logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„OK Google...” - codzienna dawka pozytywnych wiadomości

  PR 04.06.2020, przeczytano 859 razy
ilustracja

Na dobre wieści wszyscy czekają nie tylko w czasach zagrożenia czy kryzysu. Odnajdywanie konstruktywnych historii i popularyzowanie dziennikarskich relacji o tym, jak rozwiązywane są ważne problemy społeczne to cel nowego projektu Google Polska oraz Outriders. Już dziś użytkownicy Asystenta Google, dzięki prostej komendzie  „OK Google, powiedz mi coś dobrego”, mogą usłyszeć streszczenia artykułów opowiadających o ludziach oraz rozwiązaniach, dzięki którym świat zmienia się na lepsze.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_ok-google..._---codzienna-dawka-pozytywnych-wiadomosci,387298,artykul.html

Lekcje ograniczania zużycia wody z Kapsztadu, aplikacja przypominająca grę Pokemon Go ratująca lasy Indonezji czy techniki Aborygenów powstrzymujące pożary w Australii, to tylko niektóre z inspirujących inicjatyw na rzecz rozwiązywania problemów społeczności i świata, o których już teraz można dowiedzieć się korzystając z Asystenta Google. Wystarczy uruchomić Asystenta (np. powiedzieć  „OK Google” lub przytrzymać przycisk ekranu głównego smartfona) i wymówić jedną z komend: „powiedz mi coś dobrego” lub  „powiedz mi dobre wiadomości”, by usłyszeć po polsku streszczenia pozytywnych newsów publikowanych przez media z całego świata.

Polska jest trzecim krajem, po Stanach Zjednoczonych i Francji, w którym została udostępniona ta funkcja Asystenta Google. Za wybór i opracowanie artykułów odpowiada zespół Outriders, niezależnego projektu dziennikarskiego, który skupia się na relacjonowaniu wydarzeń zagranicznych oraz objaśnianiu skomplikowanych zjawisk zachodzących w świecie. Materiały przygotowywane przez Outriders powstają w duchu tzw. „dziennikarstwa rozwiązań” (ang. solutions journalism), czyli sposobu informowania o wydarzeniach na świecie kładącego nacisk na rozwiązywanie problemów i pomagającego przełamać niemoc związaną z  natłokiem negatywnych wiadomości.

Jakub Górnicki, współzałożyciel Outriders, który udziela swojego głosu w projekcie, mówi - To wielki eksperyment na platformie, która jest przyszłością dla wszystkich mediów. Interfejsy dźwiękowe to kolejny etap dostosowywania się dziennikarstwa do tego, gdzie chcą być nasi odbiorcy. A w tym wszystkim możemy dostarczać konstruktywne informacje z całego świata. Traktujemy tę współpracę jako coś, co przyniesie zarówno wiele dobrego słuchaczom jak i twórcom, gdyż lepiej zrozumiemy jak tworzyć treści w taki sposób.

Asystent Google zadebiutował w Polsce półtora roku temu - powstał z myślą o pomaganiu użytkownikom w wykonywaniu codziennych czynności i łatwiejszym dostępie do informacji każdego dnia.

- Wieści ze świata od zawsze stanowiły niezbędny element naszego życia, a obecnie czytamy, oglądamy i słuchamy więcej informacji niż kiedykolwiek wcześniej. Czasem można mieć wrażenie, że stykamy się tylko z negatywnymi wiadomościami. Współpracując z Outriders przy uruchomieniu w Polsce funkcji  „Powiedz mi coś dobrego” pokazujemy, że technologia może pomóc odnajdywać i promować inspirujące, dobre wiadomości - mówi Adam Malczak z Google Polska.

Dobre wiadomości będą przygotowywane przez zespół Outriders i dodawane systematycznie do Asystenta Google kilka razy w tygodniu. Informacje pochodzą   z rzetelnych i zweryfikowanych źródeł, a po odtworzeniu zapowiedzi Asystent umożliwi przejście do oryginalnego artykułu.

Źródło: Outriders

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764