logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Gazeta Wyborcza" na 15. miejscu wśród światowych tytułów prasowych

  PR 05.04.2019, przeczytano 97 razy

W raporcie „Global Digital Subscription Snapshot 2019”, opublikowanym przez międzynarodowe stowarzyszenie FIPP, „Gazeta Wyborcza” ze 170 tys. aktywnych prenumerat cyfrowych zajęła 15. miejsce w zestawieniu najchętniej kupowanych cyfrowych wydań. „Gazeta Wyborcza” jest jedynym tytułem z Polski, który znalazł się w tym światowym rankingu obejmującym 52 redakcje prasowe.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_gazeta-wyborcza_-na-15.-miejscu-wsrod-swiatowych-tytulow-prasowych,381974,artykul.html

W drugiej edycji raportu międzynarodowego stowarzyszenia FIPP (Fédération Internationale de la Presse Périodique - Międzynarodowa Federacja Prasy Periodycznej), który przedstawia zmiany na globalnym rynku subskrypcji cyfrowych, znalazło się ponad 50 tytułów prasowych z całego świata. Pod względem liczby sprzedanych prenumerat „Gazeta Wyborcza" uplasowała się na 15. miejscu, wyprzedzając m.in. takie tytuły, jak amerykański „The New Yorker” (167 tys. subskrypcji), włoski „Corriere della Sera” (133 tys. subskrypcji), amerykański „National Geographic” (123 tys. subskrypcji) czy francuski „Le Figaro” (110 tys. subskrypcji).

Pierwsze trzy miejsca w rankingu niezmiennie zajmują amerykańskie tytuły prasowe: „New York Times" (3,3 mln prenumeratorów); „Wall Street Journal" (1,5 mln) oraz „Washington Post" (1,2 mln).

- Sądzę, że sukcesy prenumerat cyfrowych to powrót do dziennikarskich czy prasowych korzeni. Dotyczy to nie tylko modelu biznesowego – dotychczas płatności za treści w internecie były niespotykane, ale dla prasy to oczywistość, bo czytelnicy za wartościowe treści płacili od zawsze. Dodatkowo redakcje prasowe powracają do misji i istoty dziennikarstwa. Duże tytuły światowe postawiły sobie w końcu pytanie – po co i dla kogo istnieją, a nowe technologie i cyfrowy marketing pomogły im znaleźć odpowiedzi w permanentnym dialogu z czytelnikami – mówi Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej". - Z kolei sukces "Gazety Wyborczej", choć w kontekście globalnego rankingu FIPP wolę mówić o mocnej zapowiedzi sukcesu, wynika po prostu z tego, że jesteśmy potrzebni czytelnikom – i to coraz bardziej, skoro tak chętnie płacą za subskrypcje cyfrowe. A przy tym wciąż jeszcze kupują codziennie ok. 100 tys. egzemplarzy papierowego wydania dziennika. Pierwsze 3 lata rozwoju oferty cyfrowej „Gazety Wyborczej" to odważny i duży, ale zaledwie pierwszy krok w przyszłość – mamy przygotowane następne – dodaje.

„Gazeta Wyborcza” jest liderem cyfryzacji prasy w Polsce – w lutym 2014 r. jako pierwszy polski tytuł wprowadziła system limitowanego darmowego dostępu do swoich treści i ofertę płatnej prenumeraty cyfrowej. Na koniec 2018 r. dziennik miał 170 549 aktywnych prenumerat cyfrowych. Łącznie w całym ubiegłym roku użytkownicy Wyborcza.pl podjęli 430 tys. decyzji o zakupie dostępu do serwisów i aplikacji „Gazety Wyborczej”. Dzięki temu w 2018 r. już ponad 20% przychodów dziennika pochodziło z cyfrowej działalności. Więcej informacji o prenumeracie cyfrowej „Gazety Wyborczej” – wyborcza.pl/prenumerata.

- Raport ukazuje „Gazetę Wyborczą" na tle szerszego globalnego trendu. Cieszymy się, że efekty odważnych decyzji wydawniczych i biznesowych w „Gazecie Wyborczej” są, przy zachowaniu proporcji, na miarę czołówki światowych tytułów. Dla nas to naturalny krok z punktu widzenia misji wobec czytelników i pozycji „Gazety Wyborczej", który pozwoli jej dalej się rozwijać w zrównoważony sposób. Taki zastrzyk wsparcia od czytelników daje zespołowi niesamowitą energię do pracy w szczególności w obliczu obchodzonego w tym roku 30-lecia „Gazety Wyborczej” – mówi Danuta Breguła, dyrektor ds. strategii i rozwoju cyfrowego „Gazety Wyborczej”.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

Dodatkowe informacje:

FIPP to Międzynarodowa Federacja Prasy Periodycznej, która zrzesza ponad 500 wydawców prasy z kilkudziesięciu krajów. Raport „Global Digital Subscription Snapshot 2019” opracowała we współpracy z CeleraOne. Więcej informacji - fipp.com.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wieczór wyborczy Wirtualnej Polski
Emisja wieczoru wyborczego rozpocznie się 26 maja o godz. 20:55 w Telewizji WP oraz na Stronie Głównej WP. Reporterzy na żywo zrelacjonują wydarzenia w sztabach, w studiu WP wystąpią komentatorzy. WP została także partnerem Latarnika Wyborczego, który umożliwia łatwe porównanie poglądów z deklaracjami komitetów wyborczych.
Nic tak nie rozpala masowej wyobraźni, jak wizja końca świata. Które apokaliptyczne przepowiednie się sprawdzą? Czy świadkami zagłady planety będzie już następne pokolenie? Czy i jak można się do tego przygotować? Słynący z interesujących dokumentów Zoom TV zaprezentuje swoim widzom kolejną nowość – program Jak skończy się świat?, który odpowie...
Więzienie za mema? Zaostrzenie art. 212 wstrzymane!
PiS zapowiadał złagodzenie, ale jest ostrzej. Okazuje się, że przy okazji nowelizacji prawa uzasadnianej koniecznością walki z pedofilią, zaostrzono przepisy słynnego artykułu 212 kodeksu karnego regulującego kwestie kar za zniesławienie. Nie odbyły się w tej sprawie zapowiadane przez ministra Ziobro konsultacje.
Widoczność reklam online w Polsce w górę
Firma Meetrics opublikowała kolejny kwartalny raport „Viewability Benchmark Report”, dotyczący widoczności reklam na poszczególnych rynkach europejskich, w tym w Polsce. Wskaźnik Viewability reklam online w Polsce wzrósł już trzeci kwartał z rzędu, i to aż do 59 proc., wobec 54 proc. w IV kwartale ubiegłego roku, tym samym osiągając swój rekordowy poziom od kiedy Meetrics...
Ströer z umową na obsługę citylightów przy Dworcu Centralnym w Warszawie
Ströer Media przejmuje obsługę reklamową prawie 140 nośników citylight, znajdujących się w przejściach podziemnych pomiędzy warszawskim Dworcem Centralnym, a Hotelem Marriott.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764