Urząd miejski w Łodzi sięgnął po reklamę wiralową, chcąc w nietypowy sposób zdyskontować oddanie do użytku nowego dworca Łódź Fabryczna. Filmik z podwójną rolą Cezarego Pazury udostępniony został jedynie na portalach społecznościowych. Mimo to w krótkim czasie obejrzano go ponad milion razy.
Spot "Ajlawju Łódź..." oparty jest na zderzeniu dwóch scen. Film rozpoczyna fragment komedii "Ajlawiu" Marka Koterskiego, w której Pazura (filmowy Adaś Miauczyński) omal nie wywraca się wychodząc z łódzkiego dworca (w rzeczywistości Łódź Kaliska) i przeklina: "Łódź. Kurwa!". Scenę zestawiono ze współczesnym obrazem wyjścia zaskoczonego skalą zmian Pazury z nowej stacji Łódź Fabryczna. Aktor powtarza na koniec tę samą kwestię - tym razem jednak z wyraźnym podziwem.
Filmik okazał się skutecznym zagraniem, robiąc szybką karierę w internecie. Jednak jak to z wiralami bywa - nie zawsze można przewidzieć ostateczny wydźwięk kampanii, której wizerunkowy aspekt może łatwo wymknąć się spod kontroli. W komentarzach do filmu jeden z internautów zauważa: "wizyta na dworcu w łodzi postarza o 20 lat".
A Wam jak się podoba filmik i nowa Łódź Fabryczna?
Źródło: Signs.pl