logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Patrz. Słuchaj. Reaguj” – kampania społeczna Stowarzyszenia Otwarte Drzwi

  PR 21.02.2018, przeczytano 932 razy
ilustracjastrzałka

W nowej kampanii społecznej Stowarzyszenie Otwarte Drzwi zwraca uwagę na dramat osób z niepełnosprawnością intelektualną.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_patrz.-sluchaj.-reaguj_-%E2%80%93-kampania-spoleczna-stowarzyszenia-otwarte-drzwi,35532,artykul.html

Pomysł spotu odwołuje się do symboliki trzech mądrych małp i japońskiego przysłowia „nie widzę nic złego, nie słyszę nic złego, nie mówię nic złego”. Tyle że uwspółcześnionej za pomocą emoji. Porozumiewając się językiem młodych, 180heartbeats chce ich uczulić na problem agresji wobec osób z niepełnosprawnością intelektualną. Czarno-biały film to historia chłopaka z zespołem Downa, którego w centrum handlowym szarpie i dręczy opiekun. Liczni świadkowie tej sceny przechodzą i nie reagują. Odwracają głowy i uciekają w swoje telefony. Dlatego ich zachowanie jest piętnowane emoji małpki, które zasłania  twarz. W ten sposób twórcy kampanii chcą zwrócić uwagę na obojętność wobec agresji i dramatów osób z niepełnosprawnością. Przestrzegają, że obojętność jest rodzajem współczesnej niedojrzałości.

W Polsce jest prawie pół miliona osób z niepełnosprawnością intelektualną. Badania wskazują, że od dwóch do pięciu razy częściej są ofiarami przemocy niż osoby pełnosprawne. Najczęściej też doświadczają przemocy ze strony bliskich czy opiekunów. Wiele ofiar nie może się bronić, bo albo są na to zbyt słabe i zależne od sprawców albo i tak  nikt im nie uwierzy. Natomiast system pomocy społecznej w Polsce jest zbyt słaby, by temu przeciwdziałać.

Spot, który przygotowała 180 można zobaczyć w kanałach społecznościowych (Facebook, Youtube):

Reżyseria: Mikołaj Sadowski
Operator: Bartosz Piotrowski
Muzyka: Maciek Dobrowolski
Realizator dźwięku: Michał Gorczyca
Kolor: Anna Sujka
Animacja: Mikołaj Sadowski
Produkcja: F25

Źródło: 180heartbeats + JUNG v MATT

www.180hb.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zmiany w zarządzie ECCO Network
Globalna sieć agencji public relations Ecco Network, reprezentowana w Polsce przez - On Board Think Kong (OBTK) powiększa zarząd.
Uwagę w sklepach przyciągają dziś cyfrowe kioski
W dobie rosnącej cyfryzacji zakupów, najnowszy raport firmy doradczo-technologicznej Future Mind rzuca światło na znaczące różnice w percepcji konsumentów na temat technologii sklepowych. Wzbudzające niegdyś zdumienie kasy samoobsługowe stały się naturalnym elementem polskiego retailu, a konsumenci nie postrzegają ich już jako innowacji czy nowinki. Obecnie niewiadomą dla wielu...
Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764