logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: „Mastercard Love Index”

  PR 12.02.2019, przeczytano 903 razy

W Polsce najczęściej kupowanym prezentem są kwiaty, ale wysoko cenimy również wspólne przeżycia, takie jak romantyczna kolacja czy wspólny wyjazd.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_mastercard-love-index_,381211,artykul.html

Kolejny rok z rzędu, z okazji Dnia Zakochanych Mastercard przygotował raport „Mastercard Love Index” – zestawienie obrazujące trendy zakupowe i zwyczaje konsumentów związane z wydatkami z okazji Walentynek. Najnowsze wyniki pokazują, że wartość wydatków Polaków na prezenty dla ukochanej osoby rośnie (o 56% w ciągu trzech lat), a coraz częściej kupujemy upominki w internecie (wzrost liczby transakcji o 88% względem 2016 r.). Nie zostawiamy też zakupów na ostatnią chwilę – największa część transakcji (32%) ma miejsce 11 lutego.

Wspólne spędzanie czasu wciąż bezcenne

„Mastercard Love Index” jest obliczany na podstawie transakcji zrealizowanych za pomocą kart kredytowych, debetowych i prepaid w dniach od 11 do 14 lutego w okresie ostatnich trzech lat. Wskaźnik ten potwierdza, że z okazji Walentynek Polacy najczęściej kupują kwiaty – w 2018 r. wynik był o 137% wyższy niż w 2016 r. Jednak kwiaty są często tylko dodatkiem do głównej niespodzianki, co pokazują inne wyniki badania. Chętnie bowiem wydajemy też pieniądze na wspólne spędzanie czasu ze swoją drugą połówką. O 56% wzrosła liczba transakcji w restauracjach, zatem romantyczna kolacja to wciąż dobry pomysł dla zakochanych, by powiększać swoją kolekcję bezcennych wspomnień.

Bardzo popularne jest także podróżowanie z ukochaną osobą – liczba transakcji za bilety samolotowe czy kolejowe wzrosła aż o 92%. Często wyjeżdżamy na dłużej, zostając przynajmniej jedną noc w hotelu – wydatki na noclegi wzrosły o 29%.

Prezenty materialne cieszą się natomiast mniejszym zainteresowaniem. Wydatki przeznaczone na zakup biżuterii nieco urosły (o 25%), ale pozostają w tyle za tymi niematerialnymi podarkami, które sprawiają więcej radości.

Zbliżeniowe Walentynki

Płacąc za prezent dla ukochanej osoby lub za wspólną kolację preferujemy szybkie i wygodne rozwiązania. Od 2016 r. wartość wszystkich transakcji zbliżeniowych z okazji Walentynek wzrosła w Polsce o 209%. Średnia w Europie wzrosła o 348%, ale może wynikać to z faktu, że konsumenci w większości krajów kontynentu w ostatnich latach dopiero przyzwyczajają się do płatności zbliżeniowych, a początkowa liczba transakcji bezstykowych była w ich przypadku mniejsza.  Warto przypomnieć, że Polska jest liderem zbliżeniowości – zgodnie z raportem Mastercard z 2018 r. pod względem rozpowszechnienia tej nowoczesnej technologii zajmujemy 2. miejsce w Europie (za Czechami).

Rośnie też popularność zakupów online. O 88% wzrosła liczba prezentów zamawianych przez zakochanych w sieci. Jednak wciąż  zdecydowaną większość upominków wybieramy osobiście, podczas wizyty w sklepie, zwłaszcza gdy zostawiamy zakupy na ostatnią chwilę, czyli na 14 lutego (97%).

Inne ciekawe wnioski z zestawienia „Mastercard Love Index”:

  • Czesi kupują online: Najwyższy wzrost transakcji w e-commerce, aż o 270% w porównaniu do 2016 r., zanotowano w Czechach.
  • Najbardziej zbliżeniowe kraje, w kontekście największego wzrostu liczby płatności bezstykowych, to: Grecja (wzrost o 7 030%), Serbia (wzrost o 2 136%), Bułgaria (o 1 747%) i Rumunia (o 1 742%).
  • Grecy najbardziej hojni i romantyczni: Wydatki Greków na prezenty dla ukochanej osoby z okazji Walentynek wzrosły o 114%. Lubią oni też romantyczne kolacje we dwoje – liczba transakcji w restauracjach wzrosła o 639%. Wydają także najwięcej w Europie na kwiaty – o 345% więcej niż 3 lata temu.
  • Czesi chętnie podróżują: W miłosną podróż najchętniej wybierają się Czesi – liczba transakcji związanych z tym celem wzrosła o 665%. Zupełnie odwrotnie jest u Słoweńców, którzy mieli najniższy wynik w tym obszarze – spadek o 35%.

Źródło: Mastercard

Dodatkowe informacje:

O wskaźniku Mastercard Love Index:
Badanie analizuje zagregowane dane dotyczące transakcji dokonanych kartami kredytowymi, debetowymi oraz pre-paid w wybranych kategoriach produktów i usług. Badanie prowadzone jest co roku w ponad 200 krajach, w dniach 11-14 lutego. Tegoroczna edycja analizuje dane z trzech ostatnich lat (2016-2018).

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
Inglot klientem agencji Lepont
Polska marka kosmetyczna Inglot, istniejąca na rynku od 1983 roku, dołączyła do grona klientów Lepont, powierzając agencji adaptację strategii komunikacji PR i influencer marketingową, działania media relations, prowadzenie biura prasowego, wysyłki kreatywne oraz projekty specjalne.
Endorfina Events świętuje 15 urodziny
21 marca w warszawskim klubie Moon odbył się jubileusz agencji endorfina events. Przyjaciele, rodzina, partnerzy biznesowi, klienci, obecni oraz byli pracownicy, celebrowali ten wyjątkowy moment w historii firmy. 200 gości miało okazję wspólnie wspominać kluczowe momenty w historii firmy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764