logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„OK Google...” - codzienna dawka pozytywnych wiadomości

  PR 04.06.2020, przeczytano 855 razy
ilustracja

Na dobre wieści wszyscy czekają nie tylko w czasach zagrożenia czy kryzysu. Odnajdywanie konstruktywnych historii i popularyzowanie dziennikarskich relacji o tym, jak rozwiązywane są ważne problemy społeczne to cel nowego projektu Google Polska oraz Outriders. Już dziś użytkownicy Asystenta Google, dzięki prostej komendzie  „OK Google, powiedz mi coś dobrego”, mogą usłyszeć streszczenia artykułów opowiadających o ludziach oraz rozwiązaniach, dzięki którym świat zmienia się na lepsze.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_ok-google..._---codzienna-dawka-pozytywnych-wiadomosci,387298,artykul.html

Lekcje ograniczania zużycia wody z Kapsztadu, aplikacja przypominająca grę Pokemon Go ratująca lasy Indonezji czy techniki Aborygenów powstrzymujące pożary w Australii, to tylko niektóre z inspirujących inicjatyw na rzecz rozwiązywania problemów społeczności i świata, o których już teraz można dowiedzieć się korzystając z Asystenta Google. Wystarczy uruchomić Asystenta (np. powiedzieć  „OK Google” lub przytrzymać przycisk ekranu głównego smartfona) i wymówić jedną z komend: „powiedz mi coś dobrego” lub  „powiedz mi dobre wiadomości”, by usłyszeć po polsku streszczenia pozytywnych newsów publikowanych przez media z całego świata.

Polska jest trzecim krajem, po Stanach Zjednoczonych i Francji, w którym została udostępniona ta funkcja Asystenta Google. Za wybór i opracowanie artykułów odpowiada zespół Outriders, niezależnego projektu dziennikarskiego, który skupia się na relacjonowaniu wydarzeń zagranicznych oraz objaśnianiu skomplikowanych zjawisk zachodzących w świecie. Materiały przygotowywane przez Outriders powstają w duchu tzw. „dziennikarstwa rozwiązań” (ang. solutions journalism), czyli sposobu informowania o wydarzeniach na świecie kładącego nacisk na rozwiązywanie problemów i pomagającego przełamać niemoc związaną z  natłokiem negatywnych wiadomości.

Jakub Górnicki, współzałożyciel Outriders, który udziela swojego głosu w projekcie, mówi - To wielki eksperyment na platformie, która jest przyszłością dla wszystkich mediów. Interfejsy dźwiękowe to kolejny etap dostosowywania się dziennikarstwa do tego, gdzie chcą być nasi odbiorcy. A w tym wszystkim możemy dostarczać konstruktywne informacje z całego świata. Traktujemy tę współpracę jako coś, co przyniesie zarówno wiele dobrego słuchaczom jak i twórcom, gdyż lepiej zrozumiemy jak tworzyć treści w taki sposób.

Asystent Google zadebiutował w Polsce półtora roku temu - powstał z myślą o pomaganiu użytkownikom w wykonywaniu codziennych czynności i łatwiejszym dostępie do informacji każdego dnia.

- Wieści ze świata od zawsze stanowiły niezbędny element naszego życia, a obecnie czytamy, oglądamy i słuchamy więcej informacji niż kiedykolwiek wcześniej. Czasem można mieć wrażenie, że stykamy się tylko z negatywnymi wiadomościami. Współpracując z Outriders przy uruchomieniu w Polsce funkcji  „Powiedz mi coś dobrego” pokazujemy, że technologia może pomóc odnajdywać i promować inspirujące, dobre wiadomości - mówi Adam Malczak z Google Polska.

Dobre wiadomości będą przygotowywane przez zespół Outriders i dodawane systematycznie do Asystenta Google kilka razy w tygodniu. Informacje pochodzą   z rzetelnych i zweryfikowanych źródeł, a po odtworzeniu zapowiedzi Asystent umożliwi przejście do oryginalnego artykułu.

Źródło: Outriders

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764