logo
WIADOMOŚCI

„Kinetic Decor” zwycięzcą konkursu na projekt grafiki dla trybu Ambient

   07.09.2018, przeczytano 807 razy
ilustracjastrzałka
Kinetic Decor

Podczas tragów IFA 2018 poznaliśmy zwycięzców konkursu na projekt grafiki dla trybu Ambient, który organizowany był wspólnie przez firmę Samsung i magazyn Dezeen. Zadanie konkursowe polegało na kreatywnym podejściu do możliwości oferowanych przez tryb Ambient, dzięki któremu wyłączony telewizor zmienia się w dekoracyjny element otoczenia i przestaje być czarnym ekranem. Nagrodę główną zdobył projekt „Kinetic Decor” zaprojektowany przez Matthew Cockerila, Stephena Wallera i Petera Hälldahla z brytyjsko-duńskiego Swift Creatives. Zwycięzcy otrzymali 8 tys. euro.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_kinetic-decor_-zwyciezca-konkursu-na-projekt-grafiki-dla-trybu-ambient,37818,artykul.html

Konkurs „Dezeen x Samsung Ambient Mode Design”, trwający od 25 czerwca do 3 sierpnia, skupiał się na ewoluującej koncepcji trybu Ambient, nowej funkcji w telewizorze Samsung QLED. Umożliwia on integrację ekranu z wnętrzem salonu i otaczającą go przestrzenią, poprzez naśladowanie koloru ściany i wyświetlanie wybranych treści i informacji, takich jak wiadomości, pogoda i zdjęcia. Projektanci biorący udział w konkursie przedstawili swoje propozycje dla trybu Ambient z wykorzystaniem statycznych lub animowanych efektów.

- Odbywający się drugi rok z rzędu konkurs organizowany przez Dezeen i Samsung to świetna okazja do zaprezentowania twórczości projektantów z całego świata - powiedział Jongsuk Chu, Senior Vice President of the Visual Display Business w firmie Samsung Electronics. - Możliwości rozszerzenia funkcjonalności trybu Ambient w telewizorach QLED są nieograniczone. Projekty są doskonałym odzwierciedleniem tego, jak wyobrażamy sobie tryb Ambient - jako dodatek, który świetnie wpisuje się w styl życia naszych użytkowników.

W konkursie przyznano nagrody o łącznej wartości ponad 29 tys. euro, co pokazuje, jak ważna dla firmy Samsung jest współpraca z utalentowanymi projektantami i rozwój produktów w oparciu o nowe koncepty i najnowocześniejsze wzornictwo, proponowane przez twórców z całego świata. W tym roku w jury konkursu zasiedli uznani projektanci Neville Brody i Erwan Bouroullec, którzy wyłonili zwycięzcę na podstawie złożonego zestawu kryteriów - pełnego zrozumienia trybu Ambient oraz ogólnego projektu, oryginalności, użyteczności, zgodności z otaczającą przestrzenią i stylem życia użytkowników.

Zwycięski projekt „Kinetic Decor” stanowi cyfrowe odtworzenie ruchu ryb, który wraz ze wzrostem natężenia światła w pomieszczeniu lub zbliżania się użytkownika do ekranu, staje się coraz bardziej dynamiczny. Projekt ten otrzymał szczególnie wysokie oceny za dopasowanie się do już dostępnej treści trybu Ambient.

ilustracjastrzałka

- Nasz projekt ma na celu wprowadzenie spokoju i piękna dynamicznej struktury do otoczenia - powiedział członek zespołu Swift Creatives, Matthew Cockeril. - Wzięliśmy udział w konkursie, ponieważ zachwyca nas wyjątkowy sposób, w jaki technologia ekranów firmy Samsung umożliwia powstawanie projektów graficznych i interakcje z użytkownikami.

Obok zdobywcy nagrody głównej do konkursu zakwalifikowanych zostało czterech finalistów, a ich projekty można było zobaczyć na stoisku Samsung Electronics na targach IFA 2018 w ramach ekspozycji specjalnych. Wśród projektów znajdują się:

Time Frame”, wyświetlające na ekranie zewnętrzną scenerię;

ilustracjastrzałka

Bird Clock” przedstawiający ptaki siedzące na linii energetycznej wskazujące aktualną godzinę;

ilustracjastrzałka

Architectural Extension”, czyli wirtualna kreacja, która stwarza iluzję rozszerzonej przestrzeni

ilustracjastrzałka

oraz „Sphere”, wyświetlający obracającą się Ziemię, wraz z wybranymi treściami i danymi, zdjęciami, wiadomościami i postami z mediów społecznościowych.

ilustracjastrzałka

Z myślą o dalszym rozwoju trybu Ambient, Samsung Electronics jeszcze w tym roku udostępni w wersji beta zestaw oprogramowania do tworzenia nowych treści - Software Development Kit.

Źródło: Samsung

www.samsung.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Communication Unlimited (CU) zostało finalistą konkursu Przedsiębiorca Roku 2018 Uniwersytetu Warszawskiego w kategorii Master of Business.
Konkursu Timecode Akcja Animacja 2018 rozstrzygnięty
15 listopada w Studio Bank odbył się finał konkursu Timecode AKCJA ANIMACJA 2018. W drugiej edycji konkursu skierowanego do twórców animacji i motion designerów wygrała praca autorstwa Bartosza Trojanowskiego dla radia TOK FM. Zwycięzca otrzymał 10 000 złotych, monitor referencyjny Eizo oraz tablet graficzny Wacom. Partnerzy główni konkursu przyznali...
Bartek Gołębiowski jurorem festiwalu Eurobest 2018
W gronie jury tegorocznego festiwalu Eurobest 2018 zasiądzie Bartek Gołębiowski, Strategy&Creative Director agencji kreatywnej Gong, który jako jedyny reprezentant branży reklamowej z Polski, będzie oceniał zgłoszone prace w kategorii Digital, Mobile&Digital Craft.
Selectivv to firma, która  gromadzi, analizuje i profiluje dane o użytkownikach urządzeń przenośnych oraz wykorzystuje je w takich obszarach jak reklama, marketing, analizy czy badania.  Swoje usługi oferuje klientom komercyjnym jak i współpracuje z podmiotami ze sfery publicznej. W dziewiątej edycji międzynarodowego konkursu Effective Mobile Marketing doceniona...
Nagrody Epica rozdane: dwa złota i srebro dla 180heartbeats + Jung v Matt
Kampania „Niezniszczalna  tęcza” (The Unbreakable Rainbow) autorstwa 180heartbeats + Jung v Matt dla marki Ben & Jerry’s, Stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza oraz Fundacji Wolontariat Równości nagrodzono trzema statuetkami  podczas 32. Międzynarodowego konkursu reklamowego Epica.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone