logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Nie kupuj – naprawiaj” z Fixly.pl

  PR 17.02.2020, przeczytano 275 razy
ilustracja

Blisko połowa Polaków deklaruje, że zamiast kupować nowe przedmioty i urządzenia, stara się naprawić te już posiadane, dając im w ten sposób „drugie życie”. Zachęca do tego również Fixly, który w ramach kampanii „Nie kupuj – naprawiaj” zgromadził w jednej kategorii usługi związane z oddawaniem starych lub zepsutych sprzętów w ręce specjalistów od napraw.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_nie-kupuj-%E2%80%93-naprawiaj_-z-fixly.pl,385730,artykul.html

Od teraz w ramach nowej kategorii „Nie kupuj – naprawiaj” zebrano w jednym miejscu cieszące się coraz większą popularnością usługi związane z różnego rodzaju naprawami. W nowej kategorii znajdziemy zarówno serwis sprzętu elektronicznego i AGD, renowację mebli, okien i podłóg, a także najlepszych fachowców z zakresu naprawy obuwia, poprawek krawieckich i kaletnictwa. O wysokiej klasie specjalistów zarejestrowanych w „Nie kupuj – naprawiaj” świadczy fakt, że średnia ocena wszystkich wykonawców z tej kategorii to 4.9 (w pięciopunktowej skali).

Z badań przeprowadzonych przez serwis Fixly wraz z Kantar Polska wynika, że dla 60% Polaków główną motywacją do naprawy sprzętów są względy ekonomiczne. W zależności od rodzaju zepsutych przedmiotów jesteśmy skłonni wydać na naprawę nawet 20-30% ich wartości.

Na postawy konsumenckie wpływa również rosnąca świadomość ekologiczna. Polska generuje rocznie ponad 450 tys.[1] ton odpadów pochodzących ze zużytego sprzętu elektronicznego, co w przeliczeniu na jednego mieszkańca daje blisko 12 kg elektrośmieci. Według badań Fixly duża część Polaków (30 proc. badanych) zauważa ten problem i jako motywację do naprawy zepsutych urządzeń wskazuje troskę o środowisko naturalne i chęć ograniczenia „produkcji” elektrośmieci.

Innym ważnym czynnikiem, który skłania nas do naprawiania jest wartość sentymentalna posiadanych przedmiotów. Dla 20% Polaków stanowi ona motywację do naprawy starych mebli, ubrań i obuwia lub innych przedmiotów, które mają dla nas szczególne znaczenie, a dzięki odpowiedniej renowacji lub przeróbkom mogą znowu odzyskać dawny blask i służyć nam jeszcze przez wiele lat.

- Większość z nas ma w domu rzeczy, których nie używa, bo są zepsute albo wymagają przeróbki lub renowacji. Wiele z nich ma dla nas wartość sentymentalną i nie chcemy się z nimi rozstawać. W ramach akcji „Nie kupuj – naprawiaj” pokazujemy idealne rozwiązanie, które nie tylko pozwala oszczędzić pieniądze, ale również wpływa pozytywnie na nasze środowisko. Na Fixly.pl można łatwo znaleźć fachowca, który naprawi pralkę, odświeży zużytą kanapę albo przerobi nasz ulubiony garnitur lub sukienkę. - Daniel Piątkowki, marketing manager w Fixly

Znalezienie fachowca na Fixly jest proste i wygodne. Wystarczy, że użytkownik doda zapytanie wybierając potrzebną usługę np. "Naprawa sprzętu AGD". Resztę robi za niego Fixly, które połączy zlecającego z fachowcami zainteresowanymi realizacją usługi. Na każde zapytanie odpowiedzi może udzielić do pięciu profesjonalistów. Średni czas oczekiwania na pierwszy kontakt ze strony wykonawcy w serwisie wynosi zaledwie 4 minuty.

Zanim użytkownik podejmie decyzję o wyborze, może porównać profile wykonawców. Znajdują się na nich wszystkie najważniejsze informacje o danej firmie czy specjaliście, w tym galeria zdjęć, opinie i średnia ocen wystawionych przez osoby, które wcześniej korzystały usług fachowca.

Nowej inicjatywie Fixly - „Nie kupuj – naprawiaj” towarzyszy kampania realizowana w internecie, radiu i w kinach. Na jej potrzeby wyprodukowano serię spotów nawiązujących do formuły TED talk. Ich bohaterami są przedmioty codziennego użytku m.in. stara kanapa, garnitur czy portfel, które dzięki Fixly mogą odzyskać dawny blask. Spoty będą emitowane na Facebooku, w serwisie YouTube i wybranych kinach studyjnych. Dodatkowo kampanię będzie wspierać sponsoring audycji poświęconych naprawianiu i ekologii emitowanych w stacjach radiowych należących do Grupy Agora. Koncepcję strategiczno-kreatywną kampanii przygotowała agencja Madogz. Serię spotów wyreżyserował Karol Tomaszewski. Za ich realizację odpowiadał dom produkcyjny Vidoq.

- Gdy do zrobienia jest reklama, która ma zniechęcać do kupowania, to od razu pojawia się uśmiech. Bo to już z założenia jest zaczepne, inne i w kontrze do większości reklam. To produkt jest tu lokomotywą. My tylko dorobiliśmy do niego dekoracje. - Tomasz Pastuszka, dyrektor kreatywny i prezes agencji Madogz

Źródło: Fixly.pl

www.fixly.pl

Dodatkowe informacje:

[1] The Global E-waste Monitor 2017

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sugestywny film na premierę nowego Jeepa Renegade’a i Compassa 4xe
Z okazji premiery nowych Jeepów marka zrealizowała film, na którym pokazuje, jak wyglądały testy Jeepa Renegade’a i Compassa 4xe. Ponadto marka ogłosiła, że salony Jeep dostępne są dla klientów za pośrednictwem aplikacji.
Dentsu z własną pasieką na dachu biurowca X2
Są jednym z największych sprzymierzeńców człowieka. Szacuje się, że dostarczane przez nie surowce stanowią 1/3 spożywanych posiłków, a globalna wartość ekonomiczna ich pracy wyceniana jest na 265 mln euro rocznie. Pszczoły, bo o nich mowa, zagościły właśnie na dachu siedziby Dentsu Aegis Network Polska.
Spółka VDX.tv, globalne przedsiębiorstwo prowadzące działalność w sektorze technologii reklamowych przekształcające sposób nawiązywania przez marki kontaktu z odpowiednimi odbiorcami, uruchomiła w dniu dzisiejszym inicjatywę polegającą na publikowaniu reklam społecznych (ang. Public Service Announcement, PSA) w postaci filmów, które pomogą zwiększyć świadomość...
Vanilla night&day z nowym logo
Polska marka odzieży nocnej Vanilla night&day przechodzi rebranding. Prezentuje logo w nowej odsłonie.
27 marca odbyła się video konferencja zorganizowana przez World Out of Home Organization, w której uczestniczyło 29 przedstawicieli organizacji i stowarzyszeń narodowych z branży OOH ze wszystkich kontynentów, w tym również przedstawiciel IGRZ. Tematem przewodnim były przewidywania co do skutków epidemii wirusa covid-19 dla społeczeństwa i dla biznesu na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764