logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Obudź się! Uwaga=życie” - kampania ZDM

  PR 07.10.2019, przeczytano 458 razy
ilustracjastrzałka

Kampania społeczna Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie „Obudź się! Uwaga=życie” ma na celu poprawę bezpieczeństwa seniorów na warszawskich drogach. Ubiegłoroczne statystyki, opublikowane przez ZDM, pokazały, że osoby po 60. roku życia to grupa najbardziej narażona na ryzyko wypadku. Uważność na drodze – to jeden z fundamentalnych czynników, mających wpływ na bezpieczeństwo.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_obudz-sie%21-uwaga%3Dzycie_---kampania-zdm,384236,artykul.html

Jak wynika z danych Zarząd Dróg Miejskich, w 2018 roku najczęstszymi przyczynami wypadków z udziałem pieszych-seniorów na warszawskich drogach są nieudzielenie pierwszeństwa na przejściu dla pieszych (60,3 proc.) i nieprawidłowe cofanie pojazdów (16,8 proc.). Seniorzy najczęściej przyczyniają się do wypadków przekraczając jezdnię w miejscu niedozwolonym (14 proc.). Najwięcej wypadków z udziałem osób starszych w 2018 r. wydarzyło się w kwietniu, maju i październiku.

- Najnowsza statystyka wypadków z udziałem pieszych za 2019 rok, przygotowana przez Biuro Polityki Mobilności i Transportu, jest również alarmująca – liczba śmiertelnych wypadków z udziałem pieszych w Warszawie utrzymuje się na podobnym poziomie w porównaniu do ubiegłego roku, ale w skali kraju jest wyższa niż rok temu. Wypadki z pieszymi na stołecznych drogach to ponad połowa ogólnej liczby wypadków w 2019 roku – mówi Michał Domaradzki, Dyrektor Biura Polityki Mobilności i Transportu.

Chodzenie utartymi ścieżkami, przechodzenie na czerwonym świetle, czy nieustąpienie pierwszeństwa: lista przewinień zarówno pieszych, jak i kierowców jest długa. Jedno jest pewne: wszystkie te drobne wykroczenia i złe nawyki stwarzają ryzyko utraty życia. Będziemy prowadzili działania, skierowane zarówno do kierowców i seniorów, które „obudzą” obydwie grupy. Uważność, wzajemne zrozumienie i odpowiedzialność wszystkich użytkowników drogi to stan do którego chcielibyśmy dążyć, a także nasze największe wyzwanie komunikacyjne.

- Przeprowadzanie audytów bezpieczeństwa, doświetlanie przejść dla pieszych, budowanie sygnalizacji świetlnych, czy naprawa dróg – to wszystko działania niezbędne dla poprawy bezpieczeństwa. Fundamentalną jest jednak zmiana świadomości i postaw – to dzięki wrażliwości, uwadze i odpowiedzialności użytkowników drogi, infrastruktura miejska w pełni zyskuje na wartości i zaczyna pełnić pożądaną funkcję – mówi Łukasz Puchalski, Dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie. - To bardzo ważna dla nas kampania – ubiegłoroczne statystyki ukazały ponurą rzeczywistość – w 2018 roku na stołecznych drogach aż 75 proc. ofiar śmiertelnych wśród pieszych stanowili seniorzy. O bezpieczeństwie będziemy mogli mówić dopiero wtedy, kiedy będzie istniała świadomość zagrożeń.

W kampanii wykorzystane zostaną narzędzia komunikacyjne, mające na celu dotarcie do kierowców i seniorów: nasza kampania to nie tylko działania medialne i spoty, to także długofalowe działania poprzez które będziemy chcieli dotrzeć do seniorów. To spotkania na uniwersytetach trzeciego wieku, w klubach seniora. Chcemy dotrzeć do osób starszych za pośrednictwem miejsc, w których bywają najczęściej. Dużą rolę odgrywa także Kościół; za pośrednictwem warszawskich parafii będziemy informowali seniorów o zagrożeniach na drodze.

Działania w ramach kampanii przewidziane są do końca lutego 2020 roku. Więcej informacji: www.kampaniaobudzsie.pl

Źródło: Zarząd Dróg Miejskich

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764