Kryzys klimatyczny i środowiskowy ma różne oblicza, a jego integralną częścią jest walka z zanieczyszczeniem powietrza - właśnie ta kwestia będzie przedmiotem drugiej części projektu środowiskowego „Gazety Wyborczej". Artykuły w tej odsłonie cyklu „JednaPlaneta.JednoŻycie" będą ukazywać od 20 listopada br. do marca 2021 r. na łamach dziennika oraz w serwisie Wyborcza.pl.
W czerwcu br. „Gazeta Wyborcza" rozpoczęła projekt „JednaPlaneta.JednoŻycie - patrzymy w przyszłość, ale działamy tu i teraz". To cykl, w którym dziennikarze, powołując się na wiarygodne i rzetelne wyniki badań oraz opinie ekspertów, piszą o katastrofie klimatycznej. Jednocześnie szukają rozwiązań, które pojedynczy człowiek, duża organizacja czy samorząd mogą wdrożyć, aby sprostać środowiskowym wyzwaniom, z jakimi przychodzi nam się mierzyć - zarówno w skali globalnej, jak i lokalnej.
Tematem pierwszej odsłony cyklu „JednaPlaneta.JednoŻycie" były woda i wyzwania środowiskowe z nią związane. Redakcja wraz z ekspertami skupiła się na edukowaniu Polaków na temat kurczących się zasobów wody pitnej w kraju i na świecie, poszukując możliwości jej oszczędzania m.in. poprzez retencję, rozwój technologii, ale też prostą zmianę codziennych nawyków.
Od 20 listopada 2020 r., w kolejnej odsłonie cyklu, tematem przewodnim będzie powietrze. Do marca 2021 r. dziennikarze „Gazety Wyborczej" wspólnie z ekspertami Porozumienia Branżowego na rzecz Efektywności Energetycznej (POBE) będą wyjaśniać m.in. zapisy Zielonego Nowego Ładu Unii Europejskiej - najważniejszego w ostatnich dekadach projektu ekologicznego w Europie. Opowiedzą również o smogu, jego wpływie na nasze zdrowie i rozwiązaniach, dzięki którym każdy może przyczyniać się do zmniejszania emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Teksty te będzie można czytać na łamach dziennika oraz na stronie akcji - w serwisie Wyborcza.pl.
Partnerem merytorycznym akcji jest Porozumienie Branżowe na rzecz Efektywności Energetycznej. Partnerami wspierającymi projekt są Kompania Piwowarska i Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego
„Gazeta Wyborcza" od dłuższego czasu zachęca swoich czytelników do wykazywania bardziej prośrodowiskowych postaw, m.in. w cotygodniowym Newsletterze ekologicznym, do którego można zapisać się na stronie: Wyborcza/newslettery.
Projekt „JednaPlaneta.JednoŻycie" wspiera promocja w prasie („Gazeta Wyborcza" i jej tygodniki) oraz w internecie (Wyborcza.pl, Facebook i Instagram) i newsletterach Wyborcza.pl. Działania reklamowe przygotował i zaplanował zespół działu marketingu i reklamy „Gazety Wyborczej".
Źródło: Agora S.A.