logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Defect” – wirtualna produkcja od Platige Image

  PR 09.03.2021, przeczytano 465 razy
ilustracja

Studio Platige Image zaprezentowało swoją pierwszą produkcję zrealizowaną przy użyciu wypracowanej w dziale Platige Broadcast technologii Virtual Production. Celem filmu jest pokazanie możliwości, jakie otwiera przed twórcami to rozwiązanie. Realizacja zdjęć w wielu lokacjach jednego dnia, uniezależnienie się od warunków pogodowych czy skrócenie do minimum etapu postprodukcji to tylko kilka z jego zalet.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_defect_-%E2%80%93-wirtualna-produkcja-od-platige-image,390543,artykul.html

W kilkuminutowym obrazie reżyser Armin Kurasz opowiada historię dziewczyny, która w wyniku nagłego, nieprzewidzianego defektu czasoprzestrzeni przenosi się do miasta przyszłości. Jej na pozór zwyczajny, monotonny dzień niespodziewanie zmienia się w sekwencję niezwykłych i nierealnych wydarzeń. W rolę zagubionej w czasie dziewczyny wciela się Erika Karkuszewska.

- Wirtualna produkcja daje nam nieograniczone możliwości w kreowaniu filmowego świata. To nowe narzędzie, które zmienia podejście nie tylko do produkcji filmowej, ale też otwiera nowe możliwości kreacji. Dzisiaj, w studio w Warszawie, jesteśmy w stanie w krótkim czasie stworzyć film, który dawniej wymagałby długich zdjęć wyjazdowych albo miesięcy postprodukcji. Teraz możemy tworzyć nierzeczywiste miasta, przenosić się w czasie, w odległe zakątki świata lub wszechświata – mówi Armin Kurasz, reżyser filmu. – Virtual Set opracowany przez Platige daje nam dodatkowo jakość na najwyższym, światowym poziomie, którą znamy m.in. z produkcji takich jak serial „The Mandalorian” Disney’a – dodaje.

Większość ujęć powstała przy wykorzystaniu Virtual Setu – ściany LED, na której wyświetlane są renderowane w czasie rzeczywistym tła, idealnie zsynchronizowane z oczujnikowaną kamerą, z zachowaniem zgodności perspektyw i wrażenia głębi. To efekt kilkunastu miesięcy pracy specjalistów z Platige Broadcast.

„Defect” to wspólne dzieło utalentowanych twórców, którzy połączyli siły z Platige, aby zaprezentować możliwości nowej technologii. Oprócz Armina Kurasza, w prace nad produkcją zaangażował się również operator Michał Dąbal.

- Praca w wirtualnej scenografii to nieograniczona swoboda m.in. jeśli chodzi o integrację oświetlenia, kolorów, pory dnia, czy przesuwania budynków pod kadr. Możliwości są praktycznie nieograniczone, dlatego bardzo ważne jest ustalenie konkretnych parametrów, tak jakbyśmy pracowali w „zastanej” lokalizacji. Wymagało to ścisłej współpracy z zespołem Platige Image i jeszcze większego zaangażowania ze strony wszystkich pionów jeżeli chodzi o przygotowania na etapie pre-produkcji by osiągnąć wiarygodny efekt – wyjaśnia Michał Dąbal.

Proces realizacji filmu nie różnił się znacząco od standardowej produkcji przy użyciu greenscreenu, z tym że duża część prac graficznych odbyła się jeszcze przed rozpoczęciem zdjęć. Miało to szereg zalet – twórcy już na planie widzieli niemalże efekt końcowy, a etap postprodukcji znacznie się skrócił. Nie było konieczne dorabianie odbić grafiki w samochodzie czy usuwanie zielonej poświaty. Same zdjęcia zajęły ekipie 1 dzień.

– Rozwijanie technologii Virtual Set to dla nas naturalna ścieżka. W Platige od lat pracujemy nad zapewnieniem naszym klientom najlepszych i najnowszych technologii i dostarczamy najwyższej jakości content – mówi Karol Żbikowski, CEO Platige Image – Virtual Set jest jednym z filarów naszej strategii na najbliższe pięć lat. Dzięki naszej międzynarodowej sieci kontaktów, którą zbudowaliśmy przez lata działalności liczymy na realizację wielu ciekawych projektów.

Źródło: Platige Image

www.platige.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764