logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Gazeta Wyborcza” rozpoczyna 5. edycję Konkursu im. Krzysztofa Millera

  PR 09.09.2022, przeczytano 331 razy

Od 8 września do 27 października br. profesjonaliści i amatorzy fotografii mogą zgłaszać swoje prace do Konkursu im. Krzysztofa Millera na najlepszy materiał fotograficzny 2022 r. Nagroda ustanowiona przez „Gazetę Wyborczą” już po raz piąty ma docenić odwagę patrzenia i promować zdjęcia o wyjątkowych wartościach dziennikarskich. Laureata lub laureatkę konkursu poznamy na przełomie listopada i grudnia, a prace wszystkich nagrodzonych opublikują Wyborcza.pl i „Gazeta Wyborcza”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_gazeta-wyborcza_-rozpoczyna-5.-edycje-konkursu-im.-krzysztofa-millera,397144,artykul.html

W czwartek, 8 września br. rozpoczęła się 5. edycja Konkursu im. Krzysztofa Millera. Udział w nim mogą wziąć zarówno profesjonaliści, jak i amatorzy fotografii, indywidualni autorzy oraz kolektywy fotografów, członkowie jednej agencji fotograficznej. Uczestnicy mogą przesyłać materiały fotograficzne o dowolnej tematyce społecznej, politycznej, ekonomicznej bądź kulturowej w głównej kategorii oraz dodatkowo w ramach kategorii „Wolność, solidarność, tolerancja” - Nagroda Fundacji Gazety Wyborczej.  

Konkursowe jury oceni zdjęcia zrobione w czasie od 1 września 2021 r. do 1 września 2022 r.

- Opowiadanie o tym, co dzieje się tuż obok nas, ale też w miejscach odległych, o których nie słyszeliśmy nigdy wcześniej; historie, którymi żyją ludzie dobrze nam znani, ale przede wszystkim ci, o których wiemy niewiele oraz odwaga w mówieniu o sprawach trudnych, niewygodnych oraz wzniosłych czy pięknych wpisane są w DNA „Gazety Wyborczej" od jej pierwszego numeru z 1989 r. Podobnie jest w przypadku Konkursu im. Krzysztofa Millera na najlepszy fotograficzny materiał roku, organizowanego już po raz 5. przez redakcję i Fundację Gazety Wyborczej - mówi Beata Łyżwa-Sokół, szefowa działu Foto „Gazety Wyborczej" i przewodnicząca jury konkursu. - Nagradzamy odwagę patrzenia, a więc oryginalne, osobiste spojrzenie na sprawy współczesne. Doceniamy szczere i czułe opowieści zrealizowane tak blisko ludzi, jak tylko się da. Miniony rok był wyjątkowy, jeśli chodzi o wydarzenia. Większość z nas z niepokojem śledzi sytuację w Ukrainie, ale też kryzys ekonomiczny i zmiany klimatu. Interesują nas materiały na ten temat, choć jak wielu mogło się zorientować, od pierwszej edycji konkursu, wyróżniamy też historie, które nie trafiają na pierwsze strony gazet. Takim zdjęciom i autorom chcemy dać głos. Odważna fotografia inspiruje do działania, stoją za nią pytania o tu i teraz, o przyszłość, o to kim jesteśmy i co warto zmieniać. Na takie właśnie zdjęcia czekamy w 5. edycji Konkursu im. Krzysztofa Millera.

W składzie jury 5. edycji konkursu, które na początku listopada br. wyłoni finalistów, zasiądą: producentka filmów dokumentalnych i dziennikarka BBC Ewa Ewart; szef Redakcji Fotograficznej na Europę Środkową i Wschodnią oraz Globalnie Wydarzenia Sportowe w Reuters Pictures Paweł Kopczyński; fotograf prestiżowej amerykańskiej agencji VII, wielokrotnie nagradzany w polskich i międzynarodowych konkursach fotografii prasowej, w tym World Press Photo, Pictures of the Year International, The Best of Photojournalism, autor książek fotograficznych,  stypendysta Nieman Fellowship na Uniwersytecie Harvarda Maciej Nabrdalik; fotografka, fotoedytorka współpracująca  z Bloomberg EMEA w Londynie Karolina Sekuła; fotoedytorka i projektantka książek i magazynów, związana z wydawnictwem BLOW UP PRESS, uznana za jedną z trzech Magazine Visual Editors of the Year w konkursie Pictures of the Year International (2018) (książki, które zaprojektowała zostały nagrodzone w prestiżowych konkursach, w tym Polish Graphic Design Awards, Maribor Photobook Awards, Tokyo International Foto Awards, International Photography Awards oraz nominowane m.in. do Rencontres d’Arles Book Award, PHotoESPAÑA i Prix Bob Calle du livre d’artiste) Aneta Kowalczyk; Prezes Zarządu Deutsche Bank Polska Tomasz Kowalski; Prezeska Zarządu Fundacji Gazety Wyborczej Joanna Krawczyk oraz szefowa działu Foto „Gazety Wyborczej” Beata Łyżwa–Sokół jako przewodnicząca jury Konkursu.

Na przełomie listopada i grudnia br. poznamy nazwisko laureata lub laureatki Nagrody im. Krzysztofa Millera za 2022 r. Zwycięzca nagrody głównej - za najlepszy materiał roku otrzyma 10 000 zł, a laureat w kategorii „Wolność, solidarność, tolerancja” Nagroda Fundacji Gazety Wyborczej - 5 000 zł.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764