logo
WIADOMOŚCI

„Łódź, kur...!” A. Miauczyński i C. Pazura reklamują Łódź Fabryczną

redakcja   09.01.2017, przeczytano 668 razy

Urząd miejski w Łodzi sięgnął po reklamę wiralową, chcąc w nietypowy sposób zdyskontować oddanie do użytku nowego dworca Łódź Fabryczna. Filmik z podwójną rolą Cezarego Pazury udostępniony został jedynie na portalach społecznościowych. Mimo to w krótkim czasie obejrzano go ponad milion razy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_lodz,-kur...!_-a.-miauczynski-i-c.-pazura-reklamuja-lodz-fabryczna,31026,artykul.html

Spot "Ajlawju Łódź..." oparty jest na zderzeniu dwóch scen. Film rozpoczyna fragment komedii "Ajlawiu" Marka Koterskiego, w której Pazura (filmowy Adaś Miauczyński) omal nie wywraca się wychodząc z łódzkiego dworca (w rzeczywistości Łódź Kaliska) i przeklina: "Łódź. Kurwa!". Scenę zestawiono ze współczesnym obrazem wyjścia zaskoczonego skalą zmian Pazury z nowej stacji Łódź Fabryczna. Aktor powtarza na koniec tę samą kwestię - tym razem jednak z wyraźnym podziwem.

Filmik okazał się skutecznym zagraniem, robiąc szybką karierę w internecie. Jednak jak to z wiralami bywa - nie zawsze można przewidzieć ostateczny wydźwięk kampanii, której wizerunkowy aspekt może łatwo wymknąć się spod kontroli. W komentarzach do filmu jeden z internautów zauważa: "wizyta na dworcu w łodzi postarza o 20 lat".

A Wam jak się podoba filmik i nowa Łódź Fabryczna?

Źródło: Signs.pl

Dodatkowe informacje:

Ajlawju Łódź...

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
c0nt3, 09.01.2017

Jedna mała zmiana i byłoby zdecydowanie lepiej.
Dosłownie jedna korekta.


A tak, cóż, wyszło wulgarnie.

avatar użytkownika
redakcja, 09.01.2017

Ale może wówczas wiral nie byłby zaraźliwy?  

c0nt3, 10.01.2017

Jeśliby właściwie zagrać, to jak najbardziej tak.  

avatar użytkownika
redakcja, 10.01.2017

Inaczej: Czy oprócz pomysłu na dwukrotne wykorzystanie tego cytatu, widzisz tu jeszcze coś o cechach pomysłu, co ostałoby się gdyby cytat pominąć?  

c0nt3, 10.01.2017

Gdy pominąć powtórzenie cytatu, otwierają się całkiem ciekawe możliwości.
A koncepcja reklamy nie traci na wiralowości.  

avatar użytkownika
redakcja, 10.01.2017

Ciekawe.  

c0nt3, 11.01.2017

Tak, ciekawe czy ludzie podają dalej bo Łódź, czy podają dalej bo curva.  

avatar użytkownika
redakcja, 11.01.2017

Czyli jednak to ten cytat może być motorem wirusa?  

c0nt3, 11.01.2017

Ma znaczenie w kontekście - czy zapamiętano Łódź czy zapamiętano bluzga.  

avatar użytkownika
redakcja, 11.01.2017

Tego to już się nie dowiesz bez specjalistycznych badań. Bluzg ma raczej marne szanse, bo jest znany i oczywisty. To co jest dla odbiorcy nowością i zaskoczeniem to jednak nie bluzg - i to raczej to nowe i zaskakujące ma szansę zostać zapamiętane. Bluzg to tylko napęd - a nie pasażer wehikułu.  

c0nt3, 11.01.2017

Bluzg zostanie zapamiętany bowiem nie został wypikany.



A Łódź przepadnie.
  

avatar użytkownika
michalem, 11.01.2017

Nie widziałem dworca po rewitalizacji, nie wypowiem się więc w kwestii dworca jako dworca. Co do spotu - jak dla mnie ok, tylko Pazura jakoś dziwnie "*****" zaakcentował. A za sam pomysł - brawo.   

avatar użytkownika
redakcja, 11.01.2017

Biedna ta Łódź. No - ale przynajmniej się starali. To też się liczy...  

c0nt3, 11.01.2017

Jest jeden plus, można sobie w internecie legalnie pokurwować.
Teraz to już nie bluzg tylko cytat z reklamy.  

avatar użytkownika
michalem, 11.01.2017

P.S. - @Redakcja - jest literówka - pod opcją zaprenumerowania newslettera: "oparty jest NA" a nie za. :)

avatar użytkownika
redakcja, 11.01.2017

thx  

Najnowsze w tym dziale:

Elektronika, dyskonty... 400 mln zł wydano na świąteczne reklamy
W tygodniach przedświątecznych firmy prześcigały się w pomysłach reklamowych. Wśród badanych przez IMM branż pod względem wydatków przodowały handel i farmacja. Marki handlowe wydały na reklamę w sumie 400 mln zł, a najczęściej reklamowane były sklepy z elektroniką i dyskonty. Z kolei wśród firm farmaceutycznych widoczny był wzrost kosztów promocji preparatów na...
Festiwaldruku.pl w filmowym obiektywie
Wrześniowy FestiwalDruku.pl można już zobaczyć w filmowej relacji. 9. edycja imprezy: 250 wystawców, 6 tysięcy odwiedzających, liczne wydarzenia dodatkowe jak warsztaty, seminaria, konkurs Złoty Medal, pokazy Car Wrappingu czy branżowe konferencje zostały podsumowane w 2-minutowym filmie. Zapraszamy do oglądania!
Wideo Flesz branżowy - listopad 2017
W RemaTV Flesz są prezentowane wybrane, najważniejsze wydarzenia w branży reklamowej i poligraficznej. Co znajdziecie Państwo w najnowszym wydaniu?
Krew w reklamie podpasek: Walka z tabu czy marketingowa prowokacja?
Marka Bodyform (znana u nas pod nazwą Libresse) postanowiła przełamać tabu obowiązujące w reklamach podpasek. W Wielkiej Brytanii rozpoczęła się kampania, w której po raz pierwszy zrezygnowano z utartej konwencji pokazywania podpasek poplamionych błękitnymi płynami. Błękit tym razem zastąpił czerwony kolor prawdziwej krwi.
Rośnie popularność druku cyfrowego
W ciągu ostatnich sześciu lat wartość sprzedaży na rynku poligraficznym wzrosła o blisko 30 proc. Na popularności zyskuje przede wszystkim druk cyfrowy. Nowoczesne maszyny do uszlachetniania druku umożliwiają lakierowanie sensoryczne z efektem 3D oraz nakładanie folii metalicznych na wybrane elementy opakowań, wizytówek, książek czy katalogów. Uzupełnieniem drukowanych materiałów są interaktywne t...
 
poniedziałek 23.04.2018, 145 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone