logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Polski PR - woj. pomorskie” - premiera raportu PSPR

  PR 03.07.2020, przeczytano 144 razy

Polskie Stowarzyszenie Public Relations rozpoczyna cykl publikacji o branży PR w poszczególnych regionach kraju. W inauguracyjnym, obszernym raporcie uwaga skupiona jest na Pomorzu. Dzięki wydawnictwu "Polski PR - woj. pomorskie" przybliżone zostały tamtejsze firmy świadczące usługi PR, ich opinie o rynku, jego przyszłości, o lokalnej specyfice. PSPR wskazuje także najważniejsze wydarzenia, sukcesy, porażki, przetargi, a także realia rynku pracy i ofertę edukacyjną. Przy tej okazji głos zabierają liczni przedstawiciele polskiego public relations znad Zatoki Gdańskiej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/_polski-pr---woj.-pomorskie_---premiera-raportu-pspr,387656,artykul.html

- Dzięki kompendium wiedzy o najważniejszych regionach powstaje pierwszy w historii pełny obraz branży malowany przez członków naszej organizacji i osobowości, bez których opracowanie byłoby niekompletne. W obecnych czasach niezwykle ważna jest różnorodność i specjalizacja. Dotychczas to zarząd pełnił rolę swatki między agencjami a firmami, czy instytucjami publicznymi wskazując na „best match” dla poszukujących wsparcia. Dzięki raportowi „Polski PR” dużo łatwiej będzie obserwatorom odnaleźć się na PR-owej mapie naszej branży - przekonuje Luiza Jurgiel-Żyła, prezeska PSPR.

Warto podkreślić, że stowarzyszenie zrzesza ekspertów z niemal wszystkich województw. Członkowie spoza Warszawy stanowią ponad połowę jego składu. Autorem publikacji jest członek zarządu PSPR, pochodzący z Gdańska, Cyprian Maciejewski. Grafika i skład powstał dzięki wsparciu naszego Członka i jego firmy. To Marcin Chabier i Grupa FLPR.

- Na Pomorzu w PR dzieje się dużo, choć często nieco za kulisami. Czy zdarzają się tutaj wielkie kontrakty? Owszem, niedawno ogłoszono przetarg o wartości 3 milionów złotych. Czy trudno firmom, organizacjom zrekrutować na etat dobrego specjalistę PR? Sami na to pytanie odpowiedzą. Podobnie jak na pytanie o konkurencyjność względem firm ze stolicy i innych aglomeracji. Czy agencje specjalizują się w sektorach charakterystycznych dla Pomorza? Pokażą to wyniki badania opublikowanego w raporcie. Momentami bardzo zaskakujące, np. gdy wywołujemy kwestie potencjalnego połączenia się z inną agencją w jeden większy podmiot - zapowiada Cyprian Maciejewski.

Jak przekonuje autor, to materiał nie tylko dla ludzi z Pomorza, choć zapewne oni też o sobie sporo się dowiedzą. Raport będzie jednak wartościowy także dla tych osób, które szukają lub będą w przyszłości poszukiwać w Trójmieście agencji albo klienta, a może komunikować ważny projekt.

W publikacji znajdują się m.in.:

  • komentarze kilkunastu przedstawicieli public relations, w tym wielu członków PSPR
  • wyniki ankiety przeprowadzonej na firmach świadczących usługi PR
  • analiza rynku agencji PR oraz niezależnych konsultantów
  • subiektywne zestawienia najważniejszych wydarzeń, kryzysów, sukcesów, przetargów
  • katalog firm świadczących usługi PR

Źródło: Polskie Stowarzyszenie Public Relations

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy travel vlog marki Žatecky - „Dobre Noviny z Czech”
Marka Žatecký zaprasza w podróż do Czech wraz z dwoma znanymi standuperami Michałem Kempą i Piotrem Szumowskim. W ramach nowego travel vloga standuperzy pokażą Czechy od dość nietypowej strony. Emisja „Dobrych Novin z Czech” ruszyła 6 sierpnia br.
W czasie kryzysu wzrosła rola komunikacji
W czasie kryzysu komunikacja i PR okazały się dla firm bezcenne, dlatego ich rola będzie rosła. Mimo to pandemia SARS-CoV-2 odbiła się na branży. Co trzecią agencję dotknęły obniżki wynagrodzeń, a zwolnienia – 39 proc. Najdotkliwiej ucierpiały małe podmioty – prawie co piąta mała agencja zanotowała aż 50-proc. spadek przychodów. Jednak mimo przejściowych...
„30 dni dookoła smaku” – kabanosy „Nasze Polskie” ruszają nad Bałtyk
Dwanaście nadmorskich kurortów odwiedzą w najbliższych tygodniach uczestnicy akcji samplingowej organizowanej przez Zakłady Mięsne „Silesia”. Rozdadzą oni 50 tysięcy próbek kabanosów Duda Specialite „Nasze Polskie” o smaku wieprzowym i drobiowym. Celem akcji jest przedstawienie konsumentom produktu i jego zalet oraz budowa pozytywnego...
Idea Productions Poland z kolejną realizacją dla branży finansowej
Nie ma wątpliwości, iż obecnie na znaczeniu zyskują narzędzia online. Innowacje w tym zakresie wdrażane są coraz chętniej w wielu branżach, zapewniając tym samym nie tylko ciągłość funkcjonowania, lecz również i rozwoju w świecie biznesu. Jest to szczególnie przydatne w tych organizacjach rynkowych, których działalność statutowa wymaga cyklicznych...
Samochodem przez Auto Skyway Festival
Świetlny pokaz motocross, szpaler fontann i projekcja na gigantycznych głowach, astronomiczny mapping na balonie czy kilkudziesięciometrowa instalacja z ekranów LED – te i wiele innych instalacji z zakresu sztuki światła czekają na zmotoryzowanych widzów „Auto Skyway Festival. Lotnisko. Toruń. Województwo Kujawsko-Pomorskie.”. Festiwal odbędzie...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764