logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha

   19.04.2024, przeczytano 748 razy
ilustracja

Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa. Najbliższy wykład odbędzie się już 23 kwietnia. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_dizajn-na-fali_-w-muzeum-sztuki-i-techniki-japonskiej-manggha,403919,artykul.html

Pomysłodawcą i jednocześnie prowadzącym cykl spotkań jest dr Dominik Lisik. Projektant, kurator i krytyk dizajnu. Absolwent Wydziału Form Przemysłowych i Wydziału Architektury Wnętrz krakowskiej ASP oraz londyńskiej AA School of Architecture. Doktorat obronił na Wydziale Wzornictwa ASP w Warszawie. W latach 2009–2016 redaktor w kwartalniku projektowym „2+3D”, a między 2012 a 2023 rokiem wykładowca na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Stale współpracuje z Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha.

Najbliższe spotkanie  ,,Dizajn w służbie społeczeństwa – projektowanie inkluzywne i uniwersalne”  odbędzie się we wtorek, 23 kwietnia o godz. 18.00. Gośćmi specjalnymi będą  Joanna Krokosz i Lech Kolasiński .

dr Joanna Krokosz  - projektantka i wykładowczyni na Wydziale Form Przemysłowych Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, gdzie kieruje Pracownią Projektowania Społecznie Odpowiedzialnego. Zajmuje się projektowaniem społecznym, włączającym i uniwersalnym, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb osób starszych, dzieci i osób z niepełnosprawnościami. Od 2022 roku jest jurorką konkursu make me! odbywającego się w ramach Łódź Design Festival.

dr Lech Kolasiński  - artysta interdyscyplinarny i projektant. Prowadzi prace badawcze w zakresie projektowania uniwersalnego, architektury informacji dotykowej i dotykowej informacji zwrotnej. Zajmuje się adaptacjami edukacyjnymi i tyflograficznymi trawestacjami dzieł sztuki dla potrzeb osób z niepełnosprawnością wzroku oraz malarstwem. Od 2014 roku wykłada na Wydziale Sztuki Uniwersytetu KEN w Krakowie.

ilustracjastrzałka

Lech Kolasiński - Dotykowe materiały dydaktyczne

Jeszcze parę lat temu dizajn w Polsce kojarzony był z estetyzacją, a w lepszych przypadkach również z funkcjonalną poprawą otoczenia jednostki rozumianej jako konsument czy użytkownik. Obecnie z uwagą rozpatrujemy społeczny, obiektywny wymiar projektowania. Nawet jeśli poszczególne, subiektywnie traktowane rozwiązania skierowane są do indywidualnych odbiorców lub do wąskich grup, znaczenie ma ich wpływ na całościową kondycję zbiorowości oraz na jej bezpośrednie otoczenie. Do niedawna mówiło się, że dobry dizajn to taki, który jest uniwersalny, na drodze kompromisu łączący w sobie potrzeby możliwie najszerszego spektrum użytkowników. Jednak takie uśrednianie potrzeb zróżnicowanych grup odbiorców wyraźnie osłabia dopasowanie rozwiązań projektowych do indywidualnych wymagań każdej grupy. Tu pojawia się podejście inkluzywne, które dzięki wielu zindywidualizowanym, „skrojonym na miarę” rozwiązaniom projektowym pozwala zróżnicowanym grupom funkcjonować na równi.

Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu to jedno z nowych odpowiedzialnych zadań dla projektantów. Działając na bazie wartości demokratycznych i tolerancji, korzystając z dobrze przeprowadzonych badań poprzez zapewnianie równego dostęp do dóbr i usług, dizajnerzy mogą skutecznie zmniejszać narastające dysproporcje społeczne.

Spotkanie z udziałem gości specjalnych rozpocznie się o godzinie 18.00 w sali audiowizualnej w głównym budynku Muzeum Manggha. Nie obowiązują zapisy. Koszt udziału: 5 zł za osobę. Płatności dokonuje się stacjonarnie w recepcji od wtorku do niedzieli oraz w dniu spotkania w godzinach 10.00–17.30 lub online. Liczba miejsc ograniczona. Organizator wydarzenia prosi o przyjście z co najmniej 15-minutowym wyprzedzeniem.

Źródło: Geberit

Dodatkowe informacje:

Partnerem cyklu jest Geberit.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Eksperci i naukowcy na rzecz kampanii „Zdrowie w zasięgu”
Rusza ogólnopolska kampania „Zdrowie w Zasięgu”, mająca na celu promowanie osiągnięć i potencjału nowoczesnej medycyny, wynikających z rozwoju telekomunikacji, zwłaszcza usług mobilnych. Kampania organizowana jest przez bloga „Na fali nauki” przy współpracy ekspertów i naukowców.
Samoregulacja ds. etycznej reklamy suplementów diety
Rada Reklamy wypracowała najbardziej aktualną w Polsce, kompleksową samoregulację ds. etycznej reklamy suplementów diety. Samoregulacja stała się ważną częścią Kodeksu Etyki Reklamy. Rada Reklamy jest dumna, że branża reklamowa stworzyła i wprowadziła do Kodeksu Etyki Reklamy ten dokument. Dzięki niemu Rada Reklamy zrobiła kolejny pionierski krok, aby zwiększyć...
VML z wyróżnieniem w raporcie Agencja Reklamowa Roku
Podczas uroczystej Gali Marketerów, Agencji Reklamowych i Domów Mediowych redakcja Media Marketing Polska przyznała nagrody dla najlepszych agencji reklamowych i domów mediowych w Polsce, w tym dla VML. 
Orion Woman: kreowanie marki osobistej
14 czerwca 2024 roku we wnętrzach Galerii Domu Artysty Plastyka w Warszawie, odbędzie się trzecia edycja Orion Woman. Wydarzenie zgromadzi ekspertki z digital marketingu, które podzielą się swoimi strategiami na skuteczne kreowanie i promowanie marki osobistej. To niepowtarzalna okazja, aby nauczyć się od liderów branży, jak wzmacniać swoją widoczność i budować trwałe relacje w...
Joanna Brodzik ambasadorką marki Fine Life
Celem najnowszej kampanii „Gotowanie na wyzwanie z Joanną Brodzik” jest zbudowanie rozpoznawalności produktów marki własnej Fine Life, w ofercie której dostępnych jest około 400 wysokiej jakości artykułów w atrakcyjnej cenie. Cykl składa się z ośmiu odcinków, które co miesiąc będą pojawiały się na kanale Youtube, dedykowanej stronie...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764