logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: „Podcasty 2023”

  PR 07.06.2023, przeczytano 747 razy
ilustracjastrzałka

Moc podcastów nie słabnie, o czym świadczą wyniki badania przeprowadzonego w ramach Ogólnopolskiego Panelu Badawczego Ariadna. Okazuje się, że PODCAST JEST DOSKONALE ROZPOZNAWALNĄ FORMĄ TREŚCI I ZETKNĘŁO SIĘ Z NIM 85 PROC. WSZYST- KICH UŻYTKOWNIKÓW INTERNETU. Co więcej, niemal dwie trzecie internautów deklaruje, że słucha podcastów, a prawie jedna trzecia robi to przynajmniej raz w tygodniu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_podcasty-2023_,400316,artykul.html

Co istotne, podcasty słychać wszędzie. Treści te docierają zarówno do niewielkich wsi, gdzie słucha ich już 59 proc. mieszkańców, jak i wielkich aglomeracji miejskich – 63 proc. Słuchają głównie młodsi internauci. Najwięcej entuzjastów podcastów, bo aż 73 proc., jest w grupie wiekowej od 25. do 34. roku życia. Z kolei najmniejszą słuchalność deklarują przedstawiciele grupy powyżej 55. roku życia – 57 proc. respondentów.

Najchętniej w domu i na YouTube

Polacy najchętniej słuchają podcastów w domowym zaciszu. Ten sposób konsumowania treści dostarczanych przez internetowych twórców deklaruje aż 74 proc. badanych. Trzeba jednak nadmienić, że wartość ta wzrasta wraz z wiekiem respondentów. Na słuchanie podcastów użytkownicy najczęściej poświęcają od 10 do 30 minut – taką długość wskazała niemal połowa (48 proc.) respondentów.

Dane świadczą również o tym, że źródłem, z którego użytkownicy korzystają najchętniej przy słuchaniu swoich ulubionych audycji, jest serwis YouTube (70 proc.). Z tego powodu coraz więcej twórców decyduje się nagrywać swoje treści również w formie wideo. Innym popularnym źródłem są konkretne strony internetowe (37 proc.), a dopiero za nimi znajduje się serwis streamingowy Spotify (25 proc.).

Słuchacze żądni wiedzy

Wśród powodów, dla których internauci sięgają po podcasty, najczęściej pojawia się chęć poszerzenia horyzontów i wzbogacenia wiedzy (48 proc. badanych). Spora część słuchaczy poszukuje w nich rozrywki (35 proc.). Nie brakuje także użytkowników, którym podcasty wypełniają czas przy okazji wykonywania prostych czynności, jak sprzątanie czy gotowanie (25 proc.).

Polacy najchętniej wybierają podcasty poświęcone bieżącym informacjom z kraju i ze świata. Słucha ich 36 proc. respondentów. Niewiele mniej użytkowników sięga po rozmowy z ciekawymi i znanymi gośćmi (35 proc.), treści poświęcone zdrowiu (34 proc.) oraz edukacji (31 proc.). Jedna czwarta badanych deklaruje, że chętnie wybiera podcasty o tematyce kulturalnej, kryminalnej i komediowej. W podcasty inwestują również firmy oraz instytucje, a wsłuchiwanie się w proponowane przez nie treści zadeklarowało 23 proc. badanych.

Sponsor zamiast patrona

Twórcy podcastów korzystają z różnych sposobów finansowania swojej działalności. Bywa, że ich twórczość wspierają finansowo fani, którzy jako patroni wpłacają co miesiąc określoną kwotę na wskazane przez podcasterów konta. Na takie wspieranie ulubionych autorów decyduje się jednak zaledwie 8 proc. słuchaczy. Z tego powodu twórcy chętnie podpisują umowy ze sponsorami, którzy reklamują następnie swoją markę w nagraniu. Zdecydowana większość użytkowników (85 proc.) nie widzi w tym rozwiązaniu nic złego, twierdząc, że obecność sponsora nie przeszkadza im w konsumowaniu zawartych w podcaście treści.

  • Cały raport dostępny jest TUTAJ.

Źródło: Studio PLAC

www.studioplac.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764