logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Można zwariować i żyć normalnie” - kampania o zdrowiu psychicznym

  PR 25.05.2022, przeczytano 364 razy

Można zwariować i żyć normalnie – tak głosi hasło kampanii społecznej, której celem jest nawiązanie dialogu, a docelowo zmiana świadomości społecznej dotyczącej postrzegania zdrowia psychicznego. Akcję edukacyjno-informacyjną zainicjowała fundacja Można Zwariować, która otwarcie mówi o zaburzeniach psychicznych, między innymi w podcaście o tym samym tytule. Ideę akcji wspierają także artyści, którzy wzięli udział w spocie, m.in.: aktorki Iza Kuna i Zosia Zborowska czy muzycy Bracia Kacperczyk.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_mozna-zwariowac-i-zyc-normalnie_---kampania-o-zdrowiu-psychicznym,396014,artykul.html

Problemy psychiczne dotyczą nas wszystkich. Skąd ta pewność? Według badań EZOP II przeprowadzonych przez Instytut Psychiatrii i Neurologii w Warszawie, różnych zaburzeń psychicznych doświadczy na przestrzeni swojego życia ponad 25% Polaków. Pozwala to sądzić, że każdy z nas może mieć w otoczeniu osobę, która zmaga się z takimi trudnościami. Dlatego kampania kierowana jest do szerokiego grona odbiorców – tych, którzy podejrzewają u siebie problemy ze zdrowiem psychicznym i szukają wsparcia oraz tych, którzy mogą je ofiarować. Inicjatorzy kampanii wiedzą, że nie każdy z nas zachoruje, ale prawdopodobnie każdy z nas spotka taką osobę, dlatego świadomość, a także odpowiednia reakcja i nastawienie mają ogromne znaczenie.

- Ludzie nie wiedzą, jak wiele osób wokół nich żyje z zaburzeniami psychicznymi i nie zdają sobie sprawy, że wbrew pozorom można z tym funkcjonować całkiem „normalnie”. Bo dzięki podjęciu odpowiedniego leczenia, udaniu się do lekarza specjalisty i otrzymaniu pomocy od wykwalifikowanych osób, można żyć pełnią życia. – mówi Anna Cyklińska, psycholożka i edukatorka, a także członkini rady fundacji.

Kampanię promuje spot, który pokazuje, że problemy ze zdrowiem emocjonalnym mogą występować w różnych okolicznościach, a także w różnym zakresie, bo zaburzeń psychicznych jest wiele. W scenariuszu uwzględniono różnorodne postaci, aby pokazać wyraźnie, że każdy - bez względu na status czy płeć, może nie dawać rady i potrzebować wsparcia. W spocie zagrali aktorzy - Iza Kuna, Zosia Zborowska, Maciej Łączyński, Helena Englert, Bartłomiej Kotschedoff, Adam Szustak, Jacek Łukowski, Sebastian Stankiewicz, muzycy Bracia Kacperczyk, zawodnik MMA Grzegorz Białas, radiowiec Emil Młodak, podróżniczka Lena Urbańska i najbardziej znana kasjerka sklepu Żabka czyli inluencerka Viola Kowalska / @frogshoposting.

- Z własnego doświadczenia wiem, jak ogromną moc ma prosty komunikat “nie jesteś sam-a, wiem, jak to jest czuć się w ten sposób i chociaż teraz może się tak nie wydawać, to naprawdę istnieją sposoby, aby z tego wyjść” . Chciałabym, żeby każda osoba, do której dotrze nasza kampania to usłyszała. – mówi Cleo Ćwiek, prezeska fundacji Można Zwariować. - Normalizacja tego tematu wokół nas jest niezbędna do tego, żeby osoby doświadczające kryzysów psychicznych nie bały się wykluczenia i niezrozumienia ze strony otoczenia. Wsparcie społeczne, szczególnie ze strony naszych najbliższych, jest kluczowe w motywowaniu do sięgnięcia po profesjonalną pomoc i powrocie do zdrowia. – dodaje.

Twórcom nie zależy jedynie na dotarciu do jak najszerszego grona osób, ale także na bezpośrednim włączeniu się odbiorców w kampanię. Mowa o akcji #psychocomingout, której celem jest okazanie wsparcie tym, którzy doświadczają zaburzeń psychicznych i czują się w tym osamotnieni. Każdy, kto jest na to gotowy, może użyć na Instagramie dedykowanego filtra i podzielić się własnym doświadczeniem dotyczącym problemów psychicznych. Dzięki takiemu działaniu, możliwe jest pokazanie nie tylko skali zjawiska, ale także uwrażliwienie najbliższego otoczenia na te trudności.

Ale to nie wszystko. W ramach kampanii powstała specjalna infolinia psychoedukacyjna +48 799 394 006, pod którą specjaliści platformy psychoterapeutycznej Wellbee odpowiedzą na każde nurtujące pytanie lub wątpliwości dotyczące zdrowia psychicznego. Doradzą również, jaki rodzaj pomocy będzie najlepszy, by rozpocząć proces radzenia sobie z danymi problemami. Wellbee przeznaczyło również pulę darmowych wizyt ze swoimi specjalistami.

Za przygotowanie koncepcji spotu odpowiada reżyser Igor Ignacy Leśniewski, a za produkcję Graffiti Films. Sponsorem spotu jest firma Polpharma, a partnerem strategicznym kampanii firma Wellbee. Promocję kampanii wspiera agencja Labcon (Group One).

W związku z kampanią zaplanowanych jest również kilka wydarzeń specjalnych:

Można Zwariować x Myśli Gonitwa | okiem ekspertów

  • Marta Niedźwiecka, dr Joanna Podgórska i dr Andrzej Silczuk o dylemacie adaptacji, profilaktyce zdrowego mentalu i chorobach człowieka XXI wieku
  • Kiedy: 12 maja (czwartek), godz. 19
  • Gdzie: barStudio, Warszawa + LIVE na fanpage’u Można Zwariować

Można Zwariować x Myśli Gonitwa | okiem doświadczających

  • Jak zwariować i żyć? Normalnie! czyli trzy historie o życiu z doświadczeniem zaburzenia psychicznego
  • Kiedy: 17 maja (wtorek), godz. 19
  • Gdzie: barStudio, Warszawa

Wolny Odczyt Uważność | Fundacja Można Zwariować

  • Open mic dla autorskich tekstów, połączony z rozmową na temat roli pisania dla zdrowia psychicznego
  • Kiedy: 26 maja (czwartek), godz. 20
  • Gdzie: Niebostan, Łódź

Źródło: Fundacja Można Zwariować

www.moznazwariowac.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764