logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Nie tamujmy rzek, niech płyną” apeluje WWF Polska

  PR 04.03.2020, przeczytano 976 razy
ilustracjastrzałka

Tamy niszczą środowisko naturalne i przyczyniają się do wyginięcia ryb, ptaków i ssaków. Niestety, nadal aż 75 proc. Polaków uważa, że tamy ochronią nas przed powodzią, a niemal połowa wierzy, że nie szkodzą środowisku naturalnemu. Ambasadorem kampanii został dinozaur polskich rzek - jesiotr ostronosy. 4-metrowa makieta przedstawiciela tego gatunku – w skali 1:1 z czasów gdy jesiotry pływały w Wiśle -  jeździć będzie po Polsce i zachęcać Polaków do podpisania się pod apelem do Premiera Mateusza Morawieckiego o ostateczną rezygnację z budowy tamy w Siarzewie oraz kolejnych zapór na polskich rzekach. Apel wskazuje również na pilną potrzebę analizy efektywności istniejących tam i rozbiórkę tych, które straciły już znaczenie gospodarcze, a stanowią zagrożenie dla ludzi i przyrody. Petycję może podpisać każdy na godzinadlaziemi.pl. Za kreację kampanii odpowiada Keino Grupa, a działania Public Relations koordynuje agencja First Aid Communication.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_nie-tamujmy-rzek%2C-niech-plyna_-apeluje-wwf-polska,385929,artykul.html

Fundacja WWF Polska zdecydowała, aby w swojej największej akcji ekologicznej poruszyć temat destrukcyjnego wpływu tam na środowisko – głośno powiedzieć, że tamy pogłębiają problem suszy i nie ratują przed powodziami, co więcej niszczą środowisko naturalne, przyczyniają się do wyginięcia ryb, ptaków i  ssaków. Tegoroczna akcja Godzina dla Ziemi WWF ma przekonać opinię publiczną, że najkorzystniejsza dla ludzi i przyrody jest renaturalizacja przekształconych przez człowieka rzek oraz ochrona tych dziko płynących, które mają nieoceniony wpływ na walkę ze skutkami zmiany klimatu. Doświadczenia związane z użytkowaniem zapór na całym świecie potwierdzają te fakty. Najnowszy raport WWF Polska udowadnia nieopłacalność finansową oraz destrukcyjny wpływ na środowisko nowo planowanej tamy w Siarzewie.

Kampania realizuje strategię Fundacji WWF Polska w oparciu o raport „2050. Polska dla Pokoleń” opracowany przez Boston Consulting Group.

Ambasadorem akcji został „dinozaur”

Jesiotr ostronosy to gatunek ryby, który jeszcze niedawno występował w Polsce. Przetrwał niemal w niezmienionej formie od okresu jurajskiego, a więc od około 200 mln lat, aż do momentu budowy w latach 60. stopnia wodnego Włocławek na dolnej Wiśle, który doprowadził do wymarcia wielu gatunków ryb wędrownych górnej Wisły. Jesiotry zamieszkujące największe rzeki w Polsce: Wisłę i Odrę, osiągały rozmiary dziś niewyobrażalne - ostatni odłowiony w Polsce w 1965 roku pod Chełmnem jesiotr, mierzył prawie trzy metry i ważył 135 kg.

To tamy na Wiśle i Odrze oraz na rzekach krajów nadbałtyckich doprowadziły do wymarcia jesiotra ostronosego w całym basenie Morza Bałtyckiego. Dziś podejmowane są próby reintrodukcji tego gatunku do europejskich rzek, ale budowa kolejnej tamy na dolnej Wiśle lub Odrze zaprzepaści szansę powrotu jesiotra do polskich wód.

Ryby słodkowodne to jedna z najbardziej zagrożonych wyginięciem grup zwierząt na świecie: według kryteriów Międzynarodowej Unii Ochrony Przyrody (IUCN) spośród 27 gatunków, aż 25 (93 proc.) posiada status zagrożonych wyginięciem lub bliskich zagrożenia.

Przedstawiciele WWF Polska, razem z 4-metrowym modelem jesiotra, w marcu ruszą w Polskę, aby spotkać się z wojewodami, którzy odpowiadają za zabezpieczenia przeciwpowodziowe oraz kierują działalnością w zakresie zapobiegania zagrożeniom środowiska na terenie danego województwa, aby przekonać ich do podjęcia działań na rzecz ratowania ekosystemów płynących rzek.

Źródło: First Aid Communication

www.first-aid.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Saatchi & Saatchi z urodzinową kampanią OBI
Ruszyła ogólnopolska kampania urodzinowa OBI pod hasłem „27. urodziny OBI”. Za strategię oraz koncepcję kreatywną odpowiada agencja Saatchi & Saatchi. Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się agencja Zenith, a za działania w obszarze Paid Social odpowiada Performics. Wszystkie agencje należą do Publicis Groupe.
Drink with Pride - antydyskryminacyjna kampania Waterdrop
Z okazji Miesiąca Dumy marka Waterdrop już po raz kolejny prezentuje limitowaną kolekcję stworzoną z myślą o celebracji różnorodności i wsparciu społeczności LGBTQIA+. Tegoroczna edycja kampanii „Drink with Pride” obejmuje szklaną butelkę Rainbow oraz Celebration Box. Waterdrop współpracuje z organizacjami Outright International oraz Queer Legal Futures,...
Becherovka odświeża oprawę wizualną z Hand Made
Becherovka stawia na nową oprawę graficzną w komunikacji na polskim rynku. Za opracowanie materiałów wspierających obecność marki odpowiada agencja Hand Made.
L’Oréal promuje refille
Grupa L'Oréal, światowy lider branży beauty, rozpoczęła swoją pierwszą globalną kampanię #JoinTheRefillMovement, obejmującą wiele marek, kategorii i kanałów dystrybucji. Jej celem jest zachęcenie konsumentów, by traktowali refille jako nowy element codziennej rutyny pielęgnacyjnej, tym samym wspierając bardziej zrównoważone podejście do...
PayPo i Sinsay łączą siły w muralowej kampanii
PayPo kontynuuje współpracę z marką Sinsay - jednym z najszybciej rozwijających się brandów w Europie, który dziś w swoim asortymencie ma już nie tylko odzież, ale też bogaty wachlarz dodatków, w tym m.in. elementy wyposażenia wnętrz czy linię kosmetyków do makijażu i pielęgnacji. W ramach kampanii realizowanej pod hasłem „Poczuj lato, poczuj swoją Aurę”, marki...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764