logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Firma przyjazna tacie na etacie”: ranking firm przyjaznych równości rodzicielskiej

  PR 13.01.2023, przeczytano 746 razy

Równowaga pomiędzy życiem prywatnym, a zawodowym staje się w ostatnich latach coraz ważniejszym tematem. Naprzeciw temu wychodzi dyrektywa work-life balance, której jednym z celów jest propagowanie urlopów rodzicielskich dla ojców. Ranking „Firma przyjazna tacie na etacie” jest skierowany do firm wspierających równość rodzicielską. Celem rankingu jest pokazanie dobrych przykładów i praktyki organizacji, po to aby inspirować firmy do zmian. Kapituła plebiscytu spośród wszystkich zgłoszeń wyłoni nominowanych, a finaliści zostaną wyróżnieni w kwietniowym numerze magazynu Forbes Women. Partnerami rankingu są UN Global Compact Network Poland i Fundacja Share the Care.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_firma-przyjazna-tacie-na%C2%A0etacie_%3A-ranking-firm-przyjaznych-rownosci-rodzicielskiej,398624,artykul.html

 Zgłoszenia do rankingu odbywają się poprzez stronę: tatanaetacie.forbes.pl. Chętni mogą się zgłaszać od 10 do 31 stycznia 2023 r.  Zwycięzcy zostaną ogłoszeni w kwietniowym numerze Forbes Women, na stronie nieczekam107lat.pl oraz landing page projektu. Laureaci otrzymają statuetki podczas uroczystej gali.

– Obecnie zachodzą zmiany w obszarze postrzegania potencjału kobiety i mężczyzny w rodzinie, na rynku pracy, a także w społeczeństwie. Ta zmiana nabiera tempa dzięki nowo powstałej dyrektywie work-life balance. Nowe rozwiązania dotyczące urlopów rodzicielskich, proponowane w ramach dyrektywy, mogą wpłynąć na przejęcie przez mężczyzn części obowiązków domowych i opiekuńczych, a to przełoży się na szanse samorealizacji kobiet, wzrost poczucia ich własnej wartości, co może pozytywnie wpłynąć na zwiększenie udziału kobiet w rynku pracy oraz przyśpieszyć wzrost gospodarczy – mówi Aleksandra Karasinska, redaktorka naczelna Forbes Women.

 – Z niecierpliwością czekamy na wdrożenie w Polsce dyrektywy „Work-Life Balance”, której celem jest zachęcenie rodziców do równego podziału obowiązków opiekuńczych, a w efekcie zmniejszenie nierówności pomiędzy kobietami a mężczyznami, co jest jednym z istotnych celów Agendy ONZ 2030. Dłuższe przerwy w aktywności zawodowej związane ze sprawowaniem opieki nad dzieckiem utrudniają awans i zmniejszają potencjał zarobkowy kobiet, które płacą tzw. „karę za macierzyństwo”. Pracodawcy już dziś powinni przygotować się do tej zmiany, która nie tylko wspiera równouprawnienie w biznesie, ale także wynika ze zmian społecznych i kulturowych – młodzi ojcowie coraz częściej chcą uczestniczyć w życiu dziecka od samego początku, a ich potrzeba jest coraz wyraźniej manifestowana – mówi Anna Potoka – Domin, Head of Business and Human Rights Programme | Board Member, UNGC.

– Rola pracodawców w budowaniu równości rodzicielskiej jest nie do przecenienia. Od informowania o prawach ojców, poprzez pokazywanie korzyści z partnerskiego modelu rodziny, aż po konkretne rozwiązania niwelujące bariery finansowe w korzystaniu przez ojców z urlopów rodzicielskich. Co więcej, te działania przynoszą konkretne korzyści pracodawcom w postaci większego zaangażowania i zwiększonej lojalności – i to nie tylko mężczyzn-pracowników, ale również i kobiet. Bo równość rodzicielska opłaca się wszystkim – kobietom, mężczyznom i pracodawcom – mówi Karolina Andrian, prezeska Fundacji Share the Care

W Kapitule rankingu zasiadają: prof. Adam Bodnar – prawnik i wykładowca akademicki, Anna Potocka – Domin – Head of Business &Human Rights Programme i członkini Rady Programowej UN Global Compact Network Poland; Karolina Andrian – prezeska Fundacji Share the Care; Jacek Masłowski – psycholog i prezes Fundacji Masculinum; Aleksandra Karasińska – redaktorka naczelna Forbes Women; Andrzej Kubisiak – Polski Insytut Ekonomiczny; Paweł Marczewski – Fundacja im. Stefana Batorego; Iga Magda – wiceprezeska Instytutu Badań Strukturalnych; Marta Bierca – Partnerka w agencji badawczej WiseRabbit, Magdalena Jóźwiak – Antczak – Sustinability Manager Ringier Axel Springer; oraz Marta Samsonov – współwłaścicielka Must Be Loud.

Promocja raportu „Firma przyjazna tacie na etacie” jest prowadzona szeroko w mediach internetowych oraz społecznościowych – własnych i zewnętrznych (internet). Włączyli się w nią partnerzy rankingu: UN Global Compact Network Poland, największa na świecie inicjatywa zrzeszająca zrównoważony biznes, powołana przez Organizację Narodów Zjednoczonych i Fundacja Share the Care, której misją jest przygotowanie społeczeństwa na zmiany w obszarze dzielenia się opieką nad dzieckiem między kobietą i mężczyzną , a także członkowie kapituły.

Źródło: Ringier Axel Springer Polska

www.ringieraxelspringer.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764