logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Nasza Europa” – nowy projekt Gazety Wyborczej

  PR 05.03.2021, przeczytano 360 razy

Współczesne wyzwania Europy i wizje europejskiej przyszłości – m.in. te tematy będą poruszane w ramach nowego projektu „Gazety Wyborczej” „Nasza Europa”, powstającego przy wsparciu Parlamentu Europejskiego. Cykl tworzą m.in. analizy, reportaże, rozmowy oraz przeglądy prasy zagranicznej dotyczące idei i procesów kształtujących Unię Europejską w obliczu globalnej pandemii COVID-19. Materiały spod znaku „Nasza Europa” ukazywać się będą w serwisie Wyborcza.pl oraz co miesiąc na stronach „Wolnej Soboty”, czyli sobotniego magazynu „Gazety Wyborczej”. Pierwsza odsłona projektu ukaże się na łamach papierowego wydania dziennika już jutro, 6 marca 2021 r.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_nasza-europa_-%E2%80%93-nowy-projekt-gazety-wyborczej,390506,artykul.html

W ramach projektu „Nasza Europa” redakcja „Gazety Wyborczej”, we współpracy z Parlamentem Europejskim, będzie starała się odpowiedzieć na najważniejsze pytania, które czytelnicy dziennika stawiają sobie w czasach pandemii COVID-19. Celem projektu jest opisanie zmian, które zdeterminował koronawirus - zarówno w sferze gospodarki, społeczeństwa, polityki, kultury, zdrowia, a także refleksja nad przyszłością projektu europejskiego. Twórcy „Naszej Europy” chcą też wskazać i opisać działania Unii Europejskiej i Parlamentu Europejskiego na rzecz walki z pandemią oraz zaprezentować najważniejsze pomysły, które będą kształtować przyszłość Europy w najbliższych latach.  

Cykl będzie poruszał przede wszystkim tematy związane z wpływem pandemii COVID-19 na rozwój państw Unii Europejskiej, rolą Polski w Europie, wyzwaniami ekologicznym i próbą sprostania założeniom Nowego Zielonego Ładu. Jego częścią będzie też seria rozmów z wybitnymi politykami i intelektualistami o tym, jak powinna wyglądać przyszłość Unii Europejskiej. Prócz materiałów opracowanych przez redakcję „Gazety Wyborczej” „Naszą Europę” stworzą również analizy, reportaże i rozmowy o tematyce europejskiej z zagranicznych tytułów prasowych, z którymi „Gazeta Wyborcza” współpracuje w sojuszu LENA (Leading European Newspaper Alliance). Są to czołowe europejskie gazety: „El Pais”, „Die Welt”, „La Repubblica”, „Le Figaro”, „Le Soir”, „Tages-Anzeiger” i „Tribune de Genéve”. Redaktorami prowadzącymi projekt są Łukasz Grzymisławski, dziennikarz „Gazety Wyborczej” oraz Bartosz Wieliński, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”.

W ramach projektu „Nasza Europa” ukaże się łącznie 245 tekstów, w tym 180 na łamach papierowego wydania „Gazety Wyborczej”. Wszystkie materiały stworzone w ramach cyklu ukażą się natomiast na Wyborcza.pl i - w zależności od poruszanej tematyki - będą publikowane w różnych działach serwisu, m.in. Opinie, Kraj, Zagranica, Gospodarka, Nauka i zdrowie. Dodatkowo w serwisie BiQdata.Wyborcza.pl będzie można znaleźć wyniki badań i infografiki opisujące i wizualizujące m.in. aktualne dane dotyczące wpływu pandemii na różne aspekty życia, skutków brexitu czy wyników sondaży dotyczących mniejszości społecznych. Wszystkie materiały będą opatrzone tagiem #naszaeuropa.

Teksty spod znaku „Nasza Europa” już teraz mogą czytać wszyscy subskrybenci treści Wyborcza.pl. Jutro, 6 marca 2021 r. w weekendowym wydaniu „Gazety Wyborczej” pojawi się natomiast pierwsza papierowa odsłona „Naszej Europy”, w której będzie można przeczytać m.in. rozmowę Piotra Cieślińskiego z Adamem Rajewskim o energii jądrowej, tekst Miłosza Wiatrowskiego o aktualnym kryzysie w Grecji czy wywiad ze słoweńskim filozofem Slavojem Žižekiem o tęsknocie za samotnością w czasach przed pandemią.  

W ramach projektu powstał również podcast „Nasza Europa”, w którym będą poruszane tematy dotyczące aktualnych wydarzeń w Unii Europejskiej. W pierwszym odcinku, którego premiera planowana jest na czwartek, 11 marca br., zastępca redaktora naczelnego Bartosz Wieliński rozmawiać będzie z redaktorem „Gazety Wyborczej” Miłoszem Wiatrowskim o projekcie oraz przyszłotygodniowych obradach Parlamentu Europejskiego nad wolnymi mediami w Polsce. Odcinków podcastu „Nasza Europa” będzie można słuchać w serwisie Wyborcza.pl, w aplikacji TOK FM Premium oraz na platformach streamingowych jak m.in. Spotify i YouTube.  

„Naszą Europę” „Gazety Wyborczej” wspiera Parlament Europejski, który przyznał grant na realizację projektu. Materiały publikowane w ramach cyklu będą ukazywały się do końca czerwca 2022 r. - zarówno na łamach serwisu Wyborcza.pl, jak i w papierowym wydaniu „Gazety Wyborczej”.  

- Od 2018 r. „Gazeta Wyborcza” konsekwentnie realizuje strategię partnerstw i projektów europejskich, dzięki której poszerzamy źródła informacji i dostarczamy naszym odbiorcom jeszcze więcej ciekawych i wartościowych treści. Czytelnicy „Gazety Wyborczej” doceniają jakościowe dziennikarstwo, chcą mieć dostęp do wiarygodnych informacji o Europie oraz współtworzyć europejską wspólnotę dzięki uczestnictwu w ważnych debatach na tematy, którymi żyją mieszkańcy innych krajów europejskich. Dlatego tak ważnym jest dla nas stworzenie im takiej możliwości - tym razem w ramach projektu „Nasza Europa”, realizowanego wspólnie z Parlamentem Europejskim. Chcemy, by był to także sposób na zacieśnianie relacji Polski z Europą i Unią Europejską - tłumaczy Joanna Krawczyk, dyrektor ds. partnerstw „Gazety Wyborczej”.

Projekt wspiera autopromocja na łamach papierowego wydania dziennika, w serwisie Wyborcza.pl oraz w mediach społecznościowych. Działania reklamowe przygotował zespół marketingu „Gazety Wyborczej”.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764