logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Jedna maszyna, wiele możliwości” – Digital Pro „gwiazdą” webinarium Mark Andy

  PR 18.06.2021, przeczytano 767 razy
ilustracja

Niesłabnące zainteresowanie hybrydowymi maszynami tonerowymi Digital Pro skłoniło firmę Mark Andy do poświęcenia temu rozwiązaniu kolejnego wirtualnego spotkania dla swoich klientów. Wydarzenie miało miejsce 16 czerwca br. i zorganizowane zostało tym razem przez północnoamerykański oddział firmy. Webinarium poprowadzili wspólnie Alexander Mercon – Digital Sales Manager Mark Andy U.S. Northeast, Ted Bright – Digital Sales Manager U.S. Midwest i Alfredo Lopez – Senior Application Specialist w Centrum Technologicznym Mark Andy w St. Louis (USA). Tu również miała miejsce prezentacja możliwości zainstalowanej w ośrodku maszyny Digital Pro 3, wyposażonej w szereg dodatkowych opcji uszlachetniania i wykańczania etykiet. Na maszynie wykonano trzy przykładowe prace, zaś prelegenci – przedstawiając Digital Pro – skoncentrowali się na wybranych jej elementach takich jak moduł bypass czy tryb banerowy. Całość zwieńczyła sesja pytań i odpowiedzi, moderowana przez Christine Topp – Marketing & Event Specialist w centrali Mark Andy, która była również odpowiedzialna za organizację i przebieg wydarzenia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_jedna-maszyna%2C-wiele-mozliwosci_-%E2%80%93-digital-pro-_gwiazda_-webinarium-mark-andy,391949,artykul.html

Mark Andy – od 75 lat partner dla drukarń z całego świata

Rozpoczynając webinarium Alexander Mercon podkreślił, że firma Mark Andy jest obecna na rynku maszyn poligraficznych już od 75 lat. Założona w 1946 roku przez Marka Andrews’a, jest najstarszym producentem wąskowstęgowych maszyn drukujących – fleksograficznych, a od dłuższego czasu także cyfrowych/hybrydowych, dedykowanych wytwarzaniu etykiet i opakowań giętkich. Obecnie w drukarniach z całego świata pracuje ponad 9,5 tys. maszyn tego producenta, a wśród przybywających stale nowych wdrożeń coraz większy udział mają modele bazujące na technologii cyfrowej.

Digital Pro – nie tylko do etykiet

Główną „gwiazdą” czerwcowego webinarium była maszyna Digital Pro, wprowadzona do oferty Mark Andy pod koniec 2019 roku i będąca następcą modelu Digital One (ten z kolei miał swoją premierę w 2016 roku). Uzasadniając wprowadzenie do swojego portfolio maszyn cyfrowych firma Mark Andy wymienia m.in. trendy rynkowe, jakie od pewnego czasu można zaobserwować na rynku produkcji etykietowej: coraz niższe nakłady (także tzw. mikro serie); zamawianie przez zleceniodawców różnych wersji etykiet, także uwzględniających personalizację (VDP); wymagania odnośnie coraz krótszych czasów dostaw oraz różnicowanie oferty przez właścicieli marek.

Te elementy stały się dla Mark Andy podstawą do zbudowania maszyny Digital One, anonsowanej jako model klasy entry-level, a trzy lata później – Digital Pro. Podczas webinarium podkreślano, że urządzenia te – z założenia służące wytwarzaniu etykiet – dzięki swojej wszechstronności i elastyczności są coraz częściej stosowane do produkcji innego rodzaju asortymentu. Wspomniana wszechstronność wynika z jednej strony z wysokiej funkcjonalności urządzenia (podczas spotkania zostało ono drobiazgowo zaprezentowane, także w trakcie pokazów „na żywo”), z drugiej – za sprawą szerokiego spektrum podłoży, jakie mogą znaleźć tu zastosowanie. Prelegenci wymienili m.in.: różne media wrażliwe na nacisk (papier, folie BOPP, PET i PP), ale też materiały samoprzylepne (dwuwarstwowe) czy syntetyczne. Podkreślano przy tym, że – w odróżnieniu od innych urządzeń cyfrowych – nie wymagają one aplikacji primera przed zastosowaniem ich w maszynie Digital Pro.

Rozbudowana konfiguracja, liczne opcje dodatkowe

Prezentowana, także podczas drukowania kilku rodzajów etykiet (na różnych podłożach), maszyna Digital Pro 3 oferuje użytkownikom szereg opcji i funkcji, które – jak przekonywano podczas webinarium – leżą u podstaw jej globalnego sukcesu. Jej konfiguracja uwzględnia m.in.: dedykowany technologii cyfrowej interfejs operatora; jednostkę drukującą w technice suchego toneru, zapewniającą prędkość do 23,4 m/min. i rozdzielczość 1200 dpi; zespół fleksograficzny do aplikowania bieli, a tym samym dedykowany podłożom przezroczystym i metalizowanym; dwa rodzaje modułów do sztancowania (w pełni rotacyjny bądź semirotacyjny); systemy odwijania i nawijania dostosowane do szerszych rolek – nawet do 0,8 m.

Prelegenci zwrócili szczególną uwagę na kilka elementów maszyny takich jak: system transportu mediów (uwzględniający także ich cięcie i sztancowanie); moduł bypass (łączący Digital Pro z pracującymi w trybie off-line urządzeniami do wykańczania i uszlachetniania) czy tryb banerowy (umożliwiający zadrukowywanie dłuższych użytków – do 1200 mm). Ten ostatni, jak podkreślali prelegenci, sprawia że maszyna – z założenia dedykowana etykietom o typowym dla wąskiej wstęgi formacie – z powodzeniem znajduje zastosowanie w produkcji komercyjnej, obejmującej m.in. displeje POP, plakaty, okładki do książek czy wielkoformatowe etykiety. Podsumowując jej kluczowe cechy, decydujące o rosnącej popularności wśród drukarń z różnych stron świata, prelegenci wskazali na wysoką prędkość, łatwość we wdrożeniu i użytkowaniu; niski koszt jednostkowy wydruku oraz elastyczność, modułowość, co daje możliwość rozbudowy wraz z rosnącymi potrzebami użytkownika i jego klientów.

Webinarium zakończyła sesja pytań i odpowiedzi, które dotyczyły różnych aspektów zastosowania Digital Pro: oprogramowania sterującego maszyną, jej poszczególnych elementów wpływających na wydajność i funkcjonalność, dodatkowych opcji, a także różnych aplikacji realizowanych w urządzeniu.

Mówi Tom Cavalco, Executive Vice President Mark Andy:

- Kolejne webinarium dedykowane naszym rozwiązaniom cyfrowym, tym razem z serii Digital Pro, to nie przypadek. Uważnie wsłuchujemy się w głosy naszych obecnych i potencjalnych klientów, którzy – niejednokrotnie wywodząc się z segmentu fleksografii – inwestują obecnie w technologię cyfrową. Zakupy te wymusza rynek i zmiany na nim zachodzące: spadające nakłady, rosnąca popularność personalizacji, ale też szybsza produkcja finalnego nakładu, a co za tym idzie – krótszy czas dostawy do klienta. Stąd rosnąca sprzedaż maszyn z serii Digital Pro, także w krajach z Europy Środkowo-Wschodniej. Mamy nadzieję, że tego rodzaju wydarzania przyczynią się do coraz większej popularności tej technologii, a wdrażane u kolejnych klientów Mark Andy maszyny cyfrowe będą stanowić o sile tych urządzeń i zwiększać potencjał rynkowy.

Źródło: Mark Andy Poland Sp. z o.o.

www.markandy.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

W dniach 09-10 Października 2024 roku w EXPO Kraków odbędzie się 16. edycja Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations – jednego z największych i najbardziej merytorycznych wydarzeń dla branży opakowań w Polsce dla producentów opakowań, etykiet, maszyn, komponentów, standów reklamowych, ale także usługodawców związanych z...
Canon podsumowuje targi drupa 2024. Kampania The Power to Move
Canon, globalny dostawca kompleksowych rozwiązań i usług w zakresie cyfrowego druku produkcyjnego, uznaje targi drupa 2024 za wydarzenie wyjątkowe pod względem zaangażowania klientów, skali dokonanych inwestycji i zainteresowania odwiedzających. Pomimo spadku liczby gości w porównaniu z edycją targów w 2016 r., obecni i potencjalni klienci tłumnie odwiedzali...
Chroma dumą prezentuje nowy program rabatowy skierowany do firm z branży reklamowej. Program "Rabat dla branży" to odpowiedź na potrzeby agencji marketingowych, drukarni, agencji reklamowych, wydawnictw, studiów graficznych i innych podmiotów związanych z reklamą. Weryfikacja odbywa się na podstawie kodów PKD, zapewniając, że oferty trafiają do...
Quad Europe podsumowuje targi Drupa 2024
Udział w tegorocznych targach Drupa stanowi znacznie więcej niż tylko okazję do poznania najnowszych produktów i usług. Jest to również wyjątkowa szansa na zanurzenie się w najnowsze trendy rynkowe oraz zrozumienie dynamicznie zmieniających się potrzeb naszej branży.
Mark Andy i Rotometal: strategiczne partnerstwo
Firma Mark Andy poinformowała o nawiązaniu strategicznej współpracy z polskim przedsiębiorstwem - Rotometal. Ten dynamicznie rozwijający się producent zaawansowanych narzędzi do drukowania, m.in. cylindrów i oprzyrządowania do nich, stał się tym samym certyfikowanym dostawcą Mark Andy w tym obszarze.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764