logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Klimat i Środowisko” – nowy dział Wyborcza.pl

  PR 22.02.2021, przeczytano 269 razy

Kryzys klimatyczny i środowiskowy postępuje w błyskawicznym tempie na całym świecie i aby móc z nim walczyć, potrzebne są rzetelne informacje na jego temat – właśnie dlatego Wyborcza.pl uruchomiła nowy dział „Klimat i Środowisko”. Jest to miejsce, w którym od lutego br. publikowane są zarówno aktualności jak i opinie, analizy, wywiady czy debaty poświęcone ekologii i zmianom klimatycznym. Materiały ukazują się codziennie w specjalnym serwisie Wyborcza.pl/klimat.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_klimat-i-srodowisko_-%E2%80%93-nowy-dzial-wyborcza.pl,390296,artykul.html

Ekologia jest obecna na łamach „Gazety Wyborczej” od początku jej istnienia. Wiele z ważnych tematów redakcja dziennika nagłaśniała jako pierwsze medium w Polsce – było tak np. z walką ze smogiem, ochroną Puszczy Białowieskiej czy zatrzymaniem budowy drogi przez Doliną Rospudy. Dziennik od lat zachęca również swoich czytelników do wykazywania bardziej prośrodowiskowych postaw inicjując takie projekty jak m.in. „JednaPlaneta.Jedno życie”.

Ponieważ jednak zmiana klimatu postępuje w błyskawicznym tempie, także w Polsce, a kryzys z nią związany ma coraz większe skutki, redakcja dziennika postanowiła stworzyć nowy dział na łamach Wyborcza.pl – „Klimat i środowisko”. W serwisie codziennie publikowane są materiały związane ze zmianami klimatu i ochroną środowiska m.in. aktualności, eksperckie analizy i wywiady, a także reportaże i materiały śledcze. Planowane są również debaty na kluczowe dla środowiska tematy – m.in. o wprowadzeniu energetyki jądrowej w Polsce.  

Choć teksty na Wyborcza/klimat ukazują się już od początku lutego br., nieprzypadkowo oficjalna premiera serwisu miała miejsce 16 lutego 2021 r. Tego dnia w Polsce i na świecie ukazała się książka Billa Gatesa „Jak ocalić świat od katastrofy klimatycznej. Rozwiązania, które już mamy, zmiany, jakich potrzebujemy", której fragment można przeczytać na łamach serwisu klikając w ten link.  

- W „Wyborczej” piszemy o tym, co ma znaczenie – naszym zadaniem jest zwracanie uwagi na to, co najistotniejsze. Wraz ze wzrostem średniej rocznej temperatury na naszej planecie, niezbędne stają się działania w sprawach klimatycznych. Dlatego w „Gazecie Wyborczej” jeszcze bardziej niż dotychczas skupiamy się na dwóch wielkich „E”, od których zależy nasza przyszłość: na ekologii i edukacji – czego jednym z efektów jest właśnie Wyborcza/klimat – mówi Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.  

- „Klimat i Środowisko” to miejsce, w którym nasi czytelnicy będą znajdować aktualne, ciekawe i wiarygodne informacje dotyczące tych obszarów w Polsce i na świecie. Tematy związane z ekologią będą obecne także w innych cyklach i tekstach „Wyborczej”, ale nowy dział będzie poświęcony wyłącznie nim – dodaje Mikołaj Chrzan, zastępca redaktora naczelnego oraz szef redakcji lokalnych „Gazety Wyborczej”.  

Redaktorem prowadzącym serwis jest związany z „Gazetą Wyborczą” od 2014 r. reporter Aleksander Gurgul specjalizujący się w tematach ekologicznych. Redaktorsko wspierają go Anita Dmitruczuk – redaktor naczelna „Gazety Wyborczej Opole” oraz Jakub Chełmiński z „Gazety Stołecznej”. Wśród autorów tworzących treści na rzecz serwisu są dziennikarze „Gazety Wyborczej” z redakcji w Warszawie oraz redakcji lokalnych.

Cykl „Klimat i środowisko” będzie ukazywał się codziennie, w cyfrowym wydaniu dziennika.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764