logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Polecamy”– maszyna Accuriojet KM-1 Konica Minolta w firmie Colours Factory

  PR 01.03.2021, przeczytano 431 razy
ilustracjastrzałka
Od lewej - Łukasz Kurasiński - Industrial Printing Business Development Manager, Konica Minolta, Marek Kruszka - dyrektor ds. produkcji i rozwoju w firmie Colours Factory, Łukasz Wąchała - Head of Sales Industrial Printing B2,Cluster East, Konica Minolta

Drukarnia Colours Factory z Piły niemal od początku swojej działalności stawia na innowacyjne rozwiązania, które pozwalają jej z sukcesami obsługiwać klientów biznesowych.  Oferuje im najwyższej jakości  - jak zapewnia kierownictwo tej firmy - profesjonalny druk. W ostatnim czasie do parku sprzętowego tego przedsiębiorstwa dołączyła maszyna Konica Minolta AccurioJet KM-1, drukująca w technice inkjet UV. Nie tylko wzbogaciła ona portfolio rozwiązań cyfrowych wykorzystywanych przez firmę, ale przede wszystkim zoptymalizowała tu koszty produkcji i skróciła czas realizacji zleceń. Dzięki nowej maszynie firma może niemal od razu wykańczać wydruki w procesach introligatorskich. Wzmocniła także swoje moce w zakresie produkcji wydruków cyfrowych, co stało się odpowiedzią na zmiany zachodzące na rynku, na którym rośnie liczba zamówień o niskich nakładach. Jako dodatkową korzyść związaną z wdrożeniem maszyny firma wymienia także minimalizację odpadów. AccurioJet KM-1 to pierwsza maszyna marki Konica Minolta w firmie Colours Factory, która dotychczas korzystała z rozwiązań innego producenta.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_polecamy_%E2%80%93-maszyna-accuriojet-km-1-konica-minolta-w-firmie-colours-factory,390414,artykul.html

- Do zakupu maszyny AccurioJet KM-1 przekonała nas przede wszystkim sama technologia - czyli  druk inkjet UV – mówi Marek Kruszka, dyrektor ds. produkcji i rozwoju w firmie Colours Factory. - Mogliśmy dzięki niej skrócić terminy realizacji zleceń przy zachowaniu wysokiej jakości wydruków, na czym zależało naszym klientom. Wcześniej wykonaliśmy testy innych urządzeń i w porównaniu z maszynami konkurencji, urządzenie Konica Minolta AccurioJet  KM-1 zdecydowanie wygrywało. Jest ono dla nas przede wszystkim rozwiązaniem komplementarnym, pozwalającym na dywersyfikację produkcji ze względu na charakter finalnego wyrobu i daje nam możliwość kierowania zlecenia na optymalną dla jego realizacji maszynę drukującą.

Colours Factory to firma, która od lat inwestuje i w ślad za tym intensywnie się rozwija. Struktura produktów, jakie oferuje swoim klientom oraz kanały sprzedaży ewoluują wraz z jej rozwojem.

- Najważniejszy jest dla nas zawsze klient, którego otaczamy pełną opieką – mówi Marek Kruszka. – Każdy z nich ma u nas dedykowanego doradcę, który pomaga mu na kolejnych etapach realizacji jego zlecenia; służy swoją radą i doświadczeniem przy wyborze odpowiedniego produktu, surowców czy technologii druku. Oprócz sprzedaży bezpośredniej dynamicznie rozwijamy również nasz kanał online, widząc w nim bardzo duży potencjał. Naszym sukcesem jest zdobycie sporego kawałka polskiego rynku, ale walczymy o więcej, stąd też decyzja o kolejnych inwestycjach. Stawiamy po raz kolejny na innowacyjne technologie, które pozwolą nam na zwiększanie przewagi konkurencyjnej oraz staną się szansą na przyciągnięcie nowych, zwłaszcza tych najbardziej wymagających i poszukujących niestandardowych rozwiązań klientów. Od lat jesteśmy otwarci na innowacyjne rozwiązania pozwalające skrócić czas dostawy produktów do naszych klientów, dlatego postanowiliśmy zainwestować w maszynę AccurioJet KM-1, bazującą na technice inkjet UV. Dzięki czemu od razu po wydruku możemy obrabiać prace w procesach introligatorskich.

Jak dodaje Marek Kruszka, ważnym aspektem dla firmy była również możliwość minimalizacji odpadu w porównaniu z drukiem tradycyjnym, a więc ograniczanie negatywnego wpływu na środowisko naturalne, co jest dla Colours Factory jednym z priorytetów. Istotnym elementem był również format samej maszyny – B2.

- Wpisuje się on idealnie w posiadany przez nas park maszyn introligatorskich – mówi Marek Kruszka - w związku z czym wprowadzenie tego urządzenia do druku nie wymagało od nas dostosowania procesów wykończeniowych do nowej maszyny drukującej.

Podkreśla również, że prędkość maszyny, a przede wszystkim jakość spełniają wszystkie wymagania, jakie stawiano w Colours Factory tej inwestycji, co sprawia, że jej zakup oceniany jest tu pozytywnie.

Łukasz Kurasiński, Industrial Printing Business Development Manager z firmy Konica Minolta Business Solutions Polska, dodaje:

- Klient docenił także parametry techniczne urządzenia AccurioJet KM-1, w tym unikalną technologię Dot Freeze, która to zapewnia idealne odwzorowanie kolorystyczne (Potwierdzone certyfikatem Fogra 53) na bardzo szerokim spectrum materiałów. Dużym atutem jest też prostota obsługi urządzenia, która pozwoliła w krótkim czasie wdrożyć je do pełnej produkcji. Warto podkreślić, że maszyna znakomicie radzi sobie także z trudniejszymi, grubymi, kartonowymi i syntetycznymi podłożami, co jest jej kolejną zaletą. Colours Factory to jedna z najprężniej rozwijających się drukarń w naszym kraju, która zdobywa także rynki europejskie – kontynuuje. - Od lat dostrzega zalety oferowane przez druk cyfrowy: możliwość realizowania niskonakładowych zleceń, także personalizowanych, w coraz większym stopniu stanowiących obecnie o długoterminowym sukcesie przedsiębiorstwa poligraficznego. Tym bardziej cieszy nas fakt, że myśląc o nowej inwestycji w maszynę cyfrową zdecydowała się na rozwiązanie z oferty Konica Minolta, które okazało się najlepszym ze wszystkich testowanych przez nią urządzeń. Dla nas z kolei to dowód, że oferta naszych urządzeń spełnia wymogi nawet najbardziej wymagających przedsiębiorstw poligraficznych. AccurioJet KM-1 oferuje bowiem zdumiewającą wręcz elastyczność. Sposób utrwalania atramentu oraz jego właściwości fizyko-chemiczne sprawiają, że wydruk jest też bardzo odporny na uszkodzenia mechaniczne. Dzięki czemu możliwe są dalsze procesy postpress natychmiast po wydrukowaniu. Dokładność pasowania jest tu zagwarantowana przez tę samą technologię transportu i chwytania arkuszy, jaką znamy z maszyn offsetowych. Maszyna obsługuje bardzo szerokie spektrum mediów, w tym papiery powlekane i niepowlekane, papiery offsetowe, podłoża teskturowane, materiały typu canvas oraz PVC o grubości od 60 do 600 mikronów. Co więcej, żadne z nich nie wymaga wstępnego przygotowania do druku w technice inkjetowej UV, na jakiej bazuje to rozwiązanie.

Jak podkreśla Marek Kruszka, zakup ten wpłynął pozytywnie na codzienną pracę drukarni:

- Przede wszystkim maszyna zwiększyła nasz potencjał w zakresie druku, a także nasze możliwości przyjmowania większej ilości prac. Realizujemy na niej głównie niskonakładowe zlecenia, które wpływają do nas online.

Zwraca także uwagę na samo wdrożenie urządzenia, które przebiegło bardzo sprawnie.

- Zdecydowanym atutem – mówi - był krótszy czas szkolenia ze względu na większą prostotę obsługi, jaką oferuje to urządzenie. Pomocnym było dla nas również to, że – w przeciwieństwie do praktyk innych dostawców - odbywało się ono w naszej drukarni, co pozwoliło wdrożyć maszynę w miejscu, w którym miała się znajdować i pracować, uwzględniając jego specyfikę. Oceniamy to zdecydowanie pozytywnie. Poza tym szybka instalacja oraz pomoc w ustawieniu i spersonalizowaniu urządzenia pod kątem naszej działalności oraz doboru najczęściej wykorzystywanych surowców sprawia, że współpracę z firmą Konica Minolta oceniamy bardzo pozytywnie. Jeśli mielibyśmy podsumować ją jednym słowem, byłoby to słowo „polecamy” - zarówno dostawcę, jak i jego serwis.

Źródło: Konica Minolta Business Solutions Polska Sp.z o.o.

www.konicaminolta.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Światowy rekord Fort Dearborn w liczbie wykonanych odbitek na maszynie Heidelberg Speedmaster XL 106
Fort Dearborn, amerykańska firma specjalizująca się w produkcji etykiet i opakowań, mająca dwadzieścia zakładów w całym kraju, wykonała w 2020 roku prawie 82 miliony odbitek na swoim Heidelbergu Speedmaster XL 106 -8+L. Ten rekord związany był m.in. ze zwiększonym zapotrzebowaniem rynku na etykiety i opakowania na produkty spożywcze podczas pandemii COVID-19.
Podczas internetowych targów virtual.drupa (odbywających się w dniach 20-23 kwietnia br.) Konica Minolta, we współpracy ze swoimi partnerami i klientami, zademonstruje szereg rozwiązań ze swojego bogatego portfolio. Obecność firmy na tym wirtualnym wydarzeniu, przebiegająca pod hasłem „Rethinking possibilites”, będzie uwzględniać takie obszary jej...
Mark Andy organizuje kolejne branżowe webinaria dla studentów z całego świata
Tradycją stały się już organizowane przez Mark Andy spotkania dla studentów. W tym roku będą one miały charakter webinariów, kolejnych już organizowanych przez tę firmę. Skierowane są do studiujących z całego świata, kształcących się na kierunkach związanych z branżą poligraficzną i pokrewnymi. Odbędą się one w dwóch terminach. Z myślą o...
DrTusz.pl zachęca swoich klientów do włączenia się w akcję “Drzewo na zamówienie”. W dniach od 12 do 25 kwietnia 2021 r. każde zamówienie w sklepie DrTusz, to jedna sadzonka drzewa, które firma posadzi podczas finału w Nadleśnictwie Waliły - oficjalnego partnera wydarzenia.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764