logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„JednaPlaneta.JednoŻycie. Żywność” – najnowsza odsłona projektu środowiskowego „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl

  PR 22.10.2021, przeczytano 124 razy

Tylko w Polsce każdego roku marnuje się prawie 5 mln ton jedzenia. Niewielu z nas ma świadomość, jak fakt ten wiąże się z nadchodzącym kryzysem żywnościowym, którego nie są już w stanie przesłonić wypełnione po brzegi sklepowe półki i lodówki. Dlatego właśnie kwestia żywności i jej wpływ na zmiany klimatu, po zagadnieniach związanych z wodą, powietrzem i odpadami, stała się głównym tematem projektu środowiskowego „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl. Materiały piątej już odsłony cyklu „JednaPlaneta.JednoŻycie” będą ukazywać się od dziś, 22 października 2021 r. do końca lutego 2022 r. na tradycyjnych łamach dziennika oraz w serwisie Wyborcza.pl.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_jednaplaneta.jednozycie.-zywnosc_-%E2%80%93-najnowsza-odslona-projektu-srodowiskowego-_gazety-wyborczej_-i-wyborcza.pl,393490,artykul.html

Jeszcze nigdy w historii cywilizacji ludzkość nie miała tak dużego i taniego dostępu do żywności. XX-wieczny rozwój rolnictwa przemysłowego sprawił, że jemy na potęgę i na potęgę wyrzucamy jedzenie. Cena taniego pożywienia jest jednak bardzo wysoka. To nie tylko emisje gazów cieplarnianych, które w znaczący sposób wpływają na kryzys klimatyczny, ale również zanieczyszczenie wód nawozami sztucznymi, lasy karczowane na potrzeby nowych upraw, rabunkowa gospodarka morska i cierpienie zwierząt, stłoczonych w hodowlach przemysłowych. To również pochód chorób cywilizacyjnych takich, jak otyłość czy cukrzyca – obie te plagi naszych czasów wiążą się kształtem rynku żywności. Partnerami merytorycznymi projektu są: Komisja Europejska i Banki Żywności.

Ponieważ temat ten wymaga wiele uwagi, redakcja „Wyborczej” w kolejnej odsłonie cyklu „JednaPlaneta.JednoŻycie”, po zagadnieniach dotyczących wody, powietrza i odpadów, skupi się na kwestii żywności. Dziennikarze wraz z ekspertami spróbują udzielić odpowiedzi na pytania dotyczące m.in. tego, czy można wyżywić ludzkość, nie niszcząc przy tym środowiska, jak jeść odpowiedzialnie i dbać o klimat, a także jakie będzie rolnictwo przyszłości. W ramach cyklu czytelnicy dowiedzą się również m.in. jak wygląda produkcja poszczególnych produktów i poznają sposoby zapobiegania marnowaniu jedzenia.

Materiały ukazujące się w ramach cyklu „JednaPlaneta.JednoŻycie. Żywność” można będzie czytać w serwisie Wyborcza.pl, na stronie akcji  – Wyborcza.pl/JednaPlanetaJednoZycie oraz na łamach „Gazety Wyborczej”.

Partnerami piątej edycji projektu są: Goodvalley Polska, Manufaktura Tempeh, Polskie Zakłady Zbożowe w Krakowie S.A., TÜV SÜD Polska, Centrum Prawa Żywnościowego i Produktowego Foodlaw, Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A.

Projekt „JednaPlaneta.JednoŻycie” to środowiskowy projekt redakcji „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl realizowany od czerwca 2020 r. Jego celem jest nagłaśnianie istotnych tematów dotyczących konkretnego problemu klimatycznego oraz wpływu człowieka na środowisko.

Inicjatywę wspiera promocja w prasie („Gazeta Wyborcza” i jej tygodniki), w internecie (Wyborcza.pl, Facebook i Instagram) oraz newsletterach Wyborcza.pl. Działania reklamowe przygotował i zaplanował zespół działu marketingu „Gazety Wyborczej”.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Tiktok wspiera kreatywność w konkursie KTR 2021
TikTok objął partnerstwo nad kategorią „CRAFT – VIDEO” w tegorocznej edycji konkursu Klubu Twórców Reklamy. O tytuł „Best of” zawalczyły najbardziej wyraziste komunikacyjnie, kreatywne i innowacyjne pomysły. Nagrodę za najlepszy projekt wręczyła Sylwia Chada, General Manager TikTok w Polsce i Europie Centralnej. Gala wręczenia odbyła 26...
Wyniki skonsolidowane Grupy PMPG Polskie Media S.A. Po trzecim kwartale 2021 roku Grupa Kapitałowa PMPG Polskie Media S.A. osiągnęła skonsolidowany zysk netto w wysokości 5,2 mln zł wobec zysku 2,3 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego.
WP.pl najbardziej opiniotwórczym medium października 2021
Jak podaje Instytut Monitorowania Mediów, liderem rankingu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” za październik 2021 został portal WP, na którego informacje dziennikarze innych redakcji powoływali się niemalże 4 tys. razy. Miejsce drugie zajęła stacja RMF FM z wynikiem 3,6 tys. powołań w innych mediach. Podium zamyka Onet, którego...
Najbardziej zasięgowa akcja społeczna w historii Gazeta.pl
Redakcja Gazeta.pl jest mocno zaangażowana w walkę z kryzysem klimatycznym, czego jednym z przejawów była jej niedawna akcja „Alarm dla klimatu”. W odpowiedzi na apel portalu oraz Koalicji Klimatycznej 29 października br. w sześciu polskich miastach uruchomiono miejskie systemy alarmowe, aby w symboliczny sposób podkreślić wagę szczytu klimatycznego COP26....
Super Express świętuje jubileusz 30-lecia
Obecnym redaktorem naczelnym Super Expressu jest Grzegorz Zasępa, pierwszym zaś był Grzegorz Lindenberg. Super Express od początku swego istnienia jest stajnią dociekliwych, nieustępliwych dziennikarzy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764