Najnowsza kampania IKEA, będąca początkiem całorocznej linii, opiera się na popularnym dylemacie stawiania potrzeb mieszkania czy domu niemal na ostatnim miejscu listy priorytetów. Wychodząc temu naprzeciw, idea „Wnętrze się odwdzięcza” skupia się na ukazaniu benefitów płynących z inwestowania w urządzenie wnętrza i produkty, które podnoszą codzienny komfort życia oraz sprawiają, że mieszkanie czy dom to miejsca wygody i prawdziwego odpoczynku.
Spot otwierający nowy rok katalogowy IKEA 2020 to historia pokazująca, że nawet drobne produkty wyposażenia domu mogą znacząco wpłynąć na jakość naszego życia. Siła przyzwyczajeń i nawyków oraz codzienny pęd powodują, że często nie zwracamy uwagi, na małe, codzienne niedogodności domowego życia i akceptujemy je bez sprzeciwu, a w rezultacie nic nie zmieniamy. Główni bohaterowie to para zastanawiająca się nad zakupem nowej pościeli do sypialni i zadająca sobie popularne pytanie „po co mi to?”. Spot w zabawny sposób wykorzystuje przerysowaną postać nocnego krwiopijcy, który może nas odwiedzić podczas kolejnej nieprzespanej nocy, skutkującej tym, że „krew się w nas burzy”. Kampania odpowiada na tę niedogodność, pokazując benefity inwestowania we wnętrza. Odpowiednio dobrany produkt jest w stanie przegonić nękające nas straszydła.
- W nowej kampanii IKEA pragnie przekonać Polaków, że warto inwestować w urządzanie wnętrz, wprowadzając nawet najdrobniejsze zmiany. Warto stawiać sobie pytanie, «po co mi to?», by poszukiwać odpowiednich produktów i tego czym się nam mogą odwdzięczyć. Może dobrze przespaną nocą czy lepszym porankiem, a może po prostu poprawą jakości codziennego domowego życia. Kampania jest początkiem całorocznej komunikacji: IKEA. Czym Tobie się odwdzięczy? – mówi Karolina Skalik, Communication Leader w IKEA Retail w Polsce.
Kluczową częścią komunikacji jest spot reklamowy, który dostępny jest online. Część produktowa wspierana jest przez oddzielny dedykowany materiał. Kampania ruszyła 23 sierpnia, a działania wizerunkowe 1 września. Obejmą one kanały tradycyjne (TVC, OOH), digital (w tym także współpracę z influencerami) oraz sklepy marki na terenie Polski.
Za kreację, strategię i koncept kreatywny kampanii odpowiada VMLY&R Poland. Agencja przygotowała także we współpracy Facebook Creative Shop kampanię w mediach społecznościowych. Za produkcję video contentu odpowiada MAKATA. Aktywacje z influencerami prowadzone są przez Hash.fm, a za komunikację PR odpowiada Garden of Words. Zakup mediów do kampanii koordynuje w całości dom mediowy Wavemaker.
- Klient: IKEA Retail
- Agencja: VMLY&R
- Dom mediowy: MEC/Wavemaker
- Reżyser: Marcin Dubiniec
- Dop: Maciej Sobieraj/ Match&Spark
- Produkcja: VMLY&R + MAKATA
- Scenografia: Katarzyna Jaros Puzio/IKEA i Wojtek Zbroja/OdNiechcecia
- Postprodukcja: Lunapark Motion Arts Collective
- Lektor: Marcin Kuc
Źródło: IKEA