logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Kocham. Szanuję” - rusza kampania społeczna

  PR 30.11.2017, przeczytano 1300 razy
ilustracja

Każda kobieta ma prawo być szczęśliwa, każdy człowiek ma prawo być szczęśliwy …. Fundacja Krajowe Centrum Kompetencji oraz wybitne polskie kobiety zjednoczyli siły, by wspólnie uświadomić jak ogromnym problemem w Polsce jest przemoc wobec kobiet.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_kocham.-szanuje_---rusza-kampania-spoleczna,34659,artykul.html

Prawie milion kobiet rocznie doznaje jakiejś formy przemocy w Polsce. Co trzecia kobieta w Polsce przynajmniej raz w życiu doznała przemocy. Tylko 20% (oficjalnie zgłoszonych) sprawców przemocy zostaje skazana.

 
Pragnąc zwrócić uwagę społeczeństwa na problem przemocy wobec kobiet, zorganizowaliśmy kampanię społeczną pod hasłem „Kocham. Szanuję” stanowiącej kolejną odsłonę kampanii „Kocham. Nie biję”. Składa się ze spotów telewizyjnych, radiowych, teledysku hymnu „Kocham. Szanuję” czarno-białych portretów oraz malowanych obrazów. Pomysłodawcą i organizatorem kampanii jest fundacja Krajowe Centrum Kompetencji. Cele kampanii są dwa; uświadomienie bitym kobietom, że życie bez przemocy jest możliwe oraz chęć uwrażliwienia społeczeństwa do reagowania w przypadkach występowania przemocy wobec kobiet.
 
- „Kocham. Nie biję” – przez wiele lat budowaliśmy kampanie nastawione na ochronę dzieci. Przez te wszystkie lata wiele organizacji kobiecych zwracało uwagę na brak i jednoczesną potrzebę dużych kampanii społecznych w obszarze ochrony kobiet doznających przemocy. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom zorganizowaliśmy kampanię „Kocham. Szanuję”, w której 12 Ambasadorek – wspaniałych, szanowanych i znanych polskich kobiet przemawia do serc Polek, mówiąc im, że nie są same i mogą wyjść z kręgu przemocy – mówi Konrad Wojterkowski, fundator Krajowego Centrum Kompetencji – organizator akcji.
 
- zależało nam na wzmocnieniu bitych kobiet, żeby przestały się bać – kontynuuje Konrad Wojterkowski. To strach jest głównym powodem, który nie pozwala im wyjść z zaklętego kręgu przemocy. Poprzez słowa naszych Bohaterek – będących często autorytetami dla innych kobiet, wypowiadających słowa; „Masz prawo być szczęśliwa … Jeśli uderzy raz, nie czekaj na drugi …”  chcemy uświadomić, że przemoc nie jest normalna, jak często przekonuje otoczenie.


 
Kampanii oprócz narzędzi wpływających na zmianę świadomości towarzyszy infolinia o nr 801 109 801, która na co dzień służy osobom potrzebującym pomocy.
 
Kampanię wsparły osoby znane z małego i dużego ekranu, które wystąpiły w spotach i pozowały do portretów promujących naszą inicjatywę. Udział wzięły: Dorota Gardias, Edyta Herbuś, Agnieszka Kaczorowska, Anna Kalczyńska, Ania Karwan, Iza Kuna, Karolina Malinowska, Maja Ostaszewska, Karolina Pilarczyk, Joanna Racewicz, Danuta Stenka, Grażyna Wolszczak wraz z reżyserem spotów Aia Ase, operatorem jest Janusz Joostberens, sesję fotograficzną kreował Arcadius Mauritz, a portrety namalował Szymon Hołubowski. Wszyscy, którzy zgodzili się pomóc w realizacji całego przedsięwzięcia zrezygnowali ze swoich honorariów i w pełni zaangażowali się w ideę obrony krzywdzonych kobiet.  W wyniku prac powstało 13 spotów (jeden wspólny i 12 osobistych), hymn z teledyskiem w wykonaniu Ani Karwan, 12 czarno-białych zdjęć i 12 malowanych portretów/obrazów.
 
Kampania „Kocham. Szanuję” będzie obecna w mediach społecznościowych:
25.11 – 10.12.2017 w czasie „Światowych 16 dni przeciwko przemocy ze względu na płeć”, które cechują się kluczowymi datami;
25 listopada – Międzynarodowy Dzień Eliminacji Przemocy Wobec Kobiet 6 grudnia – masakra w Montrealu 10 grudnia – Międzynarodowy Dzień Praw Człowieka.

Źródło: Krajowe Centrum Kompetencji

www.kochamszanuje.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764