logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Patrz. Słuchaj. Reaguj” – kampania społeczna Stowarzyszenia Otwarte Drzwi

  PR 21.02.2018, przeczytano 933 razy
ilustracjastrzałka

W nowej kampanii społecznej Stowarzyszenie Otwarte Drzwi zwraca uwagę na dramat osób z niepełnosprawnością intelektualną.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_patrz.-sluchaj.-reaguj_-%E2%80%93-kampania-spoleczna-stowarzyszenia-otwarte-drzwi,35532,artykul.html

Pomysł spotu odwołuje się do symboliki trzech mądrych małp i japońskiego przysłowia „nie widzę nic złego, nie słyszę nic złego, nie mówię nic złego”. Tyle że uwspółcześnionej za pomocą emoji. Porozumiewając się językiem młodych, 180heartbeats chce ich uczulić na problem agresji wobec osób z niepełnosprawnością intelektualną. Czarno-biały film to historia chłopaka z zespołem Downa, którego w centrum handlowym szarpie i dręczy opiekun. Liczni świadkowie tej sceny przechodzą i nie reagują. Odwracają głowy i uciekają w swoje telefony. Dlatego ich zachowanie jest piętnowane emoji małpki, które zasłania  twarz. W ten sposób twórcy kampanii chcą zwrócić uwagę na obojętność wobec agresji i dramatów osób z niepełnosprawnością. Przestrzegają, że obojętność jest rodzajem współczesnej niedojrzałości.

W Polsce jest prawie pół miliona osób z niepełnosprawnością intelektualną. Badania wskazują, że od dwóch do pięciu razy częściej są ofiarami przemocy niż osoby pełnosprawne. Najczęściej też doświadczają przemocy ze strony bliskich czy opiekunów. Wiele ofiar nie może się bronić, bo albo są na to zbyt słabe i zależne od sprawców albo i tak  nikt im nie uwierzy. Natomiast system pomocy społecznej w Polsce jest zbyt słaby, by temu przeciwdziałać.

Spot, który przygotowała 180 można zobaczyć w kanałach społecznościowych (Facebook, Youtube):

Reżyseria: Mikołaj Sadowski
Operator: Bartosz Piotrowski
Muzyka: Maciek Dobrowolski
Realizator dźwięku: Michał Gorczyca
Kolor: Anna Sujka
Animacja: Mikołaj Sadowski
Produkcja: F25

Źródło: 180heartbeats + JUNG v MATT

www.180hb.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764