logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Gazeta Wyborcza” stawia mocniej na informacje i serwisy lokalne

  PR 22.12.2019, przeczytano 304 razy

„Gazeta Wyborcza” stawia mocniej na lokalne serwisy internetowe i piątkowe tygodniki ukazujące się w 20 największych miastach. Więcej informacji o wydarzeniach z różnych regionów kraju będzie się ukazywać się w ogólnopolskim wydaniu gazety i serwisie Wyborcza.pl.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_gazeta-wyborcza_-stawia-mocniej-na-informacje-i-serwisy-lokalne,385170,artykul.html

Z początkiem 2020 r. zmieni się sposób publikowania treści lokalnych w „Gazecie Wyborczej”. W 13 ośrodkach (Białystok, Bydgoszcz, Częstochowa, Gorzów Wielkopolski/ Zielona Góra, Kielce, Lublin, Olsztyn, Opole, Płock, Radom, Rzeszów, Szczecin, Toruń) od poniedziałku do czwartku informacje i inne treści lokalne, do tej pory publikowane na łamach papierowego wydania gazety, będą dostępne w internecie w lokalnych serwisach Wyborcza.pl*. Natomiast w wydaniach tradycyjnych czytelnicy będą mogli przeczytać treści dotyczące tych miast w piątki – w postaci magazynów, np. „Tygodnik Olsztyn” czy „Tygodnik Białystok”, których częścią jest informator kulturalny „Co Jest Grane 24”. W 7 największych aglomeracjach (Warszawa, Kraków, Łódź, Wrocław, Poznań, Gdańsk i Katowice) treści lokalne pozostaną częścią codziennych wydań „Gazety Wyborczej” oraz serwisów lokalnych Wyborcza.pl.

We wszystkich 20 miastach zespół dziennika przygotowuje dla internautów również newslettery z informacjami lokalnymi, wydawane pod marką „Dzień dobry”. Codziennie przed godz. 8:00 czytelnicy otrzymują najświeższe informacje z miasta i regionu, poranny komentarz dnia dziennikarza lokalnej redakcji „Gazety Wyborczej", prognozę pogody i dane o jakości powietrza, a także linki do najciekawszych publikacji na Wyborcza.pl. Więcej na ten temat - Wyborcza.pl/newsletter

- Zmiany wprowadzane od 2020 r. są naturalną konsekwencją i kolejnym etapem realizacji przyjętej przez „Gazetę Wyborczą” strategii „digital first”, która koncentruje się na czytelnikach i ich zmieniających się potrzebach. Świat jest coraz bardziej cyfrowy, a wraz z nim „Gazeta Wyborcza”. I właśnie dzięki temu nasze treści gromadzą najszersze grono czytelników w historii dziennika. Lokalność pozostaje jednym z naszych podstawowych wyróżników – a teraz, dzięki transformacji cyfrowej i zmianach w strukturze gazety, treści lokalne zyskają jeszcze lepszą ekspozycję. Informacje tworzone przez reporterów pracujących w ponad 20 polskich miastach zajmą więcej miejsca w ogólnopolskim wydaniu „Wyborczej”, zarówno papierowym, jak i cyfrowym - mówi Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.

W ogólnopolskim tradycyjnym wydaniu „Gazety Wyborczej” 2 stycznia 2020 r. pojawi się nowa sekcja „Prosto z miasta” - naturalne poszerzenie działu Polska, ale jej charakter będzie nieco inny. - W sekcji „Prosto z miasta” nasi czytelnicy znajdą aktualności z życia miast. Mniej będzie tu polityki, więcej tematów bliskich ludziom - m.in. tekstów o transporcie, inwestycjach, architekturze, przygotowaniu miast do zmian klimatycznych, istotnych sprawach kryminalnych - mówi Mikołaj Chrzan, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej” i szef redakcji lokalnych.

Dwustronicowa sekcja „Prosto z miasta” będzie publikowana od poniedziałku do piątku między tekstami z działów Polska i Świat. Czytelnicy znajdą tu artykuły, mniejsze formy dziennikarskie, zdjęcia, krótkie informacje, cytaty oraz liczby. Autorami tych materiałów będą dziennikarze i fotoreporterzy redakcji lokalnych, a za wybór treści i ostateczny kształt sekcji odpowiadać będą redaktorzy z lokalnych zespołów „Gazety Wyborczej”.

Koncepcję nowych stron „Prosto z miasta” przygotował Wojciech Bartkowiak, zastępca wydawcy „Gazety Wyborczej”, a projekt graficzny - Jacek Utko, twórca wdrożonej w połowie 2019 r. nowej makiety dziennika.

Do zmian w publikacji treści lokalnych w 13 ośrodkach miejskich dopasowana została oferta cyfrowa dla klientów w zakresie reklamy online i prenumerat cyfrowych.

Źródło: Agora SA

Dodatkowe informacje:

* Według badania Gemius PBI za listopad br., serwisy lokalne "Gazety Wyborczej" miały 5,5 mln realnych użytkowników, którzy wygenerowali na nich 37,0 mln odsłon. Do treści lokalnych Wyborcza.pl sięga aż 75% wszystkich użytkowników odwiedzających serwis. Pod względem zasięgu, serwisy lokalne Wyborcza.pl plasują na drugiej pozycji w kategorii „Informacje lokalne i regionalne” w polskim internecie.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764