logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Farby graficzne w świecie pełnym marek” – Peter Wülfert z firmy Sun Chemical wśród prelegentów sesji konferencyjnej drupa cube

  PR 27.04.2021, przeczytano 1005 razy

Peter Wülfert – Technical Director Sheetfed/OPV Offset Global w firmie Sun Chemical wystąpił jako ekspert z ramienia Niemieckiego Stowarzyszenia Producentów Farb i Maszyn Poligraficznych (VdL) podczas sesji konferencyjnej drupa cube, towarzyszącej targom internetowym virtual.drupa 2021. Jego prezentacja, zatytułowana „Farby graficzne w świecie pełnym marek”, została przygotowana we współpracy z przedstawicielami innych dostawców, a dotyczyła wyzwań, jakie towarzyszą właścicielom marek, drukarniom i projektantom opakowań w otaczającym nas świecie. Jej tematami przewodnimi były takie zagadnienia jak: atrakcyjność opakowań (osiągana poprzez wysoką jakość druku czy wprowadzanie efektów specjalnych), ich bezpieczeństwo dla użytkowników oraz proekologiczność. Wystąpienie zwieńczyła sesja pytań i odpowiedzi.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_farby-graficzne-w-swiecie-pelnym-marek_-%E2%80%93-peter-w%C3%BClfert-z-firmy-sun-chemical-wsrod-prelegentow-sesji-konferencyjnej-drupa-cube,391240,artykul.html

Drupa cube to projekt organizatorów targów drupa, który we wcześniejszych, „stacjonarnych” ich odsłonach miał charakter dedykowanych sesji panelowych, odbywających się w specjalnie przygotowanej przestrzeni konferencyjnej. W obecnej, wirtualnej odsłonie wystawy wydarzenie zostało przeniesione do Internetu, jednak jego formuła była podobna. Uwzględniała wystąpienia ekspertów branżowych, na co dzień związanych z organizacjami i stowarzyszeniami poligraficznymi, jak też producentami maszyn, oprogramowania i materiałów eksploatacyjnych. Wśród zaproszonych gości znalazł się Peter Wülfert – Technical Director Sheetfed/OPV Offset Global w firmie Sun Chemical.

Atrakcyjność opakowania jednym z czynników zwiększających sprzedaż

Swoją prezentację rozpoczął od wskazania czynników wpływających na atrakcyjność opakowania, także w kontekście ich postrzegania przez konsumentów. Przytoczył badania rynkowe wskazujące, że nawet 70% decyzji zakupowych jest podejmowanych przez klientów już w punkcie sprzedaży, co może wskazywać, że w dużym stopniu wpływ na nie ma opakowanie danego produktu. Tu zaś – jak podkreślał prelegent – istotne są jego cechy wizualne czy dotykowe, ale też funkcjonalność bazująca na interakcji z konsumentem poprzez rozwiązania takie jak efekty specjalne osiągane dzięki światłu (fluorescencyjność, hologramy itd.), kody QR, rozszerzona rzeczywistość, farby termochromowe czy elektronika drukowana. Duże znaczenie mają też parametry techniczne – stabilność kolorystyczna w kontekście nadruku nanoszonego na opakowania wykonane z różnych podłoży i materiałów (niezwykle istotna zwłaszcza dla właścicieli marek), trwałość zastosowanych farb, ich właściwości barierowe (ważne przy opakowaniach spożywczych) oraz skuteczność w kontekście ochrony marki. Wszystkie te czynniki przekładają się na jakość opakowania, ta zaś decyduje w dużym stopniu o jego atrakcyjności (nie tylko wizualnej), a w konsekwencji – o sukcesie sprzedażowym.

Zadanie przed producentami farb: właściwa receptura; proekologiczność i bezpieczeństwo wśród priorytetów

W tym kontekście – zdaniem Peter Wülferta – znacząca rola przypada producentom farb graficznych, które znajdują zastosowanie w branży opakowaniowej. Ich receptury powinny bowiem uwzględniać różne aspekty działania z jednej strony właścicieli marek, z drugiej – drukarń i przetwórców, realizujących zlecone przez nich prace. Kluczem do sukcesu jest – jak podkreślał prelegent – znalezienie właściwej odpowiedzi na potrzeby i wymagania współczesnych konsumentów.

Peter Wülfert wskazywał na kwestię bezpieczeństwa, istotną zwłaszcza przy opakowaniach spożywczych. Tu ramy działania wyznaczają z jednej strony – przepisy krajowe, z drugiej – wytyczne wprowadzane przez stowarzyszenia producentów farb czy właścicieli marek. Konsumenci z kolei, poza aspektami związanymi z bezpieczeństwem, coraz częściej zwracają uwagę na proekologiczność różnych rozwiązań opakowaniowych. Tu producenci farb mają również wiele do zaoferowania, gdyż – zdaniem Petera Wülferta – ich produkty są jednym z głównych czynników decydujących o neutralności czy przyjazności opakowania dla środowiska. Z tego względu coraz więcej firm wprowadza do oferty farby i lakiery wpływające na niższy ślad węglowy, bazujące na biosurowcach czy też odzyskiwalne. Ich receptury muszą zatem – jak podkreślał prelegent – uwzględniać takie parametry jak: możliwość odbarwiania (usuwania farby z podłoży papierowych i foliowych), zastosowanie odnawialnych surowców, kompostowalność i biodegradowalność oraz możliwość zredukowania ilości zużywanej energii, generowanych odpadów i innych surowców niezbędnych do produkcji opakowania.

Podsumowując swoją prezentację Peter Wülfert podkreślił, że współczesny świat, pełen markowych produktów oczekuje znacznie więcej niż tylko wysokiej jakości kolorów. Z tego względu producenci i dostawcy farb powinni być włączani w projekty związane z powstawaniem opakowania już na ich wczesnym etapie.

- Cieszymy się, że wiedza i doświadczenie naszych pracowników są dostrzegane przez organizatorów różnych wydarzeń branżowych, zarówno globalnych jak i krajowych – mówi Piotr Góral, kierujący polskim oddziałem Sun Chemical. – Tym razem do udziału w projekcie drupa cube został zaproszony niekwestionowany autorytet w dziedzinie farb drukarskich – Peter Wülfert, związany z naszą firmą od kilkudziesięciu lat. Wspólnie z przedstawicielami innych producentów, przygotował on bardzo ciekawą merytorycznie prezentację, która w wielu aspektach może być punktem wyjścia do dalszych dyskusji nad problematyką opakowań. Uwzględniała bowiem kluczowe zagadnienia związane z projektowaniem, produkcją, ale też recyklingiem produktów opakowaniowych, bazujących na różnych podłożach. Mamy nadzieję, że poruszone podczas niej aspekty znajdą swój ciąg dalszy, także w rozmowach z naszymi obecnymi i potencjalnymi klientami i partnerami biznesowymi. Z pewnością będziemy do nich nawiązywać także podczas lokalnych, organizowanych w Polsce wydarzeń branżowych o charakterze targowym i konferencyjnym.

Źródło: Sun Chemical Sp. z o.o.

www.sunchemical.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

API Foilmakers przejmuje United Foils Europe
Firma Aldus, wraz wchodzącą w skład tej grupy API Foilmakers, poinformowały o podpisaniu umowy definitywnego przejęcia United Foils Europe BV, wraz z jej spółkami zależnymi: United Transfer Technologies BV, Pack Vision BV, United Foils, Starfoil Technology Netherlands BV oraz Newfoil Machines.
Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764