logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Defect” – wirtualna produkcja od Platige Image

  PR 09.03.2021, przeczytano 181 razy
ilustracja

Studio Platige Image zaprezentowało swoją pierwszą produkcję zrealizowaną przy użyciu wypracowanej w dziale Platige Broadcast technologii Virtual Production. Celem filmu jest pokazanie możliwości, jakie otwiera przed twórcami to rozwiązanie. Realizacja zdjęć w wielu lokacjach jednego dnia, uniezależnienie się od warunków pogodowych czy skrócenie do minimum etapu postprodukcji to tylko kilka z jego zalet.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_defect_-%E2%80%93-wirtualna-produkcja-od-platige-image,390543,artykul.html

W kilkuminutowym obrazie reżyser Armin Kurasz opowiada historię dziewczyny, która w wyniku nagłego, nieprzewidzianego defektu czasoprzestrzeni przenosi się do miasta przyszłości. Jej na pozór zwyczajny, monotonny dzień niespodziewanie zmienia się w sekwencję niezwykłych i nierealnych wydarzeń. W rolę zagubionej w czasie dziewczyny wciela się Erika Karkuszewska.

- Wirtualna produkcja daje nam nieograniczone możliwości w kreowaniu filmowego świata. To nowe narzędzie, które zmienia podejście nie tylko do produkcji filmowej, ale też otwiera nowe możliwości kreacji. Dzisiaj, w studio w Warszawie, jesteśmy w stanie w krótkim czasie stworzyć film, który dawniej wymagałby długich zdjęć wyjazdowych albo miesięcy postprodukcji. Teraz możemy tworzyć nierzeczywiste miasta, przenosić się w czasie, w odległe zakątki świata lub wszechświata – mówi Armin Kurasz, reżyser filmu. – Virtual Set opracowany przez Platige daje nam dodatkowo jakość na najwyższym, światowym poziomie, którą znamy m.in. z produkcji takich jak serial „The Mandalorian” Disney’a – dodaje.

Większość ujęć powstała przy wykorzystaniu Virtual Setu – ściany LED, na której wyświetlane są renderowane w czasie rzeczywistym tła, idealnie zsynchronizowane z oczujnikowaną kamerą, z zachowaniem zgodności perspektyw i wrażenia głębi. To efekt kilkunastu miesięcy pracy specjalistów z Platige Broadcast.

„Defect” to wspólne dzieło utalentowanych twórców, którzy połączyli siły z Platige, aby zaprezentować możliwości nowej technologii. Oprócz Armina Kurasza, w prace nad produkcją zaangażował się również operator Michał Dąbal.

- Praca w wirtualnej scenografii to nieograniczona swoboda m.in. jeśli chodzi o integrację oświetlenia, kolorów, pory dnia, czy przesuwania budynków pod kadr. Możliwości są praktycznie nieograniczone, dlatego bardzo ważne jest ustalenie konkretnych parametrów, tak jakbyśmy pracowali w „zastanej” lokalizacji. Wymagało to ścisłej współpracy z zespołem Platige Image i jeszcze większego zaangażowania ze strony wszystkich pionów jeżeli chodzi o przygotowania na etapie pre-produkcji by osiągnąć wiarygodny efekt – wyjaśnia Michał Dąbal.

Proces realizacji filmu nie różnił się znacząco od standardowej produkcji przy użyciu greenscreenu, z tym że duża część prac graficznych odbyła się jeszcze przed rozpoczęciem zdjęć. Miało to szereg zalet – twórcy już na planie widzieli niemalże efekt końcowy, a etap postprodukcji znacznie się skrócił. Nie było konieczne dorabianie odbić grafiki w samochodzie czy usuwanie zielonej poświaty. Same zdjęcia zajęły ekipie 1 dzień.

– Rozwijanie technologii Virtual Set to dla nas naturalna ścieżka. W Platige od lat pracujemy nad zapewnieniem naszym klientom najlepszych i najnowszych technologii i dostarczamy najwyższej jakości content – mówi Karol Żbikowski, CEO Platige Image – Virtual Set jest jednym z filarów naszej strategii na najbliższe pięć lat. Dzięki naszej międzynarodowej sieci kontaktów, którą zbudowaliśmy przez lata działalności liczymy na realizację wielu ciekawych projektów.

Źródło: Platige Image

www.platige.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Multiscreen Day 2021
Multiscreen Day to konferencja branżowa o komunikacji marketingowej na wielu ekranach. Już po raz szósty będziemy przyglądać się reklamie i kontentowi w telewizji oraz internecie. Tym razem przede wszystkim postaramy się pomóc marketerom i agencjom w planowaniu efektywnej komunikacji w coraz bardziej skomplikowanym krajobrazie mediowym. Z tym związany jest także temat nowych badań...
Kampania marki Acuvue „Wyostrz ciekawość”
Rusza najnowsza, gamingowa odsłona platformy komunikacji „Wyostrz ciekawość” realizowana dla marki ACUVUE. Celem działań jest zwrócenie uwagi na to, jak ważny jest wzrok i że możemy o niego zadbać z soczewkami kontaktowymi marki ACUVUE (Johnson&Johnson). Za przygotowanie strategii kampanii, contentu oraz kreacji wszystkich materiałów odpowiada agencja Isobar (dentsu...
Hanna Ruszkowska-Świąder stanęła na czele części Tétris odpowiedzialnej za usługi design w Polsce. Jednocześnie Anna Rębecka objęła stanowisko Senior Creative Architect. Tétris, lider polskiego rynku fit-out, podkreśla tym samym swoją pozycję jako partnera w zakresie architektury i designu inspirujących przestrzeni, sprzyjających lepszej pracy i życiu.
Kampania „Pomagaj zwierzakom w stylu Cheetos”
Charakterystyczny wygląd Cheetos Paws - o kształcie przypominającym łapę czworonoga - nie tylko ucieszy oko i kubki smakowe konsumentów, ale od teraz podkreśli działania marki skupione na pomocy bezdomnym zwierzakom. W 2021 roku nowa kampania Cheetos Paws pojawi się w kilku krajach regionu Europy Środkowo-Wschodniej (na pierwszych rynkach jest już emitowana), a swoim zasięgiem...
PKN ORLEN wystartował z wiosenną akcją promocyjną pt. „Tak wiele dobrego na stacjach ORLEN”. Koncern zachęca, aby tankując paliwo wypróbować w promocyjnej cenie jednej z ulubionych przekąsek kierowców z menu StopCafe.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764