logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Nie kupuj – naprawiaj” z Fixly.pl

  PR 17.02.2020, przeczytano 1068 razy
ilustracja

Blisko połowa Polaków deklaruje, że zamiast kupować nowe przedmioty i urządzenia, stara się naprawić te już posiadane, dając im w ten sposób „drugie życie”. Zachęca do tego również Fixly, który w ramach kampanii „Nie kupuj – naprawiaj” zgromadził w jednej kategorii usługi związane z oddawaniem starych lub zepsutych sprzętów w ręce specjalistów od napraw.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_nie-kupuj-%E2%80%93-naprawiaj_-z-fixly.pl,385730,artykul.html

Od teraz w ramach nowej kategorii „Nie kupuj – naprawiaj” zebrano w jednym miejscu cieszące się coraz większą popularnością usługi związane z różnego rodzaju naprawami. W nowej kategorii znajdziemy zarówno serwis sprzętu elektronicznego i AGD, renowację mebli, okien i podłóg, a także najlepszych fachowców z zakresu naprawy obuwia, poprawek krawieckich i kaletnictwa. O wysokiej klasie specjalistów zarejestrowanych w „Nie kupuj – naprawiaj” świadczy fakt, że średnia ocena wszystkich wykonawców z tej kategorii to 4.9 (w pięciopunktowej skali).

Z badań przeprowadzonych przez serwis Fixly wraz z Kantar Polska wynika, że dla 60% Polaków główną motywacją do naprawy sprzętów są względy ekonomiczne. W zależności od rodzaju zepsutych przedmiotów jesteśmy skłonni wydać na naprawę nawet 20-30% ich wartości.

Na postawy konsumenckie wpływa również rosnąca świadomość ekologiczna. Polska generuje rocznie ponad 450 tys.[1] ton odpadów pochodzących ze zużytego sprzętu elektronicznego, co w przeliczeniu na jednego mieszkańca daje blisko 12 kg elektrośmieci. Według badań Fixly duża część Polaków (30 proc. badanych) zauważa ten problem i jako motywację do naprawy zepsutych urządzeń wskazuje troskę o środowisko naturalne i chęć ograniczenia „produkcji” elektrośmieci.

Innym ważnym czynnikiem, który skłania nas do naprawiania jest wartość sentymentalna posiadanych przedmiotów. Dla 20% Polaków stanowi ona motywację do naprawy starych mebli, ubrań i obuwia lub innych przedmiotów, które mają dla nas szczególne znaczenie, a dzięki odpowiedniej renowacji lub przeróbkom mogą znowu odzyskać dawny blask i służyć nam jeszcze przez wiele lat.

- Większość z nas ma w domu rzeczy, których nie używa, bo są zepsute albo wymagają przeróbki lub renowacji. Wiele z nich ma dla nas wartość sentymentalną i nie chcemy się z nimi rozstawać. W ramach akcji „Nie kupuj – naprawiaj” pokazujemy idealne rozwiązanie, które nie tylko pozwala oszczędzić pieniądze, ale również wpływa pozytywnie na nasze środowisko. Na Fixly.pl można łatwo znaleźć fachowca, który naprawi pralkę, odświeży zużytą kanapę albo przerobi nasz ulubiony garnitur lub sukienkę. - Daniel Piątkowki, marketing manager w Fixly

Znalezienie fachowca na Fixly jest proste i wygodne. Wystarczy, że użytkownik doda zapytanie wybierając potrzebną usługę np. "Naprawa sprzętu AGD". Resztę robi za niego Fixly, które połączy zlecającego z fachowcami zainteresowanymi realizacją usługi. Na każde zapytanie odpowiedzi może udzielić do pięciu profesjonalistów. Średni czas oczekiwania na pierwszy kontakt ze strony wykonawcy w serwisie wynosi zaledwie 4 minuty.

Zanim użytkownik podejmie decyzję o wyborze, może porównać profile wykonawców. Znajdują się na nich wszystkie najważniejsze informacje o danej firmie czy specjaliście, w tym galeria zdjęć, opinie i średnia ocen wystawionych przez osoby, które wcześniej korzystały usług fachowca.

Nowej inicjatywie Fixly - „Nie kupuj – naprawiaj” towarzyszy kampania realizowana w internecie, radiu i w kinach. Na jej potrzeby wyprodukowano serię spotów nawiązujących do formuły TED talk. Ich bohaterami są przedmioty codziennego użytku m.in. stara kanapa, garnitur czy portfel, które dzięki Fixly mogą odzyskać dawny blask. Spoty będą emitowane na Facebooku, w serwisie YouTube i wybranych kinach studyjnych. Dodatkowo kampanię będzie wspierać sponsoring audycji poświęconych naprawianiu i ekologii emitowanych w stacjach radiowych należących do Grupy Agora. Koncepcję strategiczno-kreatywną kampanii przygotowała agencja Madogz. Serię spotów wyreżyserował Karol Tomaszewski. Za ich realizację odpowiadał dom produkcyjny Vidoq.

- Gdy do zrobienia jest reklama, która ma zniechęcać do kupowania, to od razu pojawia się uśmiech. Bo to już z założenia jest zaczepne, inne i w kontrze do większości reklam. To produkt jest tu lokomotywą. My tylko dorobiliśmy do niego dekoracje. - Tomasz Pastuszka, dyrektor kreatywny i prezes agencji Madogz

Źródło: Fixly.pl

www.fixly.pl

Dodatkowe informacje:

[1] The Global E-waste Monitor 2017

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
Nowy Zarząd Stowarzyszenia Producentów Reklamowych
W czwartek 18.04.2023 odbyło się walne zgromadzenie członków Stowarzyszenia Producentów Reklamowych (SPR), zrzeszającego 29 studiów produkcyjnych. Podczas spotkania podsumowano drugi rok działalności i wybrano nowy zarząd.
Launch marki Kellys w Polsce
Do grona klientów domu mediowego #GeneracjiAI, WowMedia&Metrics, dołączyła marka KELLYS. Agencja odpowiada za kompleksową obsługę działań w obszarze komunikacji oraz planowania i zakupu mediów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764