logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Gazeta Wyborcza” wraz z europejskimi dziennikami zakłada Sonar Europe

  PR 19.04.2019, przeczytano 424 razy

Redakcja „Gazety Wyborczej” łączy siły z zespołami „Le Soir”, „Le Figaro” i „El Pais”, tworząc nowy projekt medialny Sonar Europe. Dzięki współpracy dzienników, zainaugurowanej w marcu br., powstawać będą atrakcyjne, multimedialne materiały oparte na danych, dotyczące wielu tematów i pokazujące wiele punktów widzenia z różnych krajów Unii Europejskiej. Publikacje spod znaku Sonar Europe ukazują się w 4 językach twórców projektu na papierowych i cyfrowych łamach dzienników.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_gazeta-wyborcza_-wraz-z-europejskimi-dziennikami-zaklada-sonar-europe,382177,artykul.html

Sonar Europe to wspólny projekt redakcji „Gazety Wyborczej” oraz „Le Soir” (Belgia), „Le Figaro” (Francja) i „El País” (Hiszpania), należących do prestiżowego, europejskiego stowarzyszenia LENA.

W ramach zaplanowanych na dwa lat działań zespoły tych gazet opracowywać będą materiały dziennikarskie, przedstawiające różne kwestie dotyczące wszystkich 28 krajów Unii Europejskiej. Znajdą się wśród nich m.in. dogłębne, multimedialne opracowania o tematyce paneuropejskiej, a także krótsze artykuły i infografiki, koncentrujące się na danym kraju lub regionie. Wszystkie publikacje będą bazować na danych m.in. z obszaru zdrowia, gospodarki, społeczeństwa, polityki oraz edukacji. Zgodnie z założeniami twórców projektu, publikacje spod znaku Sonar Europe mają dotrzeć do szerokiego grona odbiorców z całej Unii Europejskiej, dzięki unikalnej strategii udostępniania treści.

Materiały dziennikarskie stworzone w ramach projektu będą dostępne za pośrednictwem stron internetowych partnerów w 4 językach – w Polsce pojawią się w serwisie BiQdata.wyborcza.pl w sekcji Sonar_Europe. Inne gazety zrzeszone w LENA, jak również inne zainteresowane media, będą mogły skorzystać z treści i publikować je na swoich łamach.

„Europejskie drogi nadal niebezpieczne. A w Polsce piesi niechronieni” autorstwa Bartosza Chyża oraz „Europa leci w kosmos. Jak wypadamy w globalnym wyścigu do gwiazd?” autorstwa Katarzyny Korzeniowskiej i Stanisława Dudzika to pierwsze materiały „Gazety Wyborczej", które powstały w ramach projektu. Można już je znaleźć na BiQdata.wyborcza.pl. Kolejne publikacje ukażą się wkrótce.

Projekt Sonar Europe ma dodatkowo zachęcać inne media w całej Europie do wymiany wiedzy i doświadczeń. Jego twórcy będą edukować europejskie redakcje m.in. w zakresie korzystania z danych i tworzenia na ich podstawie atrakcyjnych publikacji. W planach są m.in. warsztaty i seminaria online i offline dla profesjonalistów z różnych mediów, zainteresowanych pracą z danymi na temat Europy.

Liderem projektu Sonar Europe jest „Gazeta Wyborcza”, która w 2017 r. uruchomiła podobny projekt: Sonar.Wyborcza.pl – nowoczesny serwis internetowy, który pokazuje świat i działania polityków w newsach, liczbach i na wykresach.

W zespole polskiego dziennika Sonar Europe będzie prowadzony przez dział danych, wydający serwisy BiQdata.wyborcza.pl i właśnie Sonar.Wyborcza.pl.

Działania w ramach projektu Sonar Europe potrwają do końca lutego 2021 r. Projekt jest współfinansowany przez Dyrekcję Generalną ds. Sieci Komunikacyjnych, Treści i Technologii (DG CONNECT) Komisji Europejskiej.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa oferta programowa stacji TVN
Wraz z wiosną nadchodzi nowa oferta programowa stacji TVN, której przyświeca idea dostarczania widzom wielowymiarowej rozrywki. Obecna ramówka jest odpowiedzią na potrzeby publiczności oraz dynamiczne zmiany rynku, a także realizacją obietnicy kontentu na najwyższym poziomie. Na antenie TVN pojawią się nowości, ale nie zabraknie również kontynuacji znanych i...
TVN Warner Bros. Discovery i Ringier Axel Springer Polska nawiązują współpracę partnerską przy projekcie Bazy Ekspertek #nieczekam107lat. Projekt wspiera wyrównywanie głosu kobiet i mężczyzn w mediach oferując bezpłatny dostęp do ekspertek w ponad 30 branżach. Połączenie sił TVN Warner Bros. Discovery i Ringier Axel Springer Polska ma wzmocnić tempo zmian w...
Nowa odsłona serwisu Horecatrends.pl
Nowy rok, nowa odsłona – autorski portal Grupy PTWP – horecatrends.pl odświeżył swoją stronę, aby jeszcze lepiej dopasować się do oczekiwań swoich użytkowników. Dodatkowa zakładka – HoReCa b2b to odpowiedź portalu na zmieniające się potrzeby rynku. Poszerzenie witryny o tematykę ściśle biznesową pozwoli dostarczyć zainteresowanym kanałem...
20 stycznia 2022 r. w warszawskiej siedzibie “Gazety Wyborczej” odbyła się gala podsumowująca akcję “Zaprojektowane po ludzku. Miasto bardziej wspólne”. Podczas wydarzenia poznaliśmy zwycięzców konkursu na przyjazne człowiekowi przestrzenie miejskie.
Grupa mediowo-społecznościowa Iberion wygrała w sądzie I instancji z Telewizją Polską. Spór dotyczy materiału dziennikarskiego o wypadku samochodu byłego prezesa TVP, Jacka Kurskiego.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764