logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: „Marka jest kobietą”

  PR 13.03.2023, przeczytano 482 razy
ilustracjastrzałka

Czy rynek odpowiada na potrzeby współczesnych kobiet? Czy wciąż kobiety to najwięksi decydenci zakupowi? Jeśli tak, to o zakupie czego najczęściej decyduje płeć piękna? Jakie oczekiwania mają kobiety wobec komunikacji marek?  I na koniec, co kobiety myślą o feminatywach?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_marka-jest-kobieta_,399268,artykul.html

W jakich kategoriach produktowych kobiety decydują najczęściej?

Marketerzy już od dawna doskonale wiedzą, że kobieta to najpotężniejszy konsument odpowiedzialny za większość decyzji zakupowych w gospodarstwach domowych. Ponad 9 na 10 kobiet deklaruje, że jest decydentem lub współdecydentem przy zakupie odzieży, obuwia, dodatków damskich, środków czystości, kosmetyków, perfum, wyposażenia wnętrz i żywności. Aż ponad 7 na 10 badanych przyczynia się też to wyboru produktów wyłącznie dla mężczyzn: odzieży, obuwia, dodatków, kosmetyków i perfum.[1]Odzwierciedlenie tych danych możemy zobaczyć w reklamach, które tylko z pozoru skierowane są do mężczyzn, a w rzeczywistości adresują potrzeby płci pięknej.  

Czy marki angażują się w wyzwania współczesnych kobiet?

Marki coraz częściej chcą pokazywać kobietom, że rozumieją ich problemy i w tym celu angażują się w komunikację wyzwań z jakimi mierzą się współczesne kobiety. Wydaje się, że jest to słuszna droga, ponieważ tylko 6% badanych kobiet uważa, że nie ma takiej potrzeby. Najczęściej kobiety oczekują włączenia się marek w rozwiązywanie czy naświetlanie takich problemów jak: przedmiotowe traktowanie kobiet (62%), nierówność płac (59%), presja społeczna bycia matką (57%) i nierówny dostęp do wyższych stanowisk w pracy (56%). Respondentki pytane o to, w co już teraz angażują się marki najczęściej podają: wymogi związane z kanonem piękna, schorzenia i choroby kobiece oraz macierzyństwo.

Kluczowe są różnice pomiędzy tym w co, wg kobiet, powinny angażować się marki, a tym w co się już angażują. Istnieje luka w tematach nierównego dostępu do wyższych stanowisk w pracy, nierówności płac, przedmiotowego traktowania kobiet, a także presji społecznej bycia matką.

Co kobiety myślą o feminatywach?

W badaniu, sprawdzono też opinie kobiet na temat feminatywów. 61% popiera używanie w praktyce żeńskich form gramatycznych nazw zawodów i funkcji. 16% jest przeciwko, a 18% nie ma zdania. 5% uważa, że zależy to od brzmienia konkretnego feminatywu, kontekstu i miejsca używania. W niektórych przypadkach feminatywy brzmią niepoważnie, a wręcz ośmieszająco. A czy marki tworzące produkty dla kobiet powinny promować te formy gramatyczne? 71% badanych uważa, że tak. Warto jednak wykazać się w tej kwestii wyczuciem.

10 influencerek, które wg badanych zaangażowane są w działania na rzecz kobiet

W badaniu pytano też o influencerki, które działają na rzecz kobiet (m.in. wspierają, promują wartości). Lista podanych influencerek jest bardzo długa i są na niej te, które cieszą się dużą popularnością, dlatego, że mówią o sprawach interesujących i ważnych dla kobiet w danej grupie wiekowej czy społecznej. Do najczęściej wymienianych należały:  

  • Anja Rubik,
  • Anna Lewandowska,
  • Ewa Chodakowska,
  • Maja Bohosiewicz,
  • Maja Staśko,
  • Maffashion,
  • Mama Ginekolog,
  • Małgorzata Rozenek,
  • Martyna Wojciechowska,
  • i Wersow.

Źródło: Streetcom

www.streetcom.pl

Dodatkowe informacje:

Badanie zrealizowane przez agencję Streetcom Poland w dniach 21-24.02.2023 r. techniką CAWI na ogólnopolskiej próbie Polek w wieku 18-70, N=4477

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zarzuty oszustwa podatkowego oparte na dowodach zgromadzonych wobec kontrahenta
Na podstawie oskarżenia o świadome przyjęcie tzw. pustej faktury organy podatkowe pozbawiają przedsiębiorców możliwości odliczenia VAT z takiego dokumentu i dodatkowo nakładają karne zobowiązanie w wysokości 100% kwoty podatku. Zarzuty opierają często na ustaleniach poczynionych wobec kontrahenta, który wystawił fakturę. Jak orzekł Wojewódzki Sąd...
Tocząca się od października 2013 roku sprawa sądowa w związku z zarzutami wobec spółki Currency One SA wniesiona przez Cinkciarz.pl zakończyła się nieprawomocnym wyrokiem Sądu Okręgowego w Poznaniu. Zasądza on odszkodowanie i zobowiązuje do złożenia oświadczeń. Currency One zapowiada apelację.
Właściciel portali Internetowykantor.pl i Walutomat musi przeprosić i zapłacić odszkodowanie na rzecz Cinkciarz.pl, zaprzestać bezprawnych działań oraz wpłacić pieniądze na wskazany cel społeczny – tak orzekł Sąd Okręgowy w Poznaniu. To skutek reklamowania się z użyciem słów kluczowych „na konkurencję”. To przełomowy wyrok, nie tylko w Polsce.
31 maja 2023 zapraszamy do Krakowa na spotkanie branży e-commerce - InCommerce. Tematem przewodnim najbliższej edycji jest sprzedaż zagraniczna w sklepie internetowym. IAB Polska objął wydarzenie patronatem honorowym.
Inflacja największym ciosem dla 77% polskich przedsiębiorstw

Ostatnie lata dla polskich przedsiębiorstw były niemałym wyzwaniem. Pandemia i wybuch wojny w Ukrainie przyniosły konsekwencje w postaci wzrostu cen, przerwanych łańcuchów dostaw i niestabilnej sytuacji gospodarczej. Jakie czynniki miały największy wpływ na sytuację firm w ostatnich dwóch latach?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764