagranicznych marek.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764