logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Patrz. Słuchaj. Reaguj” – kampania społeczna Stowarzyszenia Otwarte Drzwi

  PR 21.02.2018, przeczytano 428 razy
ilustracjastrzałka

W nowej kampanii społecznej Stowarzyszenie Otwarte Drzwi zwraca uwagę na dramat osób z niepełnosprawnością intelektualną.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_patrz.-sluchaj.-reaguj_-%E2%80%93-kampania-spoleczna-stowarzyszenia-otwarte-drzwi,35532,artykul.html

Pomysł spotu odwołuje się do symboliki trzech mądrych małp i japońskiego przysłowia „nie widzę nic złego, nie słyszę nic złego, nie mówię nic złego”. Tyle że uwspółcześnionej za pomocą emoji. Porozumiewając się językiem młodych, 180heartbeats chce ich uczulić na problem agresji wobec osób z niepełnosprawnością intelektualną. Czarno-biały film to historia chłopaka z zespołem Downa, którego w centrum handlowym szarpie i dręczy opiekun. Liczni świadkowie tej sceny przechodzą i nie reagują. Odwracają głowy i uciekają w swoje telefony. Dlatego ich zachowanie jest piętnowane emoji małpki, które zasłania  twarz. W ten sposób twórcy kampanii chcą zwrócić uwagę na obojętność wobec agresji i dramatów osób z niepełnosprawnością. Przestrzegają, że obojętność jest rodzajem współczesnej niedojrzałości.

W Polsce jest prawie pół miliona osób z niepełnosprawnością intelektualną. Badania wskazują, że od dwóch do pięciu razy częściej są ofiarami przemocy niż osoby pełnosprawne. Najczęściej też doświadczają przemocy ze strony bliskich czy opiekunów. Wiele ofiar nie może się bronić, bo albo są na to zbyt słabe i zależne od sprawców albo i tak  nikt im nie uwierzy. Natomiast system pomocy społecznej w Polsce jest zbyt słaby, by temu przeciwdziałać.

Spot, który przygotowała 180 można zobaczyć w kanałach społecznościowych (Facebook, Youtube):

Reżyseria: Mikołaj Sadowski
Operator: Bartosz Piotrowski
Muzyka: Maciek Dobrowolski
Realizator dźwięku: Michał Gorczyca
Kolor: Anna Sujka
Animacja: Mikołaj Sadowski
Produkcja: F25

Źródło: 180heartbeats + JUNG v MATT

www.180hb.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Xylodex gasi katar - kampania Polpharmy od Opus B
Wystartowała kolejna kampania telewizyjna Polpharmy przygotowana przez Opus B.
Aktualizacje oprogramowania Nikon Z 7, Nikon Z 6 oraz Z 50 formatu DX
Firma Nikon ogłosiła publikację wersji 3.00 oprogramowania pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych Nikon Z 7 i Nikon Z 6 oraz wersji 1.10 oprogramowania aparatu bezlusterkowego Z 50 formatu DX. Uaktualnienia oprogramowania wprowadzają szereg udoskonaleń dotychczasowych funkcji, poszerzając możliwości aparatów bezlusterkowych z serii Z.
Konferencja Autodesk Media & Entertainment Day - gry, filmy, reklama
Jeśli Twoja codzienność to produkcja wideo, tworzenie grafiki użytkowej, środowisk wirtualnej rzeczywistość, scenerii i postaci gier komputerowych – weź udział w konferencji Autodesk M&E Day.
Aleksandra Monczak stanęła na czele grupy biznesowej
Aleksandra Monczak, account director w VMLY&R, zarządza teraz nową grupę biznesową. Do jej obowiązków należy obecnie kierowanie pracą zespołu accountów oraz koordynowanie projektów dla klientów z branży technologicznej (Samsung i T-Mobile) oraz lidera rynku żywności dla niemowląt i dzieci - firmy Nutricia.
Coś nie gra w Twoim uśmiechu? Kampania reklamowa Enel-med
Marka enel-med stomatologia ruszyła z ogólnopolską kampanią reklamową usług implantologicznych i protetycznych. Za koncepcję i opracowanie kampanii odpowiada Lotna.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764