logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Łódź Kobiet” - obrazy uliczne Piotra Jargusza

  PR 09.09.2020, przeczytano 1425 razy
ilustracjastrzałka

Sztuka nie powinna być zamknięta w czterech ścianach muzealnych instytucji, to zasada jaką wyznaje malarz Piotr Jargusz. Jego aktywność artystyczną określić można sztuką blisko domu, sztuką w przestrzeni miejskiej, tej najlepiej znanej. Celem twórczości artysty jest rozbudzanie kreatywności jako podstawy do zmian, zmniejszanie dystansu pomiędzy widzem a dziełem, wydobycie pokładów ciekawości pozwalającej poznawać nowe języki, doświadczenia, systemy wartości.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_lodz-kobiet_---obrazy-uliczne-piotra-jargusza,388380,artykul.html

Cykl obrazów ulicznych prof. Piotra Jargusza powstanie zarówno we współpracy z mieszkańcami osiedli jak i prezentowany będzie w przestrzeni miejskiej. Tej codziennej najlepiej znanej. Zarówno historia Łodzi jak i charakter miasta ujęły artystę swoim kobiecym charakterem. Dlatego to właśnie kobietom poświęcił cykl swoich prac.

Cykl 20-25 obrazów prezentowany będzie na słupach ogłoszeniowych obecnych w przestrzeni miejskiej Łodzi. Obrazy oglądać będzie można przez dwa tygodnie poprzedzające Forum Animatorów Kultury. W trakcie Forum odbędą się warsztaty prowadzone przez artystę. Warsztaty plastyczne zaplanowane są na dni: 18 i 19.09.2020.

ilustracjastrzałka

O Artyście:

Piotr Jargusz - malarz, artysta sztuk wizualnych, profesor zwyczajny. Urodził się i mieszka w Krakowie. Studiował na Wydziale Malarstwa i Wydziale Grafiki Akademii Sztuk
Pięknych w Krakowie w pracowniach profesorów: Stanisława Rodzińskiego, Zbyluta Grzywacza, Janusza Orbitowskiego, Zbigniewa Grzybowskiego, Włodzimierza Kunza, Stanisława Wejmana. Ukończył Studium Pedagogiczne u prof. Adama Brinckena. Dyrektor Instytutu Malarstwa i Edukacji Artystycznej – Wydziału Sztuki UP w Krakowie.

Realizuje idee malarstwa w przestrzeni społecznej. Swoje malowane na szarych, pakunkowych papierach obrazy nakleja na słupy ogłoszeniowe. Realizuje projekty animacyjne. Prowadzi między innymi autorską pracownię malarstwa i pracownię projektów w przestrzeni społecznej na Wydziale Sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Zrealizował 81 indywidualnych prezentacji malarstwa w kraju i za granicą. Autor tekstów o sztuce. Trzykrotny stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Laureat Nagrody Ars Quaerendi za wybitne osiągnięcia na rzecz kultury Małopolski.

Członek Stowarzyszenia Otwarta Pracownia. Członek Forum Kraków

ilustracjastrzałka

Lokalizacje obejmujące uliczną galerię:

  • ul. Wigury 2
  • ul. Piotrkowska 168
  • osiedle Manhattan (ul. Piotrkowska/Wigury/Sienkiewicza)
  • Plac Barlickiego
  • ul. Lutomierska/Mokra
  • Wodny Rynek (ul. Nawrot)
  • ul. Żwirki 1b
  • ul. Limanowskiego 152 (Mokra)
  • ul. Limanowskiego 118/120 (Obornicka)
  • ul. Zawiszy/Łagiewnicka
  • Rynek Bałucki 1
  • ul. Inowrocławska 1
  • ul. Lutomierska 111
  • ul. Kasprzaka 28/34
  • Al. 1 maja 76
  • ul. Kasprzaka 111
  • ul. Rzgowska 17a
  • ul. Rzgowska/Lecznicza
  • ul. Włókniarzy 234
  • ul. Kopernika/Łąkowa

Źródło: Sztuka Plakatowania

www.sztukaplakatowania.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Bolton Polska wybiera agencję Streetcom
BOLTON Polska rozwija współpracę z agencją Streetcom od 2 lat i teraz ponownie wybrała ją do realizacji kampanii Influencer marketingowych dla swoich brandów. Streetcom odpowiada za działania przede wszystkim dla marek Rio Mare i Meglio.
Agencja mediowa Initiative (IPG Mediabrands) po raz trzeci z rzędu wygrała przetarg na kompleksową obsługę mediową FoodCare. Oznacza to kontynuację współpracy rozpoczętej w maju 2022 roku.
PR Hub oraz Instytut Psychologii Polskiej Akademii Nauk nawiązały współpracę pod kątem obsługi PR naukowego projektu badawczego podejmującego tematykę kulturowo wrażliwych miar rozwoju społecznego i dobrostanu społecznego. Projekt realizowany jest w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki w programie GRIEG.
More Bananas i Semcore partnerami biznesowymi
Agencje More Bananas i firma Semcore zostały partnerami biznesowymi. Mają wspólnie prowadzić i realizować działania marketingowe dla polskich i zagranicznych marek.
Julia Żugaj i konkurs na parówkowe śniadanie w kampanii Tarczyński
Marka Tarczyński wystartowała z nową akcją konkursową, w której zachęca do podzielenia się swoimi kreatywnymi przepisami na śniadanie z wykorzystaniem parówek z linii Tarczyński Naturalnie. To nie tylko okazja do dobrej zabawy w kuchni, ale również szansa na wygranie niepowtarzalnych nagród. Autor przepisu, który podbije serce Julii Żugaj,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764