logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Gazeta Wyborcza” na szczycie rankingu najsilniejszych brandów w Polsce - Top Marka 2020

  PR 03.11.2020, przeczytano 920 razy
ilustracjastrzałka

Tegoroczny ranking Top Marka 2020, obejmujący aż 500 najsilniejszych medialnie marek w Polsce z 50 branż, wygrała „Gazeta Wyborcza”. Dziennik wyprzedził m.in. OLX i PKO Bank Polski, jednocześnie zostając też liderem brandów w kategorii Prasa. Badanie przygotowały magazyn „Press” i PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, analizując ponad 97 mln informacji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_gazeta-wyborcza_-na-szczycie-rankingu-najsilniejszych-brandow-w-polsce---top-marka-2020,389043,artykul.html

Top Marka 2020 to największe badanie marek w polskich mediach. Na potrzeby XIII edycji raportu przeanalizowano materiały z prasy, internetu i mediów społecznościowych opublikowane w okresie od 1 lipca 2019 r. do 30 czerwca 2020 r. - łącznie ponad 97 mln publikacji. Dzięki tym danym powstał ranking 500 marek z 50 branż - najsilniejszym medialnie brandom przyznano tytuł i statuetkę Top Marka 2020.

Liderem całego zestawienia została „Gazeta Wyborcza”, wyprzedzając OLX, PKO Bank Polski, Bank Pekao, PGE, „Super Express”, Orlen, Mercedes, TVN i Polsat, które razem tworzą Top 10 najsilniejszych marek.

- Pierwsze miejsce "Gazety Wyborczej" wśród 500 najsilniejszych medialnie marek, kolejny rok z rzędu, to dla nas bardzo ważny sygnał, szczególnie w czasach kryzysu zaufania do autorytetów, marek, instytucji. Zaryzykuję twierdzenie, że z dziennikarstwem w Polsce nie jest tak źle, jak niektórzy wieszczą, skoro "Wyborcza" i inne jakościowe media mocno się trzymają w tym rankingu - komentuje wyniki badania Top Marka 2020 Jerzy Wójcik, wydawca "Gazety Wyborczej".

„Gazeta Wyborcza” otworzyła również Top 5 marek o największym wskaźniku dotarcia informacji i została liderem w kategorii Prasa, przed „Super Expressem” i „Rzeczpospolitą” - pod względem zarówno liczby, jak i zasięgu wzmianek wymieniających jej brand. W analizowanym okresie ukazało się prawie 1,3 mln takich publikacji. Najwięcej wzmianek o „Gazecie Wyborczej” pojawiło się w mediach społecznościowych - 92,7%.

- To głównie efekt ważnych wydarzeń i jeszcze aktywniejszego niż wcześniej pełnienia funkcji kontrolera władzy - napisali twórcy opracowania. - To GW ujawniła np. zakupienie przez Ministerstwo Zdrowia maseczek ochronnych za 5 mln zł od znajomego ministra Łukasza Szumowskiego, co zapoczątkowało falę szerokiej krytyki byłego już szefa resortu. Przed wyborami prezydenckimi na bieżąco informowała o kolejnych decyzjach dotyczących terminu głosowania i jego formy. Była też często wskazywana w branżowych mediach jako tytuł, który odniósł sukces w sprzedaży cyfrowych subskrypcji. Została m.in. uhonorowana nagrodą WAN-IFRA European Digital Media Awards za strategię subskrypcyjną, jako jedyna z Polski trafiła do zestawienia Global Digital Subscription Snapshot 2020 FIPP, została też zakwalifikowana do międzynarodowego programu The GNI Subscriptions Lab.

W tegorocznym rankingu Top Marka znalazły się również inne brandy z Grupy Agora. Gazeta.pl zajęła 4. miejsce w zestawieniu najbardziej medialnych portali internetowych, a w ogólnym rankingu 500 najbardziej medialnych marek uplasowała się na 90. pozycji. Kolejnymi były: Radio TOK FM - 4. wśród stacji radiowych i 139. ogółem oraz Wydawnictwo Agora - 3. wśród wydawnictw książkowych i 267. ogółem.

Badanie Top Marka jest wspólnym przedsięwzięciem pomysłodawcy projektu – magazynu „Press” oraz autora metodologii – PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, realizowanym od 2007 roku. Pierwsze edycje zawierały analizę publikacji prasowych. Więcej informacji - w najnowszym numerze „Press”, na Press.pl oraz na stronie Topmarka.eu.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TVN24 na czele najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce
Stacja TVN24 po raz pierwszy w tym roku została liderem rankingu Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce. Jak wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów, w październiku 2023 roku odnotowała ona ponad 4,9 tys. cytowań przez inne redakcje. Na drugim miejscu plasuje się RMF FM z liczbą ponad 4,4 tys. wzmianek. Trzecią pozycję zajmuje Rzeczpospolita, do informacji której odnoszono...
Dostęp do platform streamingowych wideo deklaruje dwóch na trzech Polaków, a z płatnych serwisów muzycznych korzysta dwóch na pięciu konsumentów. Zaawansowanie technologiczne mieszkańców Polski przejawia się w różnych sferach życia – konsumpcji treści, pomiarze stanu zdrowia czy wykorzystaniu nowych możliwości smartfonów....
Serwisy Gremi Media: 2 mln nowych użytkowników w rok
Gremi Media zanotowała dynamiczny wzrost, osiągając w listopadzie 6,45 miliona realnych użytkowników. To znaczący skok o ponad 2 miliony nowych czytelników w ciągu roku. Jeszcze dynamiczniej rosnąca liczba odsłon generowanych przez użytkowników świadczy o rosnącym zaangażowaniu społeczności korzystającej z treści Gremi Media.
„Wyborcza” i Fundacja Geremka podsumowują drugą edycję szkolenia dla dziennikarzy
3 dni, 18 młodych dziennikarzy i dziennikarek oraz 12 prowadzących – zakończyła się druga edycja szkolenia Parlamentu Europejskiego dla młodych adeptów dziennikarstwa. Zorganizowały je “Wyborcza” i Fundacja Centrum im. prof. Bronisława Geremka.  
TVN Media Biurem Reklamy Telewizyjnej Roku 2023
Według Raportu Specjalnego „Biura Reklamy”, realizowanego przez Kantar na zlecenie Media Marketing Polska, TVN Media po raz kolejny zostało uznane przez reklamodawców za Biuro Reklamy Telewizyjnej Roku. Spółka jest liderem we wszystkich badanych obszarach. Ocena na poziomie 4,5 to drugi najwyższy wynik, który osiągnięto na przestrzeni 20 lat...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764