logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Holiday Trends Report” - co czeka commerce nie tylko w grudniu?

  PR 29.12.2021, przeczytano 633 razy
ilustracjastrzałka

Mikołajki, Święta Bożego Narodzenia i Sylwester - grudzień to tradycyjnie okres wzmożonych zakupów. I pomimo tego, że sprzedaż tradycyjna wciąż jest kluczowa dla wiodących producentów, a sklepy fizyczne odgrywają ważną rolę w procesach decyzyjnych konsumentów, to handel online rośnie i rósł będzie. Szacunki mówią globalnie o rynku wartym ponad 5 bilionów dolarów w 2022 roku1. Jest zatem o co się bić, szczególnie dla firm o zasięgu międzynarodowym. VMLY&R Commerce w najnowszym opracowaniu "Holiday Trends Report" udowadnia, że commerce to coś więcej niż tylko transakcja - to interakcja między markami a konsumentami.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_holiday-trends-report_---co-czeka-commerce-nie-tylko-w-grudniu,394274,artykul.html

Poza grudniowym okresem świątecznym okazji do zakupów online w roku kalendarzowym jest zdecydowanie więcej. Mamy Black Friday, Cyber Monday, Boxing Day czy sławetny już, przez skalę generowanej sprzedaży, szczególnie w Azji i Chinach - Singles’ Day (11 listopada). Sprzedawcy detaliczni mogą dopasowywać swoje kalendarze marketingowe i handlowe, by tworzyć aktywności sprzedażowe, promocyjne czy asortymentowe także wokół Walentynek, Back to School, sezonu zimowego, letniego..., a także zbliżających się Sylwestra i Nowego Roku.

Okazji sprzedażowych w roku jest wiele i każda kategoria może zaadaptować je do swoich potrzeb, odpowiednio rozkładając akcenty komunikacyjne i zachęty zakupowe. Jeśli managerowie odpowiedzialni za marketing i sprzedaż dodadzą do takiego planu okazje konsumpcyjne, którymi kierują się ich konsumenci oraz wskażą i podkreślą (na przykład adekwatnymi treściami produktowymi optymalizującymi pozycję w wynikach wyszukiwania) przewagi nad konkurencją w kategorii, następnie skonstruują dopasowaną ofertą produktową i cenową uzupełnioną promocjami – zdobędą gotowy plan animacji sprzedaży. Pozostanie go jedynie uzupełnić o aktywacje marketingowe oraz płatne kampanie mediowe (np. organiczne SEO powinno rozpocząć się wcześniej, m.in. na poziomie treści). - Rafał Wasyluk, head of EMEA Commerce Centre of Excellence w VMLY&R Poland

Nie bez znaczenia będzie różnicowanie komunikatów w zależności od poziomu zaawansowania konsumenta w decyzji zakupowej (strategiczne podejście w ramach lejka sprzedażowego: Awareness, Consideration, Purchase, Loyalty). Równie ważne jest rozpoznanie narzędzi marketingowych, jakie oferuje sam sklep i ich możliwości, aby jeszcze lepiej zaznaczyć dominującą pozycję marki w końcowym etapie podejmowania decyzji przez nabywcę (Purchase).

Na koniec nie zapominajmy o najważniejszym – konsument ewoluuje wraz ze swoim wiekiem oraz powstają nowe metody wspierania sprzedaży, które są w różnym stopniu adaptowane przez poszczególne generacje. Rozwijają się nowe kanały takie tak social commerce i towarzyszący mu live selling oraz nowe narzędzia obsługi, jak np. near real time delivery czy oferty finansowe typu buy now, pay later - szczególnie dobrze przyjęte i wykorzystywane przez generację Z. - Rafał Wasyluk, head of EMEA Commerce Centre of Excellence w VMLY&R Poland

To i tak nie pełen wachlarz commerce'owych możliwości. Twórca Facebooka nadciąga z wizją Metaverse, na kórego odpowiedź - Neuralink - przygotował już Elon Mask. Marki powinny utrzymywać i wspierać właściwe kanały sprzedaży, aby nie tracić klientów. Tylko ścisła współpraca planistyczna w ramach organizacji pozwala myśleć o sukcesie w dzisiejszym commerce’owym matriksie.

Źródło: VMLY&R Poland

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sojusznik czy wróg? Dwie twarze kryzysu w digital public relations
55% specjalistów zajmujących się komunikacją uważa, że w bieżącym roku organizacjom, dla których pracują może zagrażać kryzys.
Influenza. Mroczny świat influencerów: Jakub Wątor prześwietla branżę influencerską
10 kwietnia swoją premierę ma książka Jakuba Wątora „Influenza. Mroczny świat influencerów” wydana przez Wydawnictwo Agora. Autor prześwietla polską branżę influencerską i przygląda się karierom wpływowych twórców internetowych, m.in. Friza, Boxdela, Fagaty, Krzysztofa Gonciarza, Marty Linkiewicz, Żurnalisty, Andziax i wielu...
Raport Aplikuj.pl o upskillingu i reskillingu
Według danych z najnowszego raportu Aplikuj.pl radykalna modyfikacja kariery zawodowej jest zjawiskiem równie częstym, co rozwój na obecnym stanowisku. Czy możemy już mówić o nowym trendzie na polskim rynku pracy? IAB Polska oraz Standard kwalifikacji digital marketingowych DIMAQ zostali patronami honorowymi raportu.
 Marketing w wyszukiwarkach dla NGO - poradnik
O co zadbać, aby pojawiać się w wynikach wyszukiwania? Gdzie szukać pomysłów i jak pisać treści, aby Google chciało je wyświetlać? Jak reklamować swoją organizację bez nadwerężania budżetu? Grupa Robocza SEM IAB Polska opracowała pierwszy przewodnik po marketingu w wyszukiwarkach skierowany do specjalistów z organizacji pozarządowych.
Jak reklamować organizację w internecie bez dużego budżetu? Poradnik
Widoczność w internecie to dziś „być albo nie być” nie tylko dla podmiotów komercyjnych, ale także dla organizacji pozarządowych, których model finansowania nie pozwala na przeznaczanie dużych budżetów na marketing. Tzw. trzeci sektor nie jest jednak skazany na internetowy niebyt. Przeciwnie, eksperci Grupy Roboczej SEM IAB Polska podpowiadają...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764