logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Gazeta Wyborcza” wraz z europejskimi dziennikami zakłada Sonar Europe

  PR 19.04.2019, przeczytano 220 razy

Redakcja „Gazety Wyborczej” łączy siły z zespołami „Le Soir”, „Le Figaro” i „El Pais”, tworząc nowy projekt medialny Sonar Europe. Dzięki współpracy dzienników, zainaugurowanej w marcu br., powstawać będą atrakcyjne, multimedialne materiały oparte na danych, dotyczące wielu tematów i pokazujące wiele punktów widzenia z różnych krajów Unii Europejskiej. Publikacje spod znaku Sonar Europe ukazują się w 4 językach twórców projektu na papierowych i cyfrowych łamach dzienników.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_gazeta-wyborcza_-wraz-z-europejskimi-dziennikami-zaklada-sonar-europe,382177,artykul.html

Sonar Europe to wspólny projekt redakcji „Gazety Wyborczej” oraz „Le Soir” (Belgia), „Le Figaro” (Francja) i „El País” (Hiszpania), należących do prestiżowego, europejskiego stowarzyszenia LENA.

W ramach zaplanowanych na dwa lat działań zespoły tych gazet opracowywać będą materiały dziennikarskie, przedstawiające różne kwestie dotyczące wszystkich 28 krajów Unii Europejskiej. Znajdą się wśród nich m.in. dogłębne, multimedialne opracowania o tematyce paneuropejskiej, a także krótsze artykuły i infografiki, koncentrujące się na danym kraju lub regionie. Wszystkie publikacje będą bazować na danych m.in. z obszaru zdrowia, gospodarki, społeczeństwa, polityki oraz edukacji. Zgodnie z założeniami twórców projektu, publikacje spod znaku Sonar Europe mają dotrzeć do szerokiego grona odbiorców z całej Unii Europejskiej, dzięki unikalnej strategii udostępniania treści.

Materiały dziennikarskie stworzone w ramach projektu będą dostępne za pośrednictwem stron internetowych partnerów w 4 językach – w Polsce pojawią się w serwisie BiQdata.wyborcza.pl w sekcji Sonar_Europe. Inne gazety zrzeszone w LENA, jak również inne zainteresowane media, będą mogły skorzystać z treści i publikować je na swoich łamach.

„Europejskie drogi nadal niebezpieczne. A w Polsce piesi niechronieni” autorstwa Bartosza Chyża oraz „Europa leci w kosmos. Jak wypadamy w globalnym wyścigu do gwiazd?” autorstwa Katarzyny Korzeniowskiej i Stanisława Dudzika to pierwsze materiały „Gazety Wyborczej", które powstały w ramach projektu. Można już je znaleźć na BiQdata.wyborcza.pl. Kolejne publikacje ukażą się wkrótce.

Projekt Sonar Europe ma dodatkowo zachęcać inne media w całej Europie do wymiany wiedzy i doświadczeń. Jego twórcy będą edukować europejskie redakcje m.in. w zakresie korzystania z danych i tworzenia na ich podstawie atrakcyjnych publikacji. W planach są m.in. warsztaty i seminaria online i offline dla profesjonalistów z różnych mediów, zainteresowanych pracą z danymi na temat Europy.

Liderem projektu Sonar Europe jest „Gazeta Wyborcza”, która w 2017 r. uruchomiła podobny projekt: Sonar.Wyborcza.pl – nowoczesny serwis internetowy, który pokazuje świat i działania polityków w newsach, liczbach i na wykresach.

W zespole polskiego dziennika Sonar Europe będzie prowadzony przez dział danych, wydający serwisy BiQdata.wyborcza.pl i właśnie Sonar.Wyborcza.pl.

Działania w ramach projektu Sonar Europe potrwają do końca lutego 2021 r. Projekt jest współfinansowany przez Dyrekcję Generalną ds. Sieci Komunikacyjnych, Treści i Technologii (DG CONNECT) Komisji Europejskiej.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Adam Bodnar kontra TVP: Sąd oddala pozew telewizji
Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił powództwo Telewizji Polskiej S.A. skierowane przeciwko Rzecznikowi Praw Obywatelskich. Adam Bodnar poinformował dziś o tym na Facebooku. Sprawa dotyczy wypowiedzi Bodnara po śmierci prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza. Podczas rozmowy z Andrzejem Stankiewiczem z Onetu Bodnar stwierdził, że trzeba przeanalizować jakie programy oglądał...
Onet.pl najczęściej cytowanym medium w kwietniu 2019
W rankingu najczęściej cytowanych mediów w kwietniu pierwsze miejsce zajął portal Onet.pl  – podaje IMM w najnowszym raporcie „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na kolejnych miejscach znalazły się portal Wirtualna Polska oraz telewizja TVN24.
„Gazeta Wyborcza” włącza się w akcję #vote4friendship
Już jutro – w piątek, 24 maja br. do całego nakładu „Gazety Wyborczej” zostanie dołączony plakat z flagą Unii Europejskiej z hasłem „Europa na tak!”. Na jego drugiej stronie czytelnicy znajdą grafikę odwołującą się do idei przyjaźni europejskiej, stworzoną przez młodych artystów w ramach akcji #vote4friendship. To wspólny projekt 16...
17 maja w Nowym Jorku odbyła się uroczystość wręczenia INMA GLOBAL MEDIA AWARDS, jednego z najbardziej prestiżowych wyróżnień w branży medialnej. Wśród nominowanych znalazł się program interwencyjny TVN „Uwaga!”, który zajął trzecie miejsce w kategorii „Best Use Of Social Media” za projekt #tematdlauwagi.
„#Trendchallenge” – nowy format na Youtube od Plotek.pl
Już w najbliższą niedzielę, 26 maja br. na kanale Plotek.pl zadebiutuje „#TRENDCHALLENGE”. To pierwszy format o tematyce modowej na polskim YouTube, który łączy rozrywkowe wideo z rozwiązaniami z zakresu e-commerce. W programie co tydzień oceniane będą najciekawsze i najodważniejsze stylizacje popularnych polskich influencerów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764