Na uroczystej gali, która odbyła się w poniedziałkowy wieczór w Teatrze Wielkim w Warszawie, wręczono nagrody Effie dla twórców najlepszych kampanii reklamowych.
W kategorii „Ubezpieczenia i inwestycje” drugi rok z rzędu zwyciężył Prudential. Jury uhonorowało ubezpieczyciela złotą statuetką Effie za kampanię reklamową „Młodzi Bogowie”.
Zwycięzca i jego kampania
Prudential zwyciężył w tegorocznej edycji Effie, pokonując wszystkich pozostałych ubezpieczycieli, i udowodnił, że potrafi skutecznie rozmawiać o problemach polskiego społeczeństwa. To druga z rzędu nagroda Effie dla tego samego ubezpieczyciela (w ubiegłym roku zwyciężył w tej samej kategorii, zdobywając srebrne Effie; złotego nie przyznano) za kampanię „Spadkobiercy”. W tym roku Nagrodę przyznano za kampanię reklamową „Młodzi Bogowie”. W przystępny i humorystyczny sposób rozprawiała się ona z mitami dotyczącymi oszczędzania i przyszłych emerytur. Koncept reklamowy miał w założeniu twórców uświadomić Polakom, że według przewidywań specjalistów dzisiejsi trzydziesto-czterdziestolatkowie mogą liczyć na emeryturę w wysokości zaledwie ok. 1/3 pensji. „Młodzi bogowie”, o których mówiła kampania, zarabiają, wydają, mają rodziny, cieszą się życiem i niestety nie myślą o przyszłości, jaka ich czeka. Zdają się nie dostrzegać problemu przyszłych emerytur lub wręcz go lekceważyć.
Za planowanie mediów do kampanii odpowiadał dom mediowy SMG Starcom, kreacja kampanii była dziełem agencji BBDO Warszawa. Spoty reklamowe wyreżyserował Sebastian Pańczyk, zaś ich produkcją zajął się dom produkcyjny Papaya Films. Na potrzeby kampanii agencja BBDO Warszawa przygotowała również serwis internetowy www.mlodzibogowie.pl.
Kategoria "Ubezpieczenia i Inwestycje"
W tej kategorii zgłaszane są kampanie promujące wizerunek firm ubezpieczeniowych oraz licencjonowanych funduszy inwestycyjnych (tj. firm oferujących ubezpieczenia na życie i majątkowe, asset management, funduszy powierniczych i inwestycyjnych, funduszy emerytalnych), a także konkretne produkty i usługi proponowane przez te instytucje.
Źródło: Prudential