logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Festiwal wyprzedaży” 2018 w Aliexpress - dane z badania Gemius/PBI

  PR 28.11.2018, przeczytano 1108 razy
ilustracjastrzałka

Podczas gdy Polacy 11 listopada świętowali 100-lecie niepodległości, Chińczycy już po raz kolejny obchodzili Dzień Singla. Z okazji tego święta, chińskie sklepy przygotowują dla klientów wiele promocji – nie inaczej było w tym roku. Jedna z największych platform e-commerce, AliExpress przygotowała święto wyprzedaży – Global Shopping Festival, podczas którego wiele produktów można było kupić nawet o 50% taniej.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_festiwal-wyprzedazy_-2018-w-aliexpress---dane-z-badania-gemius-pbi,380312,artykul.html

W tym roku AliExpress zorganizowało festiwal wyprzedaży już po raz 10. Aby odpowiednio uczcić ten jubileusz, tegoroczna promocja trwała aż 48 godzin: w Polsce rozpoczęła się w sobotę, 10 listopada o godz. 14:00 i trwała do poniedziałku 12 listopada do godziny 13:59. Czy wydarzenie to cieszyło się zainteresowaniem wśród Polskich klientów? Czy wydłużony czas trwania promocji przełożył się na większe zainteresowanie akcją? Czy okres festiwalu przyniósł jakieś interesujące dane? Analiza przeprowadzona przez Gemius dostarcza na ten temat ciekawych wniosków.

W tym roku zainteresowanie było mniejsze niż w 2017

Jak pokazują dane pochodzące z badania Gemius/PBI, w tym roku zainteresowanie wyprzedażami w AliExpress było mniejsze niż jeszcze rok temu. W 2017 roku domena aliexpress.com oraz aplikacja AliExpress wygenerowała w dniach 10-12 listopada 70 549 063 odsłon, zaś w tym roku - 60 270 537 odsłon. Co prawda w ubiegłym roku promocja trwała tylko 11 listopada, jednak tylko tego dnia serwis i aplikacja zanotowały aż 47 478 174 odsłon.

Różnice na korzyść roku ubiegłego widać także, gdy spojrzymy na dane dotyczące Realnych Użytkowników, którzy odwiedzili stronę aliexpress.com lub skorzystali z aplikacji AliExpress:

  • 10 listopada 2018 było ich prawie o 400 tys. mniej niż w 2017 (1 mln vs 1,4 mln)
  • 11 listopada 2018 było ich o 700 tys. mniej niż w 2017 (1,4 mln vs. 2,1 mln)
  • 12 listopada 2018 było ich o 200 tys. mniej niż w 2017 (1,2 mln vs. 1,4 mln)

Kto kupował podczas wyprzedaży? Przez aplikację kobiety, przez stronę – mężczyźni

Przyglądając się aktywności kupujących podczas tegorocznego festiwalu, można zauważyć ciekawą zależność. Strona aliexpress.com w dniach 10 i 12 listopada cieszyła się praktycznie taką samą popularnością zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn (50% vs 50% przez oba dni). Co ciekawe, w kulminacyjnym dniu tegorocznej promocji (11 listopada), strona była bardziej oblegana przez mężczyzn (58% vs 42%).

ilustracjastrzałka

Z kolei, jeżeli chodzi o osoby korzystające z aplikacji AliExpress w trakcie festiwalu promocji, w przeważającej większości były to kobiety przez wszystkie dni jej trwania: (90% vs 10% 10 listopada, 86% vs 14% 11 listopada, 85%-15% vs 12 listopada).

ilustracjastrzałka

Aplikacja najpopularniejsza… na wsiach

Przyglądając się temu, jaki procent użytkowników korzysta ze strony aliexpress.com, a jaki z aplikacji AliExpress, również udało się zauważyć ciekawą zależność. Otóż mieszkańcy wsi, jako jedyna grupa pod względem wielkości miejsca zamieszkania, częściej korzystali w trakcie wyprzedaży z aplikacji AliExpress niż ze sklepu aliexpress.com:

ilustracjastrzałka

AliExpress - wicelider e-commerce: zarówno w trakcie promocji, jak i w październiku. Wyjątkiem mężczyźni, najstarsi i miasta powyżej 500 tys.

AliExpress wciąż umacnia pozycję na polskim rynku e-commerce. W październiku ten marketplace zanotował 4,7 mln unikalnych użytkowników i ponad 175 mln odsłon, co dało platformie pozycję wicelidera rankingu kategorii.

ilustracjastrzałka

Przyglądając się danym Gemius/PBI z października 2018 oraz danym kolejno z 10, 11 i 12 listopada, można zauważyć, że platforma była wiceliderem niemal we wszystkich rankingach uwzględniających demografię. Wyjątkiem jest grupa wiekowa 55+ (chińska platforma znajduje się na 5 miejscu za Allegro, Media Exprert, Euro RTV AGD i Empikiem), grupa użytkowników mieszkających w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców (tutaj AliExpress jest 3, wyprzedza go Allegro i Empik) oraz grupa mężczyzn – tutaj omawiany marketplace również jest na 3 miejscu, za Allegro i sklepem Media Expert.

Komentarz eksperta:

– Tegoroczna wyprzedaż na AliExpress rzeczywiście cieszyła się mniejszym zainteresowaniem ze strony kupujących  niż ubiegłoroczna edycja. Możliwe, że udział w tym miała coraz większa popularność wydarzeń takich jak Black Friday czy Cyber Monday, które odbywają się zaledwie kilkanaście dni po 11 listopada – w tym roku są to odpowiednio 23 i 26 listopada. W związku z tym, coraz więcej firm i sklepów przygotowuje atrakcyjne obniżki dla swoich klientów, a część z nich rozpoczyna je nawet kilka dni wcześniej, przez co stanowią one coraz mocniejszą konkurencję dla chińskiego giganta. Kalkulując wciąż stosunkowo długi czas oczekiwania na wysyłkę, część osób mogła zdecydować się na zakupy w innym sklepie – mówi Katarzyna Binert, E-commerce Manager w Gemius Polska. – Interesująca jest także duża popularność aplikacji AliExpress wśród kobiet i mieszkańców wsi. Jest to dowód na duże przywiązanie obu tych grup do marki AliExpress, a także na to, że nie chcą przegapić żadnej atrakcyjnej oferty. Nie powinno dziwić także mniejsze zainteresowanie festiwalem wśród osób najstarszych – jak podaje raport „E-commerce” przygotowany przez Gemius Polska, w grupie 55+ aż 51% osób woli zobaczyć produkt przed zakupem, 29% obawia się problemów z gwarancją produktów zakupionych online, 28% jest przyzwyczajonych do tradycyjnych form zakupów a 23% woli przed zakupem porozmawiać ze sprzedawcą.

Źródło: Gemius/PBI

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764