logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Nie kupuj – naprawiaj” z Fixly.pl

  PR 17.02.2020, przeczytano 449 razy
ilustracja

Blisko połowa Polaków deklaruje, że zamiast kupować nowe przedmioty i urządzenia, stara się naprawić te już posiadane, dając im w ten sposób „drugie życie”. Zachęca do tego również Fixly, który w ramach kampanii „Nie kupuj – naprawiaj” zgromadził w jednej kategorii usługi związane z oddawaniem starych lub zepsutych sprzętów w ręce specjalistów od napraw.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_nie-kupuj-%E2%80%93-naprawiaj_-z-fixly.pl,385730,artykul.html

Od teraz w ramach nowej kategorii „Nie kupuj – naprawiaj” zebrano w jednym miejscu cieszące się coraz większą popularnością usługi związane z różnego rodzaju naprawami. W nowej kategorii znajdziemy zarówno serwis sprzętu elektronicznego i AGD, renowację mebli, okien i podłóg, a także najlepszych fachowców z zakresu naprawy obuwia, poprawek krawieckich i kaletnictwa. O wysokiej klasie specjalistów zarejestrowanych w „Nie kupuj – naprawiaj” świadczy fakt, że średnia ocena wszystkich wykonawców z tej kategorii to 4.9 (w pięciopunktowej skali).

Z badań przeprowadzonych przez serwis Fixly wraz z Kantar Polska wynika, że dla 60% Polaków główną motywacją do naprawy sprzętów są względy ekonomiczne. W zależności od rodzaju zepsutych przedmiotów jesteśmy skłonni wydać na naprawę nawet 20-30% ich wartości.

Na postawy konsumenckie wpływa również rosnąca świadomość ekologiczna. Polska generuje rocznie ponad 450 tys.[1] ton odpadów pochodzących ze zużytego sprzętu elektronicznego, co w przeliczeniu na jednego mieszkańca daje blisko 12 kg elektrośmieci. Według badań Fixly duża część Polaków (30 proc. badanych) zauważa ten problem i jako motywację do naprawy zepsutych urządzeń wskazuje troskę o środowisko naturalne i chęć ograniczenia „produkcji” elektrośmieci.

Innym ważnym czynnikiem, który skłania nas do naprawiania jest wartość sentymentalna posiadanych przedmiotów. Dla 20% Polaków stanowi ona motywację do naprawy starych mebli, ubrań i obuwia lub innych przedmiotów, które mają dla nas szczególne znaczenie, a dzięki odpowiedniej renowacji lub przeróbkom mogą znowu odzyskać dawny blask i służyć nam jeszcze przez wiele lat.

- Większość z nas ma w domu rzeczy, których nie używa, bo są zepsute albo wymagają przeróbki lub renowacji. Wiele z nich ma dla nas wartość sentymentalną i nie chcemy się z nimi rozstawać. W ramach akcji „Nie kupuj – naprawiaj” pokazujemy idealne rozwiązanie, które nie tylko pozwala oszczędzić pieniądze, ale również wpływa pozytywnie na nasze środowisko. Na Fixly.pl można łatwo znaleźć fachowca, który naprawi pralkę, odświeży zużytą kanapę albo przerobi nasz ulubiony garnitur lub sukienkę. - Daniel Piątkowki, marketing manager w Fixly

Znalezienie fachowca na Fixly jest proste i wygodne. Wystarczy, że użytkownik doda zapytanie wybierając potrzebną usługę np. "Naprawa sprzętu AGD". Resztę robi za niego Fixly, które połączy zlecającego z fachowcami zainteresowanymi realizacją usługi. Na każde zapytanie odpowiedzi może udzielić do pięciu profesjonalistów. Średni czas oczekiwania na pierwszy kontakt ze strony wykonawcy w serwisie wynosi zaledwie 4 minuty.

Zanim użytkownik podejmie decyzję o wyborze, może porównać profile wykonawców. Znajdują się na nich wszystkie najważniejsze informacje o danej firmie czy specjaliście, w tym galeria zdjęć, opinie i średnia ocen wystawionych przez osoby, które wcześniej korzystały usług fachowca.

Nowej inicjatywie Fixly - „Nie kupuj – naprawiaj” towarzyszy kampania realizowana w internecie, radiu i w kinach. Na jej potrzeby wyprodukowano serię spotów nawiązujących do formuły TED talk. Ich bohaterami są przedmioty codziennego użytku m.in. stara kanapa, garnitur czy portfel, które dzięki Fixly mogą odzyskać dawny blask. Spoty będą emitowane na Facebooku, w serwisie YouTube i wybranych kinach studyjnych. Dodatkowo kampanię będzie wspierać sponsoring audycji poświęconych naprawianiu i ekologii emitowanych w stacjach radiowych należących do Grupy Agora. Koncepcję strategiczno-kreatywną kampanii przygotowała agencja Madogz. Serię spotów wyreżyserował Karol Tomaszewski. Za ich realizację odpowiadał dom produkcyjny Vidoq.

- Gdy do zrobienia jest reklama, która ma zniechęcać do kupowania, to od razu pojawia się uśmiech. Bo to już z założenia jest zaczepne, inne i w kontrze do większości reklam. To produkt jest tu lokomotywą. My tylko dorobiliśmy do niego dekoracje. - Tomasz Pastuszka, dyrektor kreatywny i prezes agencji Madogz

Źródło: Fixly.pl

www.fixly.pl

Dodatkowe informacje:

[1] The Global E-waste Monitor 2017

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy travel vlog marki Žatecky - „Dobre Noviny z Czech”
Marka Žatecký zaprasza w podróż do Czech wraz z dwoma znanymi standuperami Michałem Kempą i Piotrem Szumowskim. W ramach nowego travel vloga standuperzy pokażą Czechy od dość nietypowej strony. Emisja „Dobrych Novin z Czech” ruszyła 6 sierpnia br.
W czasie kryzysu wzrosła rola komunikacji
W czasie kryzysu komunikacja i PR okazały się dla firm bezcenne, dlatego ich rola będzie rosła. Mimo to pandemia SARS-CoV-2 odbiła się na branży. Co trzecią agencję dotknęły obniżki wynagrodzeń, a zwolnienia – 39 proc. Najdotkliwiej ucierpiały małe podmioty – prawie co piąta mała agencja zanotowała aż 50-proc. spadek przychodów. Jednak mimo przejściowych...
„30 dni dookoła smaku” – kabanosy „Nasze Polskie” ruszają nad Bałtyk
Dwanaście nadmorskich kurortów odwiedzą w najbliższych tygodniach uczestnicy akcji samplingowej organizowanej przez Zakłady Mięsne „Silesia”. Rozdadzą oni 50 tysięcy próbek kabanosów Duda Specialite „Nasze Polskie” o smaku wieprzowym i drobiowym. Celem akcji jest przedstawienie konsumentom produktu i jego zalet oraz budowa pozytywnego...
Idea Productions Poland z kolejną realizacją dla branży finansowej
Nie ma wątpliwości, iż obecnie na znaczeniu zyskują narzędzia online. Innowacje w tym zakresie wdrażane są coraz chętniej w wielu branżach, zapewniając tym samym nie tylko ciągłość funkcjonowania, lecz również i rozwoju w świecie biznesu. Jest to szczególnie przydatne w tych organizacjach rynkowych, których działalność statutowa wymaga cyklicznych...
Samochodem przez Auto Skyway Festival
Świetlny pokaz motocross, szpaler fontann i projekcja na gigantycznych głowach, astronomiczny mapping na balonie czy kilkudziesięciometrowa instalacja z ekranów LED – te i wiele innych instalacji z zakresu sztuki światła czekają na zmotoryzowanych widzów „Auto Skyway Festival. Lotnisko. Toruń. Województwo Kujawsko-Pomorskie.”. Festiwal odbędzie...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764