logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Jak pisać o osobach LGBT+. Poradnik dla mediów” od Gazeta.pl

  PR 20.08.2020, przeczytano 1062 razy
ilustracjastrzałka

O tym, jak pisać i mówić, żeby nie wykluczać i nie dyskryminować osób LGBT+ przypomina Gazeta.pl. Szeroko udostępniany dokument „Jak pisać o osobach LGBT+. Poradnik dla mediów” to zestaw wskazówek przygotowany z myślą o dziennikarzach i dziennikarkach, ale z którego skorzystać może każdy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_jak-pisac-o-osobach-lgbt%2B.-poradnik-dla-mediow_-od-gazeta.pl,388164,artykul.html

- W Gazeta.pl wierzymy, że słowa mają ogromne znaczenie, dlatego uważamy, że na mediach spoczywa duża odpowiedzialność w opisywaniu zagadnień dotyczących osób LGBT+. Sprawy z nimi związane coraz częściej goszczą na czołówkach, nie wszyscy jednak wiedzą, jak o nich mówić, żeby uniknąć niezamierzonych błędów czy określeń pejoratywnych. Właśnie dlatego powstał poradnik – tłumaczy Wiktoria Beczek, autorka poradnika i dziennikarka Gazeta.pl.

Jak pisać osobach LGBT+. Poradnik dla mediów” przedstawia zarówno zestaw pojęć, jak i szczegółowe informacje dotyczące wybranych tematów związanych z osobami LGBT+. Można w nim znaleźć m.in. wytłumaczenie, dlaczego zamiast pojęć takich jak "homoseksualiści" czy "środowisko LGBT" powinno się użyć określeń "osoba homoseksualna" i "społeczność LGBT+", jaka jest różnica między “transpłciowy” a “transseksualny”, czy dlaczego mówimy o "formalizacji" a nie "legalizacji" związków osób tej samej płci.

- Każda redakcja ma albo zaraz będzie miała własne zasady dotyczące mówienia i pisania o osobach LGBT+. Są to jednak często dokumenty wewnętrzne. W Gazeta.pl lubimy dzielić się wiedzą, dlatego zebraliśmy nasze wskazówki i przekazujemy je dziś wszystkim zainteresowanym – tłumaczy Rafał Madajczak, dyrektor kreatywny Gazeta.pl.

Zespół Gazeta.pl dystrybuuje poradnik do redakcji polskich mediów, ale zachęca też swoich czytelników do zapoznania się z nim poprzez pobranie go w wersji pdf (TUTAJ). Udostępniony poradnik to kolejny przykład zaangażowania portalu w kwestie ważne społecznie, a co za tym idzie realizacji „Deklaracji Gazeta.pl na nowe czasy”.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zmiany w zarządzie Fundacji TVN
W związku z zakończeniem kadencji dotychczasowego zarządu Fundacji TVN, przypadającym na 14 kwietnia br., Rada Fundacji TVN podjęła decyzję o mianowaniu nowych członków zarządu. Katarzyna Kolenda-Zaleska, dotychczasowa prezes Fundacji TVN, zakończyła swoją 8-letnią kadencję. Z początkiem maja nowe stanowisko łączące funkcje prezesa i dyrektora zarządzającego Fundacji...
Tenesys transformuje koncern mediowy Bonnier
Stworzona w Polsce firma Tenesys przeprowadziła migrację i modernizację infrastruktury Grupy Bonnier. Usunęła przestarzałe systemy, poprawiając wydajność, stabilność i skalowalność. Dzięki partnerstwu z OVHcloud, Tenesys zwiększyła elastyczność i efektywność zarządzania zmianą technologiczną w dużych korporacjach.
Nowe cenniki Grupy Eurozet
Z dniem 29 kwietnia br. Grupa Eurozet wprowadza nowe cenniki reklam pakietów, sieci i wybranych stacji radiowych. Decyzja biznesowa została podjęta m.in. w związku z dobrą koniunkturą na rynku reklamy radiowej oraz rosnącymi wynikami słuchalności stacji wchodzących w skład grupy.  
Bilguun Ariunbaatar w Radiu ZET
W czwartek 11 kwietnia br. do ekipy porannego programu Radia ZET „Dzień dobry bardzo” dołączy Bilguun Ariunbaatar  
Udział Radia ZET najwyższy od 2014 roku
W fali I-III 2024 badania Radio Track udział w czasie słuchania Radia ZET wzrósł do 14,6 proc. To najlepszy wynik stacji od 10 lat. Ostatnia fala okazała się również rekordowa dla całej Grupy Eurozet.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764