logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: „Podcasty 2023”

  PR 07.06.2023, przeczytano 387 razy
ilustracjastrzałka

Moc podcastów nie słabnie, o czym świadczą wyniki badania przeprowadzonego w ramach Ogólnopolskiego Panelu Badawczego Ariadna. Okazuje się, że PODCAST JEST DOSKONALE ROZPOZNAWALNĄ FORMĄ TREŚCI I ZETKNĘŁO SIĘ Z NIM 85 PROC. WSZYST- KICH UŻYTKOWNIKÓW INTERNETU. Co więcej, niemal dwie trzecie internautów deklaruje, że słucha podcastów, a prawie jedna trzecia robi to przynajmniej raz w tygodniu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_podcasty-2023_,400316,artykul.html

Co istotne, podcasty słychać wszędzie. Treści te docierają zarówno do niewielkich wsi, gdzie słucha ich już 59 proc. mieszkańców, jak i wielkich aglomeracji miejskich – 63 proc. Słuchają głównie młodsi internauci. Najwięcej entuzjastów podcastów, bo aż 73 proc., jest w grupie wiekowej od 25. do 34. roku życia. Z kolei najmniejszą słuchalność deklarują przedstawiciele grupy powyżej 55. roku życia – 57 proc. respondentów.

Najchętniej w domu i na YouTube

Polacy najchętniej słuchają podcastów w domowym zaciszu. Ten sposób konsumowania treści dostarczanych przez internetowych twórców deklaruje aż 74 proc. badanych. Trzeba jednak nadmienić, że wartość ta wzrasta wraz z wiekiem respondentów. Na słuchanie podcastów użytkownicy najczęściej poświęcają od 10 do 30 minut – taką długość wskazała niemal połowa (48 proc.) respondentów.

Dane świadczą również o tym, że źródłem, z którego użytkownicy korzystają najchętniej przy słuchaniu swoich ulubionych audycji, jest serwis YouTube (70 proc.). Z tego powodu coraz więcej twórców decyduje się nagrywać swoje treści również w formie wideo. Innym popularnym źródłem są konkretne strony internetowe (37 proc.), a dopiero za nimi znajduje się serwis streamingowy Spotify (25 proc.).

Słuchacze żądni wiedzy

Wśród powodów, dla których internauci sięgają po podcasty, najczęściej pojawia się chęć poszerzenia horyzontów i wzbogacenia wiedzy (48 proc. badanych). Spora część słuchaczy poszukuje w nich rozrywki (35 proc.). Nie brakuje także użytkowników, którym podcasty wypełniają czas przy okazji wykonywania prostych czynności, jak sprzątanie czy gotowanie (25 proc.).

Polacy najchętniej wybierają podcasty poświęcone bieżącym informacjom z kraju i ze świata. Słucha ich 36 proc. respondentów. Niewiele mniej użytkowników sięga po rozmowy z ciekawymi i znanymi gośćmi (35 proc.), treści poświęcone zdrowiu (34 proc.) oraz edukacji (31 proc.). Jedna czwarta badanych deklaruje, że chętnie wybiera podcasty o tematyce kulturalnej, kryminalnej i komediowej. W podcasty inwestują również firmy oraz instytucje, a wsłuchiwanie się w proponowane przez nie treści zadeklarowało 23 proc. badanych.

Sponsor zamiast patrona

Twórcy podcastów korzystają z różnych sposobów finansowania swojej działalności. Bywa, że ich twórczość wspierają finansowo fani, którzy jako patroni wpłacają co miesiąc określoną kwotę na wskazane przez podcasterów konta. Na takie wspieranie ulubionych autorów decyduje się jednak zaledwie 8 proc. słuchaczy. Z tego powodu twórcy chętnie podpisują umowy ze sponsorami, którzy reklamują następnie swoją markę w nagraniu. Zdecydowana większość użytkowników (85 proc.) nie widzi w tym rozwiązaniu nic złego, twierdząc, że obecność sponsora nie przeszkadza im w konsumowaniu zawartych w podcaście treści.

  • Cały raport dostępny jest TUTAJ.

Źródło: Studio PLAC

www.studioplac.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Premierowy weekend w TVN Style
W nadchodzący weekend widzki TVN Style nie będą mogły narzekać na nudę! Stacja przygotowała dla nich trzy zupełnie nowe programy. Już w niedzielę 1 października z premierowymi odcinkami zadebiutują: „Ślub last minute”, „Stylowe taxi Agaty” oraz „Rogalska Show”.
Na platformie Pilot WP pojawił się nowy kanał „Patronite Podróże”.  To kanał FAST (Free Ad-Supported Television), czyli telewizji wspieranej reklamami, który oferuje oryginalne treści podróżnicze w zupełnie nowej formie.
Rosyjskie społeczeństwo bardzo podatne na manipulacje Kremla
Większość rosyjskiego społeczeństwa popiera lub milcząco akceptuje rządy Władimira Putina i wojnę prowadzoną w Ukrainie. Co więcej, po inwazji na ten kraj poparcie dla działań Kremla w sondażach opinii publicznej znacząco wzrosło – pokazała ubiegłoroczna analiza Ośrodka Studiów Wschodnich. Ten wzrost poparcia jest jednak efektem prowadzonej na ogromną skalę...
„Się Dzieje” - program, w którym Dejman integruje internet z telewizją
W drugim sezonie nowością jest muzyczny przegląd New Music Week oraz odcinki specjalne z gośćmi. W ostatnim prowadzący Damian Biedrzycki "Dejman" na antenie rozmawiał z Martą Rodzik, która w przeszłości była dziennikarką, a obecnie zajmuje się branżą PR.  
Serwis Adamed Expert także dla pielęgniarek i położnych
W ramach serwisu Adamed Expert od września dostępna jest podstrona dedykowana pielęgniarkom, pielęgniarzom i położnym. To obiektywne i rzetelne treści merytoryczne –pogłębiające możliwość edukacji, rozwoju zawodowego, ale także porady z zakresu prawa, czy wsparcia psychologicznego dla tej grupy zawodów medycznych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764