logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„JednaPlaneta.JednoŻycie. Żywność” – najnowsza odsłona projektu środowiskowego „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl

  PR 22.10.2021, przeczytano 340 razy

Tylko w Polsce każdego roku marnuje się prawie 5 mln ton jedzenia. Niewielu z nas ma świadomość, jak fakt ten wiąże się z nadchodzącym kryzysem żywnościowym, którego nie są już w stanie przesłonić wypełnione po brzegi sklepowe półki i lodówki. Dlatego właśnie kwestia żywności i jej wpływ na zmiany klimatu, po zagadnieniach związanych z wodą, powietrzem i odpadami, stała się głównym tematem projektu środowiskowego „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl. Materiały piątej już odsłony cyklu „JednaPlaneta.JednoŻycie” będą ukazywać się od dziś, 22 października 2021 r. do końca lutego 2022 r. na tradycyjnych łamach dziennika oraz w serwisie Wyborcza.pl.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_jednaplaneta.jednozycie.-zywnosc_-%E2%80%93-najnowsza-odslona-projektu-srodowiskowego-_gazety-wyborczej_-i-wyborcza.pl,393490,artykul.html

Jeszcze nigdy w historii cywilizacji ludzkość nie miała tak dużego i taniego dostępu do żywności. XX-wieczny rozwój rolnictwa przemysłowego sprawił, że jemy na potęgę i na potęgę wyrzucamy jedzenie. Cena taniego pożywienia jest jednak bardzo wysoka. To nie tylko emisje gazów cieplarnianych, które w znaczący sposób wpływają na kryzys klimatyczny, ale również zanieczyszczenie wód nawozami sztucznymi, lasy karczowane na potrzeby nowych upraw, rabunkowa gospodarka morska i cierpienie zwierząt, stłoczonych w hodowlach przemysłowych. To również pochód chorób cywilizacyjnych takich, jak otyłość czy cukrzyca – obie te plagi naszych czasów wiążą się kształtem rynku żywności. Partnerami merytorycznymi projektu są: Komisja Europejska i Banki Żywności.

Ponieważ temat ten wymaga wiele uwagi, redakcja „Wyborczej” w kolejnej odsłonie cyklu „JednaPlaneta.JednoŻycie”, po zagadnieniach dotyczących wody, powietrza i odpadów, skupi się na kwestii żywności. Dziennikarze wraz z ekspertami spróbują udzielić odpowiedzi na pytania dotyczące m.in. tego, czy można wyżywić ludzkość, nie niszcząc przy tym środowiska, jak jeść odpowiedzialnie i dbać o klimat, a także jakie będzie rolnictwo przyszłości. W ramach cyklu czytelnicy dowiedzą się również m.in. jak wygląda produkcja poszczególnych produktów i poznają sposoby zapobiegania marnowaniu jedzenia.

Materiały ukazujące się w ramach cyklu „JednaPlaneta.JednoŻycie. Żywność” można będzie czytać w serwisie Wyborcza.pl, na stronie akcji  – Wyborcza.pl/JednaPlanetaJednoZycie oraz na łamach „Gazety Wyborczej”.

Partnerami piątej edycji projektu są: Goodvalley Polska, Manufaktura Tempeh, Polskie Zakłady Zbożowe w Krakowie S.A., TÜV SÜD Polska, Centrum Prawa Żywnościowego i Produktowego Foodlaw, Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A.

Projekt „JednaPlaneta.JednoŻycie” to środowiskowy projekt redakcji „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl realizowany od czerwca 2020 r. Jego celem jest nagłaśnianie istotnych tematów dotyczących konkretnego problemu klimatycznego oraz wpływu człowieka na środowisko.

Inicjatywę wspiera promocja w prasie („Gazeta Wyborcza” i jej tygodniki), w internecie (Wyborcza.pl, Facebook i Instagram) oraz newsletterach Wyborcza.pl. Działania reklamowe przygotował i zaplanował zespół działu marketingu „Gazety Wyborczej”.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764