logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Nie tamujmy rzek, niech płyną” apeluje WWF Polska

  PR 04.03.2020, przeczytano 916 razy
ilustracjastrzałka

Tamy niszczą środowisko naturalne i przyczyniają się do wyginięcia ryb, ptaków i ssaków. Niestety, nadal aż 75 proc. Polaków uważa, że tamy ochronią nas przed powodzią, a niemal połowa wierzy, że nie szkodzą środowisku naturalnemu. Ambasadorem kampanii został dinozaur polskich rzek - jesiotr ostronosy. 4-metrowa makieta przedstawiciela tego gatunku – w skali 1:1 z czasów gdy jesiotry pływały w Wiśle -  jeździć będzie po Polsce i zachęcać Polaków do podpisania się pod apelem do Premiera Mateusza Morawieckiego o ostateczną rezygnację z budowy tamy w Siarzewie oraz kolejnych zapór na polskich rzekach. Apel wskazuje również na pilną potrzebę analizy efektywności istniejących tam i rozbiórkę tych, które straciły już znaczenie gospodarcze, a stanowią zagrożenie dla ludzi i przyrody. Petycję może podpisać każdy na godzinadlaziemi.pl. Za kreację kampanii odpowiada Keino Grupa, a działania Public Relations koordynuje agencja First Aid Communication.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_nie-tamujmy-rzek%2C-niech-plyna_-apeluje-wwf-polska,385929,artykul.html

Fundacja WWF Polska zdecydowała, aby w swojej największej akcji ekologicznej poruszyć temat destrukcyjnego wpływu tam na środowisko – głośno powiedzieć, że tamy pogłębiają problem suszy i nie ratują przed powodziami, co więcej niszczą środowisko naturalne, przyczyniają się do wyginięcia ryb, ptaków i  ssaków. Tegoroczna akcja Godzina dla Ziemi WWF ma przekonać opinię publiczną, że najkorzystniejsza dla ludzi i przyrody jest renaturalizacja przekształconych przez człowieka rzek oraz ochrona tych dziko płynących, które mają nieoceniony wpływ na walkę ze skutkami zmiany klimatu. Doświadczenia związane z użytkowaniem zapór na całym świecie potwierdzają te fakty. Najnowszy raport WWF Polska udowadnia nieopłacalność finansową oraz destrukcyjny wpływ na środowisko nowo planowanej tamy w Siarzewie.

Kampania realizuje strategię Fundacji WWF Polska w oparciu o raport „2050. Polska dla Pokoleń” opracowany przez Boston Consulting Group.

Ambasadorem akcji został „dinozaur”

Jesiotr ostronosy to gatunek ryby, który jeszcze niedawno występował w Polsce. Przetrwał niemal w niezmienionej formie od okresu jurajskiego, a więc od około 200 mln lat, aż do momentu budowy w latach 60. stopnia wodnego Włocławek na dolnej Wiśle, który doprowadził do wymarcia wielu gatunków ryb wędrownych górnej Wisły. Jesiotry zamieszkujące największe rzeki w Polsce: Wisłę i Odrę, osiągały rozmiary dziś niewyobrażalne - ostatni odłowiony w Polsce w 1965 roku pod Chełmnem jesiotr, mierzył prawie trzy metry i ważył 135 kg.

To tamy na Wiśle i Odrze oraz na rzekach krajów nadbałtyckich doprowadziły do wymarcia jesiotra ostronosego w całym basenie Morza Bałtyckiego. Dziś podejmowane są próby reintrodukcji tego gatunku do europejskich rzek, ale budowa kolejnej tamy na dolnej Wiśle lub Odrze zaprzepaści szansę powrotu jesiotra do polskich wód.

Ryby słodkowodne to jedna z najbardziej zagrożonych wyginięciem grup zwierząt na świecie: według kryteriów Międzynarodowej Unii Ochrony Przyrody (IUCN) spośród 27 gatunków, aż 25 (93 proc.) posiada status zagrożonych wyginięciem lub bliskich zagrożenia.

Przedstawiciele WWF Polska, razem z 4-metrowym modelem jesiotra, w marcu ruszą w Polskę, aby spotkać się z wojewodami, którzy odpowiadają za zabezpieczenia przeciwpowodziowe oraz kierują działalnością w zakresie zapobiegania zagrożeniom środowiska na terenie danego województwa, aby przekonać ich do podjęcia działań na rzecz ratowania ekosystemów płynących rzek.

Źródło: First Aid Communication

www.first-aid.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Herbapol odświeża markę: rebranding i nowy logotyp
Herbapol, producent produktów ziołowych, ogłasza strategiczną zmianę w swojej linii kosmetyków. Firma postanowiła skupić się na eksponowaniu silnej i wiarygodnej marki Herbapol, rezygnując z submarki Polana. Zmiana ta jest efektem dogłębnych badań rynkowych i ma na celu wzmocnienie zaufania konsumentów oraz podkreślenie najwyższej jakości produktów...
Kampanie programmatic DOOH z platformą Display&Video360
AMS, Salestube i Value Media zrealizowały pierwsze kampanie programmatic DOOH za pośrednictwem platformy Display&Video360
Logo Superbet koszulkach Górnika Zabrze
Nowa, dwuletnia umowa, w ramach której logo Superbet znajdzie się na froncie koszulki Górnika Zabrze to ukoronowanie udanej współpracy w poprzednich trzech latach. – Chcemy razem budować wielkiego Górnika. Widzimy, że klub zmierza w dobrym kierunku i dlatego zdecydowaliśmy się jeszcze mocniej zaangażować w ten sponsoring – podkreśla Łukasz...
Premiera Danio Jogurt Pitny ze wsparciem Altavia Kamikaze + K2
Agencja Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg na koncept i realizację kreatywno-strategicznych działań aktywacyjnych związanych z launchem nowego produktu w portfolio Danone - Danio Jogurt Pitny.
Moc równowagi w kampanii Energi Obrót
Fotobalkonika, magazyny energii czy pompy ciepła – to tylko kilka z wielu produktów okołoenergetycznych, które w swojej ofercie posiada Energa Obrót. Spółka 15 lipca rozpoczyna nową kampanię świadomościowo-produktową sygnowaną hasłem Moc równowagi w Twoim ekosystemie. Kampania potrwa do końca października. Jej...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764