logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Let’s pack” – podróż po świecie opakowań z Konica Minolta i maszyną Accuriojet KM-1

  PR 12.10.2020, przeczytano 407 razy
ilustracja

„Let’s pack” – to hasło najnowszej kampanii promocyjnej Konica Minolta, prezentującej wszechstronność i szerokie możliwości maszyny inkjetowej AccurioJet KM-1 w zakresie produkcji opakowań wraz z ich uszlachetnieniem na urządzeniu MGI JetVarnish 3D EVO oraz z zastosowaniem aplikacji genARate, wykorzystującej technologię  rozszerzonej rzeczywistości. Ma ona pomóc poszukującym nowych perspektyw w tej dziedzinie, a propozycje w niej zawarte są odpowiedzią na zmieniającą się od wielu lat – wraz z rozwojem sprzedaży samoobsługowej - rolę opakowania, które w największym stopniu sprzedaje obecnie produkt i wpływa na decyzje zakupowe konsumenta, a także jest nośnikiem informacji. To z kolei – jak pokazuje wiele badań - zmusza właścicieli marek, producentów, grafików tworzących opakowania do poszukiwania kreatywnych rozwiązań w tym zakresie. Kampania – jak zapewnia Konica Minolta zapraszając do zapoznania się z zawartymi w niej propozycjami – jest skierowana właśnie do nich.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_let%E2%80%99s-pack_-%E2%80%93-podroz-po-swiecie-opakowan-z-konica-minolta-i-maszyna-accuriojet-km-1,388744,artykul.html

Warto zacząć od filmu…

Kampania „Let’s pack” prezentuje dominujące w sektorze opakowań trendy i możliwości. Firma proponuje w niej „podróż”, która może stać się inspiracją dla właścicieli marek, projektantów opakowań, agencji reklamowych i drukarń. Propozycje pudełek wykonanych na maszynie AccurioJet KM-1 z uwzględnieniem licznych podłoży, o różnych kształtach i stylach mają pobudzać wyobraźnię do tworzenia ciekawych, atrakcyjnych wizualnie, zaawansowanych technologicznie (m.in. z zastosowaniem rzeczywistości rozszerzonej), a także innowacyjnych projektów.  Wszystko to przedstawiono w krótkim filmie.

- Kształt, forma, kolory opakowania przyciągają uwagę, budują wizerunek produktu oraz marki - mówi Magdalena Raczyńska Marketing Program Manager w firmie Konica Minolta. - To niemy sprzedawca, który nie tylko zachęca do zakupu, ale także informuje o produkcie i nadaje mu charakter. Ciekawe opakowanie sprawia, że opakowany produkt dla konsumenta również staje się interesujący. Jego strona estetyczna to jednak nie wszystko, musi ono zawierać również informacje. Dobre opakowania kształtują zaufanie konsumenta do danej firmy, dlatego są kluczowymi w każdym projekcie. Z kolei charakterystyczne opakowanie sprawia, że znacznie szybciej odnajdujemy produkt na półce sklepowej. Dlatego projektowanie w tym zakresie musi uwzględniać różne elementy m.in. odbiorcę docelowego (inaczej będzie opakowany krem dla nastolatki, inaczej dla starszej kobiety), cenę produktu (opakowanie tego z wyższą ceną powinna nadawać mu rangę ekskluzywności), a także charakter produktu – produkt ekologiczny powinien być opakowany z użyciem materiałów przyjaznych dla środowiska. Nie można zapominać również o jakości opakowania – wszystkie te elementy mają wzbudzać zaufanie konsumenta, sprawiać mu przyjemność i powodować, że po raz kolejny sięgnie po zapakowany produkt.

Zainspiruj się tym, co najlepsze

„Let’s pack” to seria pięciu pudełek włożonych do jednego wspólnego, wykonanych w twardej oprawie i zapakowanych w specjalną torbę. Wszystkie wydrukowane zostały na maszynie AccurioJet KM-1, każdy nawiązuje do innego aspektu podróży i niezbędnego w niej gadżetu. Jedno z pudełek dodatkowo uszlachetniono na maszynie MGI JetVarnish 3D EVO, również znajdującej się w ofercie Konica Minolta.

Ale to nie koniec niespodzianek, jakie w tej swoistej podróży po świecie opakowań proponuje swoim klientom Konica Minolta. Trzy pudełka mają zaimplementowane innowacyjne rozwiązanie – genARate, bazujące na technologii rozszerzonej rzeczywistości, coraz częściej wybieranej przez działy promocji i marketingu w przedsiębiorstwach z różnych branż. Ta stworzona przez Konica Minolta aplikacja łączy tradycyjny druk z nowymi technologiami. Wideo, informacje oraz linki do stron internetowych, interaktywna konfiguracja i zakupy, modele 3D, umieszczanie wirtualnych obiektów, animowane treści „zaszyte” w opakowaniach i etykietach, ożywianie rysunków czy opowiadanie historii z użyciem awatarów – to tylko część możliwości jakie daje to rozwiązanie.

Podróż pełna estetycznych wrażeń

W projekcie „Let’s pack” każde pudełko wykonane jest z innego podłoża – od powlekanych i niepowlekanych, poprzez tworzywa sztuczne, kończąc na materiałach proekologicznych, pochodzących z recyklingu. Do wyboru są tu media uwzględniające różne możliwości budżetowe, m.in. papiery o różnej grubości i właściwościach. Pudełka, jakie są elementami kampanii, wpisują się w najnowsze trendy dominujące na rynku opakowań: możliwość personalizacji i kastomizacji, proekologiczność oraz segmentacja opakowań i produktów. Uwzględniono tu zarówno rozwiązania ekonomicznie uzasadnione, jak też luksusowe, z kategorii premium. Konica Minolta nie zapomniała o właścicielach marek, którzy specjalizują się w produkcji małych serii i nakładów z myślą o niszowych produktach i specyficznych oczekiwaniach konsumentów. Prezentowane opakowania mają być jednocześnie przydatne w skutecznej strategii kreowania wartości danego produktu, do czego coraz częściej przywiązują wagę właściciele marek, a także w kontekście coraz bardziej powszechnego tzw. co-brandingu.

- Każde pudełko ma inny styl, grafikę. Niektóre mają wyraziste kolory, inne minimalistyczne wzory, są wśród nich także opakowania uszlachetnione, prezentujące możliwości rożnego rodzaju zdobień, które podnoszą wartość nie tylko opakowania, ale również opakowanego produktu. Jesteśmy przekonani, że nasze projekty, kształty opakowań, a dodatkowo zastosowana w nich kolorystyka, zdobienia i uszlachetnienia zabiorą klientów zainteresowanych innowacyjnymi opakowaniami w ciekawą podróż pełną wrażeń i estetycznych doznań – podkreśla Anastasiya Yavorska, koordynator centrum pokazowego Konica Minolta, współtwórczyni projektu „Let’s pack”.

AccurioJet KM-1 – wszechstronna i wydajna

Najnowsza kampania Konica Minolta ma podkreślać i prezentować bardzo szerokie możliwości maszyny AccurioJet KM-1. Mateusz Woźniak, dyrektor działu rozwiązań produkcyjnych w Konica Minolta Business Solutions Polska, mówi:

- Maszyna obsługuje bardzo szeroki zakres podłoży od fakturowanych i z recyklingu, poprzez papier offsetowy, skończywszy na PP czy PCV i materiałach łączących w sobie cechy papieru, tkaniny i folii – wszystko w zasięgu jednego urządzenia, które ograniczać może jedynie wyobraźnia projektanta opakowania.

- Let’s pack! – zachęca Magdalena Raczyńska. – Wyrusz z nami w podróż pełną inspiracji. Przekonamy Cię, że tworzenie opakowań może być proste, ale też dostarczające szerokiej gamy efektów specjalnych. Zainspiruj się naszą podróżą, poznaj trendy i stwórz projekt, który będzie odpowiedzią na nie. A potem wydrukuj to na maszynie AccurioJet KM-1 i nawiąż współpracę z nowymi klientami. Rozwijaj się dla nich i razem z nimi. Z przyjemnością Ci w tym pomożemy.

ilustracjastrzałka

Źródło: Konica Minolta Business Solutions Polska Sp.z o.o.

www.konicaminolta.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

SunColorBox – zestaw aplikacji i usług, jakie oferuje swoim klientom Sun Chemical – był przedmiotem prezentacji  tej firmy podczas zorganizowanego przez wydawnictwo Polski Drukarz sp. z o.o. w dniu 22 października br. Pre-Kongresu „Etykiety Samoprzylepne” 2020 Online w ramach „Akademii Wiedzy”. Sun Chemical był jednocześnie partnerem tego...
Mazowieckie Centrum Poligrafii rozwija swój park maszynowy o nowy atramentowy system do drukowania na papierze z roli  Ricoh Pro V20100. Maszyna wykorzystywana jest głównie do druku książek. W przyszłości na systemie planowana jest również produkcja instrukcji obsługi dla dużych firm produkcyjnych. To kolejny model Ricoh, który pracuje w MCP. Drukarnia...
Technologia RFID, innowacyjne etykiety i sklepy przyszłości oczami Mark Andy
Automatyczny sklep - bez personelu, typowej kasy samoobsługowej, ale za to z aplikacją na smartfona, dającą dostęp do około tysiąca produktów. Znajdują się w nim artykuły głównie spożywcze, ale także chemiczne i kosmetyki. Można tu też kupić wodę i inne napoje, słodycze, kawę, herbatę, zdrowe przekąski, dania gotowe, a także przechowywane w lodówkach...
Max Print z krajarką Baumannperfecta 92 i podnośnikiem stosu z oferty Avargraf
W drukarni Max Print z Gorzowa Wielkopolskiego rozpoczęły niedawno pracę dwa nowe urządzenia introligatorskie: krajarka jednonożowa baumannperfecta 92 Premium Line 2020 i podnośnik do stosu papieru Lift 127. Oba dostarczyła firma Avargraf - jeden z wiodących dostawców maszyn i urządzeń introligatorskich, działający od wielu lat na rynku polskim - która  od 1993 roku jest także...
Unfold your Potential: dwukrotnie większa produktywność w druku akcydensowym
Jakich rozwiązań potrzebują drukarnie akcydensowe, aby być konkurencyjnymi i rentownymi na rynku? Które procesy i interfejsy oferują potencjał do wykorzystania i jak jeszcze lepiej wspierać pracowników drukarni? To pytania jakie zadawali sobie eksperci z firmy Heidelberg opracowując ostatnie innowacyjne rozwiązania. Odpowiedzi na te pytania mają podnieść...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764