logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Gazeta Wyborcza” współpracuje z siecią europejskich instytucji w ramach projektu Periscope

  PR 12.03.2021, przeczytano 514 razy

Co będzie, kiedy pandemia już się skończy - jak oszacujemy jej skutki i spowodowane straty? I jak wypracujemy plan działania? W ramach unijnego projektu Periscope pracują nad tym naukowcy z europejskich uniwersytetów i placówek badawczych oraz eksperci z think tanków. Współpracuje z nimi - jako jedyne medium z Europy - "Gazeta Wyborcza", która przez najbliższy rok będzie nagłaśniać pracę naukowców opisujących społeczno-ekonomiczne efekty pandemii COVID-19. Zapowiedź nowego cyklu można przeczytać dziś - w piątek, 12 marca 2021 r. w tradycyjnym wydaniu dziennika oraz na Wyborcza.pl. Przygotowaniem publikacji zajmie się przede wszystkim zespół działu Nauka i Zdrowie "Gazety Wyborczej", do którego dołączył Kasper Kalinowski.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_gazeta-wyborcza_-wspolpracuje-z-siecia-europejskich-instytucji-w-ramach-projektu-periscope,390589,artykul.html

Naukowcy z całej Europy, którzy zajmują się badaniem skutków wybuchu pandemii m.in. dla gospodarki i społeczeństw, współpracują ze sobą w finansowanym przez Komisję Europejską programie Periscope. Nazwa jest skrótem od „Pan-European Response to the Impacts of COVID-19 and Future Pandemics and Epidemics" ("Pan-europejska reakcja na skutki COVID-19 oraz przyszłe pandemie i epidemie”). Do programu weszły 32 instytucje, których współdziałanie koordynuje Uniwersytet w Pawii. Są wśród nich London School of Economics, Karolinska Institutet, Uniwersytet w Gandawie, Politechnika w Delft czy Università della Svizzera Italiana w Lugano. W inicjatywie uczestnizą także instytucje oraz organizacje medyczne i społeczne.

Interdyscyplinarny zespół tworzą epidemiolodzy, psycholodzy, ekonomiści, statystycy i inżynierowie. Ich prace mają przygotować Europę na przyszłe pandemie i epidemie. Naukowcy będą analizować polityki rządów poszczególnych krajów UE oraz ich skuteczność i szukać dobrych praktyk, które można będzie powielać w przyszłości na różną skalę. Periscope ma też wypracować wskazówki dla decydentów na wszystkich szczeblach i tym samym zwiększyć gotowość Europy na podobne wydarzenia oraz zaproponować reformy zarządzania służbą zdrowia.

„Gazeta Wyborcza” jest jedynym medium, które uczestniczy w projekcie Periscope. Przez najbliższy rok będzie nagłaśniać pracę naukowców, zajmujących się opisywaniem skutków społeczno-ekonomicznych, jakie zostawia po sobie COVID-19.

- Periscope to największy projekt partnerski, w jakim uczestniczyliśmy do tej pory - otrzymał on dotację w wysokości 10 mln euro z programu Horyzont 2020. W ramach tej inicjatywy połączone siły działów Nauka i  Zdrowie oraz BiQdata "Wyborczej" będą upowszechniać wyniki badań naszych naukowych partnerów, dotyczących wpływu COVID-19 na stosunki międzyludzkie i tkankę społeczną w Europie. Cieszymy się na współpracę z tak znakomitymi  organizacjami, jak Centre for European Policy Studies, Karolinska Institutet, London School of Economics, Politechnika w Mediolanie czy Mental Health Europe. Mimo tego, że "Wyborcza" jest jedyną gazetą zaproszoną do współpracy w projekcie, dzięki uczestnictwu w sojuszu LENA unikalne wiadomości z obszaru zdrowia i nauki związane z COVID-19 będą dostępne nie tylko dla naszych czytelników, ale też we Francji, Belgii, Szwajcarii, Włoszech i Hiszpanii - mówi Vadim Makarenko, wydawca serwisów "Gazety Wyborczej" poświęconych danym i nauce, koordynujący współpracę w ramach projektu Periscope.

Istotną rolę w tworzeniu publikacji poświęconych efektom pracy zespołu Periscope odegra dział Nauka i Zdrowie "Gazety Wyborczej", który poszerzony został o Kaspera Kalinowskiego. To dziennikarz i jednocześnie naukowiec - specjalizuje się w ewolucyjnej psychologii poznawczej, pisze doktorat na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. W swoich publikacjach zajmował się tematyką atrakcyjności fizycznej, percepcją ruchu biologicznego u osób chorych na schizofrenię oraz Mroczną Triadą osobowości. Karierę dziennikarską rozpoczął od wywiadu z amerykańskim antropologiem i autorem licznych bestsellerów Robinem Dunbarem.

Leading European Newspaper Alliance to sojusz największych europejskich gazet, którego „Gazeta Wyborcza” jest członkiem od 3 lat. Głównymi celami LENA są rozwój modeli biznesowych dla mediów w czasie kryzysu oraz łączenie pracy redakcyjnej nad ważnymi materiałami z całej Europy z promowaniem wysokiej jakości dziennikarstwa. Treści gazet zrzeszonych w LENA docierają do 100 mln czytelników w Europie i na świecie, w sześciu językach. W marcu br. Joanna Krawczyk z "Gazety Wyborczej" została wybrana przewodniczącą LENA.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764