logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Gazeta Wyborcza” otwiera Szkołę Redaktorów

  PR 30.11.2018, przeczytano 325 razy
ilustracjastrzałka

Na czym powinien polegać warsztat redaktora współczesnych mediów? Jak unikać kompromisów między jakością i wiarygodnością a atrakcyjnością i szybkością informacji? Jak wspierać dziennikarzy w ich zawodowym rozwoju? Jak wykorzystać na polskim rynku najbardziej innowacyjne pomysły światowych gazet i portali? To tylko wybrane cele, jakie stawia sobie Szkoła Redaktorów „Gazety Wyborczej”. Jej pierwsza edycja, zainaugurowana na początku listopada br., jest adresowana do redaktorów zatrudnionych w Agorze. Do kolejnych „Gazeta Wyborcza” chce zaprosić także chętnych z innych mediów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_gazeta-wyborcza_-otwiera-szkole-redaktorow,380365,artykul.html

- To unikalny projekt na mapie polskich mediów - mówi Paweł Goźliński, twórca programu Szkoły Redaktorów „Gazety Wyborczej”, redaktor naczelny „Książek. Magazynu do czytania” i Wydawnictwa Agora. - Istnieją kierunki dziennikarskie na wyższych uczelniach, szkoły pisania, ale mało kto podejmuje się uczenia tych, którzy stoją za sukcesami dziennikarzy, pism, portali. Jednak kompetencje redaktorów powinny być przekazywane między generacjami i nieustannie modyfikowane, w rytmie zmian na rynku mediów. Właśnie to jest celem Szkoły: rozwijanie kompetencji młodych redaktorów dzięki kontaktowi z najlepszymi specjalistami, nie tylko z grona ludzi „Gazety Wyborczej”, i przygotowanie ich do wyzwań, jakie stawia dziennikarstwu współczesny, niestabilny świat.

Pierwsza edycja wyjątkowego projektu „Gazety Wyborczej” rozpoczęła się w listopadzie br. Biorą w niej udział redaktorzy dziennika, jego cyfrowej odsłony - Wyborcza.pl, wydań lokalnych i magazynów oraz portalu Gazeta.pl. Do kolejnych edycji „Gazeta Wyborcza” planuje zaprosić także chętnych z innych mediów.

- Chcemy kształcić nowoczesnych dziennikarzy i redakcyjnych liderów, dzieląc się z nimi naszymi bogatymi doświadczeniami i wiedzą. Zależy nam zwłaszcza na tym, aby kolejne pokolenia redaktorów dbały o to, co dla nas od zawsze było najważniejsze - o jakość treści, tak istotną w dobie „fake newsów” i „clickbaitów” - mówi Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”. - Do współpracy zapraszamy zaprzyjaźnione redakcje europejskie, należące do organizacji LENA, ekspertów od mediów społecznościowych, big data oraz designu mediów.

Program pierwszej edycji Szkoły Redaktorów „Gazety Wyborczej” obejmuje 20 dwudniowych zjazdów rozpisanych na 12 miesięcy. Zajęcia będą miały charakter ćwiczeń, wykładów oraz warsztatów polegających m.in. na pracy nad konkretnymi tekstami reprezentującymi różne gatunki, style i formy dziennikarskie. Uczestnicy projektu będą rozwijać swoje umiejętności pod okiem mentorów, którymi są: Roman Imielski, Ewa Wieczorek, Piotr Stasiński, Marcin Kącki, Aleksandra Sobczak, Zbigniew Pendel, Teresa Kruszona, Ariadna Machowska, Dariusz Kortko i Paweł Goźliński.

Grono wykładowców Szkoły Redaktorów uzupełnią dziennikarze, redaktorzy, pisarze, scenarzyści oraz specjaliści od nowych mediów. Wśród nich są m.in. Vadim Makarenko, Grzegorz Piechota, Paweł Sajewicz, Piotr Cieśliński, Włodzimierz Nowak, Łukasz Grzymisławski, Paweł Wroński, Piotr Rogowski i Beata Stasińska.

- Dzięki szkole poznaję tajniki redagowania, uczę się komponowania treściwych leadów oraz tworzenia dobrych i krótkich tytułów. To nie tylko praca z tekstem, ale też poznawanie perspektywy czytelnika czy tego, jak można polepszyć relację na gruncie dziennikarz-redaktor. A przede wszystkim to świetna szansa na poznanie fajnych ludzi i doświadczonych dziennikarzy - mówi Natalia Sawka, uczestniczka warsztatów.

- Współcześni odbiorcy mediów, zwłaszcza internetowych, są zewsząd atakowani informacjami nieprawdziwymi, źle i pospiesznie skonstruowanymi, pozbawionymi kontekstu - dodaje Piotr Stasiński, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”. - Tak podawane informacje nie zasługują na to miano, nie poszerzają wiedzy czytelnika, wręcz dają mu wiedzę fałszywą. Warsztat dziennikarski zanika albo staje się nieznośnie niechlujny. Trzeba go mozolnie odbudowywać - temu służy nasza Szkoła Redaktorów.

Źródło: Agora S.A.

Agora

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Gazeta.pl po raz kolejny wspiera akcję „Adoptuj Pszczołę”
Już jutro, 18 września br. strona główna Gazeta.pl opanowana zostanie przez pszczoły i trzmiele. W tym roku dołączą do nich także motyle, bo - jak zwraca uwagę Greenpeace Polska - zmniejsza się ich populacja. Gazeta.pl została głównym patronem medialnym akcji „Adoptuj Pszczołę”. Redakcja serwisu już po raz 6. angażuje się w inicjatywę Fundacji...
Agencja Melonet w Top20 stron traktujących o marketingu według Senuto
We wrześniu została wydana druga edycja raportu „TOP100 najlepiej widocznych serwisów marketingowych w Google” od Senuto – dostawcy wiodących aplikacji wspomagających działania SEO w sieci. Jego pierwsze wydanie pojawiło się w kwietniu 2019 roku ciesząc się zainteresowaniem w branży, stąd odsłona na rok 2020.
Pierwsze badanie polskich użytkowników Pinteresta
Pinterest coraz mocniej otwiera się na e-commerce w Polsce. Rośnie więc potrzeba poznania użytkowników tego medium. Jacy są polscy Pinnersi? Czy platforma ma potencjał sprzedażowy? Open Mobi przedstawia wnioski z przeprowadzonego niedawno badania.
Wyniki badania Gemius/PBI za sierpień 2020
Poniżej prezentujemy Państwu najnowsze wyniki badania Gemius/PBI. Tabele prezentują zarówno rankingi wydawców internetowych, zestawienie najpopularniejszych domen oraz aplikacji mobilnych.
Telewizja Polska i Emitel prowadzą testy emisji telewizji naziemnej w standardzie DVB-T2. Pierwszy etap zaplanowany jest wstępnie na 3 miesiące. Sygnał jest emitowany z obiektów Emitela w Krakowie i Katowicach. Na kanale 27 w ramach SFN (Single Frequency Network) nadawane są programy TVP Kultura HD, TVP Polonia HD oraz TVP Rozrywka. Sygnał jest dostępny dla ponad 6 mln mieszkańców...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764