logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Już nie świeci? Oddaj do elektrośmieci” - kampania edukacyjna Elektroeko

  PR 26.11.2020, przeczytano 1177 razy
ilustracjastrzałka

Organizacja ElektroEko, we współpracy z partnerami Signify, Ledvance i Tungsram, ponownie ruszają z kampanią edukacyjną „Już nie świeci? Oddaj do elektrośmieci”. Eksperci chcą zwiększyć świadomość konsumentów dotyczącą właściwego postępowania ze zużytym oświetleniem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_juz-nie-swieci-oddaj-do-elektrosmieci_---kampania-edukacyjna-elektroeko,389335,artykul.html

ElektroEko edukuje

ElektroEko to organizacja odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego, i jako jedyna, działająca na zasadach non-profit.  Jej misją jest wspieranie i edukacja Polaków w zakresie właściwego postępowania ze zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym. Najnowsza odsłona kampanii „Już nie świeci? Oddaj do elektrośmieci” skupia się na tym, jak postępować ze zużytym sprzętem oświetleniowym.

- Chcemy, aby jak najwięcej osób dowiedziało się, gdzie oddać na przykład niedziałającą lampkę nocną, świetlówkę energooszczędną czy żarówkę LED. Zależy nam na tym, aby ułatwiać konsumentom życie, podpowiadając im, jak prawidłowo postępować i gdzie oddawać zużyty sprzęt oświetleniowy. Mamy nadzieję, że dzięki naszej kampanii, Polacy już na etapie zakupu nowego oświetlenia pomyślą, co z nim zrobią po jego zużyciu – mówi Anna Podsiadło, Marketing Manager w ElektroEko.

Właściwe postępowanie umożliwia przetwarzanie

Wyrzucanie świetlówek, żarówek LED czy opraw oświetleniowych do śmietnika szkodzi środowisku. Zużyty sprzęt oświetleniowy nie stanowi zagrożenia tylko wtedy, gdy jest właściwie zagospodarowany.

- Niestety, według badań przeprowadzonych przez ElektroEko, co piąty Polak nadal wyrzuca elektrośmieci do śmietnika - komentuje Anna Podsiadło.

Według ekspertów, aż 90% materiałów otrzymanych w procesach odzysku i recyklingu zużytego oświetlenia można wykorzystać powtórnie. Przykładem jest szkło, które może być odzyskane i użyte do wytworzenia nowych produktów, bądź wykorzystane w innych procesach produkcyjnych (np.  kruszywa lub szkła przemysłowego). Możemy także odzyskać 98% aluminium i 100% stali, które będą wykorzystane do produkcji nowych metalowych elementów.

Już nie świeci? Oddaj do elektrośmieci – czyli gdzie oddawać zużyte oświetlenie.

Tradycyjna żarówka, żarówka LED, halogen, a także świetlówka liniowa lub kompaktowa – to kilka przykładów sprzętu oświetleniowego z naszych domów. Do kategorii sprzętu oświetleniowego zaliczają się także oprawy oświetleniowe, takie jak żyrandole, kinkiety, lampki nocne oraz lampki na biurko. One również nie powinny trafiać do kosza na śmieci. W jaki sposób postępować ekologicznie i zgodnie z prawem?

Do wyboru są trzy rozwiązania:

  1. Kupując nowe źródło światła bądź oprawę oświetleniową, te, których już nie potrzebujemy, możemy zawsze oddać w sklepie. Punkty sprzedaży mają obowiązek przyjąć zużyty sprzęt oświetleniowy, jeśli jest on tego samego rodzaju i pełnił te same funkcje jak ten sprzedawany. Marka nie ma znaczenia.
  2. Wszystkie sklepy wielkopowierzchniowe mają obowiązek przyjąć zużyty sprzęt oświetleniowy bez konieczności zakupu nowego. Należy pamiętać jednak, że żaden z wymiarów zewnętrznych odpadu nie może przekraczać 25 cm.
  3. Można udać się do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) w najbliższej okolicy i tam przekazać zużyty sprzęt oświetleniowy. Lokalizacje tych punktów znajdują się na stronie internetowej każdej z gmin.

- Jeśli mamy wątpliwości, jak prawidłowo postąpić ze zużytym sprzętem oświetleniowym, podpowiedź znajdziemy na jego opakowaniu (niekiedy także na samym sprzęcie). Gdy zobaczymy tam symbol przekreślonego pojemnika na śmieci, mamy pewność, że dany przedmiot nie może trafić do śmietnika – dodaje Anna Podsiadło.

Kampania „Już nie świeci? Oddaj do elektrośmieci” będzie prowadzona, między innymi, w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, Google) oraz serwisach specjalistycznych. Tegoroczną kampanię, po raz pierwszy, będą wspierać influencerzy (Emce, Żaneta Kusa).

Szczegóły kampanii oraz informacje na temat właściwego postępowania ze zużytym oświetleniem dostępne są na stronie www.zuzyteoswietlenie.pl.

Źródło: ElektroEko

www.elektroeko.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764