logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Paszporty wolności” - nowa inicjatywa Telewizji Polskiej

  PR 03.12.2021, przeczytano 645 razy
ilustracjastrzałka
Ida Nowakowska na briefingu dotyczącym "Paszportów wolności" Fot. J. Bogacz

„Paszporty wolności” to wyjątkowy projekt Zarządu Telewizji Polskiej, którego celem jest przywrócenie pamięci i zasłużonego miejsca w historii jej nieznanym bohaterom, dla których patriotyzm, odwaga i prawda były jedynym słusznym wyborem w czasach walki z systemem komunistycznym w powojennej Polsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_paszporty-wolnosci_---nowa-inicjatywa-telewizji-polskiej,394006,artykul.html

- Cykl „Paszporty wolności” TVP to nowa inicjatywa Telewizji Polskiej, która doskonale wpisuje się w obchody 40-lecia wprowadzenia stanu wojennego. Wiąże się z powrotem zainteresowania epoką komunizmu w Polsce. Na nowo poznajemy historię tamtego czasu. „Solidarność” to nie tylko kilkanaście nazwisk, ale ogromny ruch społeczny. Ci ludzie, cisi bohaterowie, którzy walczyli, ponosili ogromną cenę. Oni nie szli po władzę, a po wolność. Swoim życiem uwiarygadniali swoją działalność. „Paszporty wolności” mają dwa cele. Po pierwsze wymazywanie białych plam historii. Chcemy, by kolejne pokolenia poznały te osoby i się na nich wzorowały. Drugi cel to realna pomoc dla naszych bohaterów. Każde społeczeństwo powinno pamiętać o weteranach, otaczać te osoby troską, by im niczego nie brakowało – powiedział Mateusz Matyszkowicz, Członek Zarządu TVP.

Uczestnicy „Paszportów wolności” zostali wyłonieni dzięki zaangażowaniu: NSZZ „Solidarność”, Instytutu Pamięci Narodowej, Stowarzyszenia „Godność” oraz Stowarzyszenia Wolnego Słowa. Celem było odnalezienie zasłużonych działaczy antykomunistycznego podziemia działających w latach 80., którzy z różnych powodów pozostali w cieniu, a walczyli o wolną Polskę. Istotna jest też pamięć o tych, którzy odeszli w zapomnieniu.

Nagłośnienie ich zasług, przedstawienie prawdy historycznej i ich poświęcenie dla sprawy jest główną idea tego projektu.

Telewizja Polska od poniedziałku, 29 listopada do soboty, 11 grudnia wyemituje w TVP Historia cykl reportaży w reżyserii Sławomira Koehlera. Widzowie w 13 – odcinkowym cyklu pt. „Paszporty wolności” poznają losy: Wiesława Bielińskiego, Stanisława Fudakowskiego, Bolesława Jabłońskiego, Leszka Jaranowskiego, Kazimierza Juliana Kaczora, Przemysława Miśkiewicza, Tomasza Moszczaka, Czesława Nowaka, Wojciecha Ryszarda Skowrona, Tadeusza Świerczewskiego, Janiny Wehrstein, Zdzisława Złotkowskiego i  Konrada Zbrożka.

Gala podczas której zostaną uhonorowani uczestnicy cyklu odbędzie się w sobotę, 4 grudnia w Telewizji Polskiej.

Źródło: TVP S.A.

www.tvp.pl

Dodatkowe informacje:

Sponsorami „Paszportów Wolności” są: Fundacja Enea, PKN Orlen, PZU S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

RMF FM najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2022 roku
W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez RMF FM. Stację w 2022 roku zacytowano łącznie 23,1 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów (IMM), autor cyklicznego raportu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Wirtualna Polska z wynikiem 22,6 tys. odniesień w innych tytułach zajęła drugie miejsce...
AI generuje już teksty o takiej samej wartości jak te tworzone przez ludzi
Model językowy w trzy sekundy nauczy się sposobu mówienia danej osoby, a potem wypowie dowolny komunikat jej głosem i z jej emocjami. Najprawdopodobniej w takim kierunku rozwiną się algorytmy generujące dziś komunikaty tekstowe o walorach równoznacznych z tymi, które tworzą ludzie. Choć technologia przynosi wiele korzyści, związanych np. z łatwiejszą komunikacją ze sztuczną...
Mediowe sąsiedztwo reklamy online, a postrzeganie marki
23 stycznia MAGNA Media Trials, we współpracy z Channel Factory opublikowały wyniki badania Quantifying the Grey: The Nuances of Questionable Content dotyczącego wątpliwych treści w reklamie online i ich wpływu na postrzeganie marki.
Nowa odsłona programu „Halo Polacy”
„Halo Polacy” to program o Polakach przebywających w różnych zakątkach świata. Niedawno zadebiutował w serwisie WP Turystyka, w lutym rozpoczęła się emisja kolejnych odcinków przygotowanych w nowej oprawie.
Grupa PMPG kontynuuje horyzontalny rozwój serwisu wprost.pl. Strategia na rok 2023 zakłada koncentrację wydawcy zarówno na bieżących tematach polityczno-gospodarczych, jak i tematyce zdrowotnej czy lifestylowej. Kluczowy w tym obszarze jest segment zdrowia i odżywiania. Uruchomiony w drugiej połowie 2022 roku serwis dom.wprost.pl jest najnowszą domeną tematyczną wydawcy, która...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764