„Gazeta Wyborcza”, Gazeta.pl i Radio TOK FM znalazły się wśród marek o najszerszym dotarciu i najlepszym wizerunku według rankingu Top Marka 2018, największego badania marek w polskich mediach. Jedenasta edycja zestawienia objęła aż 500 marek z 50 branż.
„Gazeta Wyborcza”, jako jedna z trzech marek prasowych i aż sześciu medialnych, znalazła się w pierwszej dziesiątce rankingu Top Marka 2018. Z ponad 698 tys. publikacji dziennik zajął pierwsze miejsce wśród marek prasowych, wyprzedzając m.in. „Przegląd Sportowy”, „Super Express” i „Rzeczpospolitą”.
Gazeta.pl z ponad 1 mln publikacji znalazła się na trzecim miejscu zestawienia najbardziej medialnych portali internetowych – na podium portal Agory wyprzedziły Wirtualnapolska.pl i Onet.pl. W ogólnym rankingu 500 najbardziej medialnych marek Gazeta.pl zajęła 126. miejsce.
Radio TOK FM znalazło się na dziewiątym miejscu wśród najbardziej medialnych marek radiowych, a w całym rankingu Top Marka 2018 zajęło 355. pozycję.
Wyniki badania Top Marka 2018, przeprowadzonego przez Press-Service Monitoring Mediów, zaprezentowano w listopadowo-grudniowym wydaniu magazynu „Press”. Przeanalizowano w nim materiały z prasy, internetu i social mediów opublikowane od 1 lipca 2017 roku do 30 czerwca 2018 roku – łącznie ponad 52 mln informacji. Liderem rankingu Top Marka 2018 została PGE, drugie miejsce zajął TVN, a trzecie – Polsat.
Źródło: Agora S.A.