Zadaniem uczestników tegorocznej edycji konkursu jest zaprojektowanie plakatu pokazującego, że aby życie było bogatsze i pełniejsze, trzeba zacząć od rozwijania samego siebie. Partnerem głównym tej edycji konkursu jest mBank.
Według raportu „Otwartość Polaków” niemal 90% naszych rodaków uważa, że nie warto poświęcać czasu samemu sobie. Ważniejszy jest dla nich czas dla rodziny, a także ten przeznaczany na pracę i inne aktywności społeczne. Dlatego też celem tegorocznej edycji konkursu Galerii Plakatu AMS jest zwrócenie uwagi na dbałość o siebie, swój rozwój i samopoczucie.
– Czy warto poświęcać czas samemu sobie? Jest przecież tyle ważniejszych spraw: rodzina, praca, aktywność społeczna. Takie właśnie pytanie stawiamy tym razem przed uczestnikami naszego konkursu – mówi Grażyna Gołębiowska, Dyrektorka Marketingu AMS. – Kiedy nie mamy pełnej kontroli nad sytuacją zewnętrzną, skupmy się na swoich potrzebach, pomóżmy sobie. Żeby dawać, musimy mieć z czego czerpać. W nowej edycji Galerii Plakatu AMS czekamy na projekty, które w twórczy sposób zmierzą się z tymi kwestiami – dodaje.
Konkurs Galerii Plakatu AMS ma charakter otwarty. Prace można składać do 27 listopada 2022 r., wgrywając je na platformę galeriaplakatu.ams.com.pl.
Werdykt jury poznamy do 9 grudnia 2022 r., a zwycięskie prace będzie można oglądać na citylightach AMS w całej Polsce w 2023 r.
Wyboru laureatów dokona jury w składzie:
- Małgorzata Augustyniak, wiceprezes AMS
- Rafał Borkowski, Zastępca Dyrektora Departamentu Marketingu Bankowości Detalicznej mBank
- Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie
- Wojciech Dagiel, dyrektor kreatywny i współzałożyciel LVOV
- Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS
- Katarzyna Miller, psychoterapeutka, publicystka, filozofka
- Filip Tofil, artysta grafik, Creative Director Syfon Studio, członek zarządu STGU
- Jacek Wielebski, artysta grafik, aktywista, założyciel stowarzyszenia Traffic Design
- Agnieszka Ziemiszewska – artystka graficzka, nauczycielka akademicka
Nadzór nad prawidłowym przebiegiem konkursu sprawuje audytor konkursu EY Audyt Polska. Partnerem głównym tej edycji Galerii Plakatu AMS jest mBank, partnerem merytorycznym - Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej. Dodatkowo, partnerem projektu zostało Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, a patronami medialnymi - Gazeta.pl i NowyMarketing.pl.
- Informacje o konkursie i pełny tekst regulaminu znajdują się TUTAJ.
Galeria Plakatu AMS powstała w kwietniu 2004 roku. Jest projektem non-profit, którego celem jest rozbudzenie społecznego zainteresowania reklamą zewnętrzną, promowanie polskiego, dobrze zaprojektowanego plakatu oraz zbliżenie środowisk reklamowego i akademickiego. Głównym punktem projektu są otwarte konkursy na plakat o tematyce społecznej i kulturalnej. Biorą w nich udział przede wszystkim studenci szkół artystycznych oraz młodzi graficy-projektanci. Co roku na konkurs napływa kilkaset prac – jest to prawdopodobnie największy konkurs dla młodych grafików w Polsce. Prace laureatów są eksponowane w ogólnopolskich kampaniach na nośnikach reklamowych typu citylight (gabloty wiat przystankowych) należących do AMS. Wybrani uczestnicy odbyli staże w czołowych polskich agencjach reklamowych, część z nich rozpoczęła tam pracę.
Źródło: AMS