logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Gazeta Uchodźców" – 20 czerwca ukaże się specjalna „Wyborcza" przygotowana przez uchodźców

  PR 17.06.2022, przeczytano 558 razy

W poniedziałek, 20 czerwca br. przypada Światowy Dzień Uchodźcy. Z tej okazji redakcja „Gazety Wyborczej” odda swoje łamy imigrantom z różnych części świata, którzy przybyli do Polski, uciekając przed wojnami i prześladowaniami. Wyjątkowe wydanie pt. „Gazeta Uchodźców” dostępne będzie w punktach sprzedaży prasy i na Wyborcza.pl/gazetauchodzcow.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_gazeta-uchodzcow_-%E2%80%93-20-czerwca-ukaze-sie-specjalna-_wyborcza_-przygotowana-przez-uchodzcow,396289,artykul.html

– Postanowiliśmy zrobić rzecz niesłychaną i bezprecedensową. Z okazji Światowego Dnia Uchodźcy oddaliśmy przygotowanie codziennego wydania „Wyborczej" uchodźcom, którzy żyją w Polsce albo którzy przez Polskę przeszli na swym szlaku migracyjnym. 20 czerwca na naszych łamach ukażą się teksty przygotowane przez przybyszy z Ukrainy i Białorusi, Afganistanu i Syrii, irackiego Kurdystanu i Tadżykistanu, Erytrei i Birmy. Autorami będą nastolatki i ludzie dojrzali, kobiety i mężczyźni, dziennikarki i dziennikarze, ale też ludzie najrozmaitszych zawodów – wyjaśnia Bartosz T. Wieliński, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej” i szef działu zagranicznego dziennika.

W ten sposób redakcja „Wyborczej” chce zamanifestować, jak wielka zmiana dokonała się ostatnio w Polsce – uchodźcy stali się widoczną częścią naszego kraju, a słowo „uchodźca" przestaje budzić negatywne skojarzenia.

Ukazujące się 20 czerwca wydanie „Gazety Wyborczej" przygotuje grono ciekawych postaci, które opowiedzą o swoim życiu w Polsce i o tym, co dzieje się w ich rodzinnych stronach. Napiszą o blaskach i cieniach życia w naszym kraju, o tym, co działa dobrze i co należy jeszcze poprawić. Czytelnicy i czytelniczki poznają też wyniki sondażu pokazujące, jak Polacy pomagają uchodźcom w Polsce i czy się ich boją. Wszystkie treści będzie można znaleźć też na Wyborcza.pl/gazetauchodzcow.

Bezprecedensowa dziennikarska inicjatywa, jaką jest „Gazeta Uchodźców", będzie wielobarwna – tak jak wielobarwna staje się Polska na naszych oczach – dodaje Bartosz T. Wieliński.

Dodatkowo, w „Gazecie Uchodźców” „Wyborcza” podsumuje zbiórkę dla mieszkańców Mariupola, którą wspólnie z fundacją HumanDoc uruchomiła 2 marca. W ciągu kilku tygodni - do 16 maja br. „Wyborcza” oraz „Wysokie Obcasy” zebrały i przekazały organizacji 150 tys. zł, które wpłacili ich czytelnicy i czytelniczki. Fundacja wydała środki głównie na organizację ewakuacji ludności z Mariupola. Oprócz tego dostarcza transporty z pomocą humanitarną, jak również pomaga uciec do Polski i innych krajów tym, którzy się na to zdecydują.

20 czerwca na łamach tradycyjnego wydania i na Wyborcza.pl ukaże się wywiad z Dominiką Springer, członkinią zarządu Fundacji HumanDoc, która opowie m.in., w jaki sposób zostały i zostaną wykorzystane środki od czytelników i czytelniczek „Wyborczej” i „Wysokich Obcasów”. 

Od chwili rosyjskiego ataku na Ukrainę zespół „Wyborczej” nie tylko relacjonuje wydarzenia zza naszej wschodniej granicy, ale też podejmuje kolejne działania wspierające objęty wojną kraj oraz jego mieszkańców. W tym celu m.in. powstały specjalne wydania gazety dla Ukrainek i Ukraińców uciekających przed wojną, a Wyborcza.pl prowadziła sprzedaż subskrypcji cyfrowych-cegiełek. W Klubie Wyborczej o wojnie w Ukrainie rozmawiali m.in. Timothy Snyder i Adam Michnik, a tytuł Człowiek Roku „Gazety Wyborczej” w 2022 r. został przyznany ukraińskiemu pisarzowi, poecie, aktywiście i wolontariuszowi Serhijowi Żadanowi. Do grona organizacji wspierających Ukrainę dołączyła też Fundacja Gazety Wyborczej, która wraz z partnerami ustanowiła Fundusz na rzecz ukraińskich mediów.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764