logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: „Polski konsument, a wojna w Ukrainie”.

  PR 05.04.2022, przeczytano 967 razy
ilustracja

Ponad 70% konsumentów nie zmieniło nawyków zakupowych pod wpływem wojny w Ukrainie, wynika z badania przeprowadzonego przez Mindshare Polska. Większość ankietowanych nie ma nic przeciwko prowadzonej komunikacji reklamowej, jednak znaczący wpływ na postrzeganie marek ma ich zaangażowanie w pomoc – ponad 60% konsumentów oczekuje aktywnego wsparcia Ukrainy przez firmy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_polski-konsument%2C-a-wojna-w-ukrainie_.,395378,artykul.html

Reklama w czasie wojny

Pomimo wojny w Ukrainie Polacy pozostają otwarci na komunikację reklamową marek. Jak wynika z badania Mindshare Polska, przeprowadzonego w marcu 2022 r., 73% badanych w ten sam lub lepszy sposób postrzega reklamodawców, którzy kontynuują swoje działania, a 67% poświęca tyle samo lub więcej uwagi przekazom reklamowym.

Najlepszym odbiorem kupujących charakteryzują się komunikaty nawiązujące do wspólnych wartości (70% pozytywnych opinii) oraz działania brandowe (52%). W przypadku komunikacji sprzedażowej ocena zależna jest od samej kreacji. Najwięcej negatywnych skojarzeń (37%) wywołuje wesoła, humorystyczna komunikacja.

- Znajomość i zrozumienie potrzeb konsumentów oraz ich perspektywy to stały element nowej strategii Mindshare - „Good Growth”, ale także nasz priorytet i wyznacznik kierunków dalszych prac. Z uwagi na to nie mogliśmy pozostać obojętni na ich reakcję na działania pomocowe oraz komunikację marek w kontekście wojny w Ukrainie i postanowiliśmy przyjrzeć się im w najnowszym badaniu – mówi Adrian Kawecki, CEO Mindshare Polska.

Konsumenci oczekują zaangażowania marek w pomoc Ukrainie

Działania pomocowe realizowane przez marki nie są bez znaczenia dla konsumentów. Jak wynika z danych agencji mediowej, jedynie 22% konsumentów w Polsce nie oczekuje zaangażowania firm w pomoc Ukrainie. Co więcej, aktywne wspieranie kraju objętego wojną przez marki ma wpływ na opinię konsumentów na ich temat. Blisko 60% badanych lepiej postrzega firmy angażujące się w pomoc, a 59% badanych chętniej dokonuje zakupów produktów i usług firm, które prowadzą działania mające na celu wsparcie obywateli Ukrainy.

Wśród najlepiej ocenianych form wsparcia znajdują się pomoc finansowa i produktowa oraz wycofywanie produktów pochodzących z Rosji.

ilustracjastrzałka

- Konsumenci są świadkami pomocy niesionej przez firmy, jednak nie do wszystkich docierają informacje o wsparciu oferowanym przyjezdnym i pozostającym w kraju obywatelom Ukrainy. Według naszych danych jedynie co trzeci badany spotkał się z komunikacją na ten temat, a wśród najbardziej kojarzonych z pomocą marek znajdują się Biedronka, Rossmann, Ikea, Lidl oraz Coca-cola – mówi Dorian Szymański, Strategy Manager, Mindshare Polska.

Komunikowanie wsparcia zależne od sektora

Marki, w zależności od sektora, w którym działają, z różną intensywnością komunikują swoje wsparcie dla Ukrainy. Największym odsetkiem firm mówiących o tym, w jaki sposób pomagają charakteryzują się sektor finansowy, e-commerce oraz retail spożywczy – ponad 80% marek prowadzi komunikację na temat wsparcia. Na kolejnych pozycjach plasują się telekomunikacja, dom i ogród, odzież oraz żywność (niesłodka). W kategoriach, takich jak motoryzacja, słodycze, alkohol, kosmetyki, elektronika, leki i suplementy oraz chemia gospodarcza komunikację na temat pomocy Ukrainie prowadzi mniej niż 10% marek.

ilustracjastrzałka

Dominujące formy pomocy to przekazanie środków finansowych – pionierem tego rodzaju wsparcia są podmioty z kategorii e-commerce oraz przekazanie produktów i usług – tutaj na pierwszym miejscu plasuje się telekomunikacja. Pomoc w zakresie oferowania pracy zakomunikowały liczne podmioty z kategorii żywności (bez słodyczy), a wycofanie produktów z Rosji to domena branży odzieżowej oraz podmiotów z kategorii dom i ogród.

Źródło: Mindshare Polska Sp z o.o.

www.mindshare.pl

Dodatkowe informacje:

O badaniu
Badanie „Polski konsument, a wojna w Ukrainie” zostało zrealizowane przez Mindshare Polska w marcu 2022 roku metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) na próbie N=1180 osób. Badani to polscy internauci stanowiący reprezentatywną grupę dla badanej populacji pod względem płci, wieku i wielkości miejsca zamieszkania.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764