logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Klimat i Środowisko” – nowy dział Wyborcza.pl

  PR 22.02.2021, przeczytano 270 razy

Kryzys klimatyczny i środowiskowy postępuje w błyskawicznym tempie na całym świecie i aby móc z nim walczyć, potrzebne są rzetelne informacje na jego temat – właśnie dlatego Wyborcza.pl uruchomiła nowy dział „Klimat i Środowisko”. Jest to miejsce, w którym od lutego br. publikowane są zarówno aktualności jak i opinie, analizy, wywiady czy debaty poświęcone ekologii i zmianom klimatycznym. Materiały ukazują się codziennie w specjalnym serwisie Wyborcza.pl/klimat.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_klimat-i-srodowisko_-%E2%80%93-nowy-dzial-wyborcza.pl,390296,artykul.html

Ekologia jest obecna na łamach „Gazety Wyborczej” od początku jej istnienia. Wiele z ważnych tematów redakcja dziennika nagłaśniała jako pierwsze medium w Polsce – było tak np. z walką ze smogiem, ochroną Puszczy Białowieskiej czy zatrzymaniem budowy drogi przez Doliną Rospudy. Dziennik od lat zachęca również swoich czytelników do wykazywania bardziej prośrodowiskowych postaw inicjując takie projekty jak m.in. „JednaPlaneta.Jedno życie”.

Ponieważ jednak zmiana klimatu postępuje w błyskawicznym tempie, także w Polsce, a kryzys z nią związany ma coraz większe skutki, redakcja dziennika postanowiła stworzyć nowy dział na łamach Wyborcza.pl – „Klimat i środowisko”. W serwisie codziennie publikowane są materiały związane ze zmianami klimatu i ochroną środowiska m.in. aktualności, eksperckie analizy i wywiady, a także reportaże i materiały śledcze. Planowane są również debaty na kluczowe dla środowiska tematy – m.in. o wprowadzeniu energetyki jądrowej w Polsce.  

Choć teksty na Wyborcza/klimat ukazują się już od początku lutego br., nieprzypadkowo oficjalna premiera serwisu miała miejsce 16 lutego 2021 r. Tego dnia w Polsce i na świecie ukazała się książka Billa Gatesa „Jak ocalić świat od katastrofy klimatycznej. Rozwiązania, które już mamy, zmiany, jakich potrzebujemy", której fragment można przeczytać na łamach serwisu klikając w ten link.  

- W „Wyborczej” piszemy o tym, co ma znaczenie – naszym zadaniem jest zwracanie uwagi na to, co najistotniejsze. Wraz ze wzrostem średniej rocznej temperatury na naszej planecie, niezbędne stają się działania w sprawach klimatycznych. Dlatego w „Gazecie Wyborczej” jeszcze bardziej niż dotychczas skupiamy się na dwóch wielkich „E”, od których zależy nasza przyszłość: na ekologii i edukacji – czego jednym z efektów jest właśnie Wyborcza/klimat – mówi Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.  

- „Klimat i Środowisko” to miejsce, w którym nasi czytelnicy będą znajdować aktualne, ciekawe i wiarygodne informacje dotyczące tych obszarów w Polsce i na świecie. Tematy związane z ekologią będą obecne także w innych cyklach i tekstach „Wyborczej”, ale nowy dział będzie poświęcony wyłącznie nim – dodaje Mikołaj Chrzan, zastępca redaktora naczelnego oraz szef redakcji lokalnych „Gazety Wyborczej”.  

Redaktorem prowadzącym serwis jest związany z „Gazetą Wyborczą” od 2014 r. reporter Aleksander Gurgul specjalizujący się w tematach ekologicznych. Redaktorsko wspierają go Anita Dmitruczuk – redaktor naczelna „Gazety Wyborczej Opole” oraz Jakub Chełmiński z „Gazety Stołecznej”. Wśród autorów tworzących treści na rzecz serwisu są dziennikarze „Gazety Wyborczej” z redakcji w Warszawie oraz redakcji lokalnych.

Cykl „Klimat i środowisko” będzie ukazywał się codziennie, w cyfrowym wydaniu dziennika.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764